پی فایل

پی فایل

بهترین و عالی در ارائه فایل
پی فایل

پی فایل

بهترین و عالی در ارائه فایل

دانلود کاربرد نقوش گبه و دستبافته های ایرانی در دکوراسیون داخلی

کسی به تحقیق نمی داند که نام گبه از کجا آمده و چه ریشه‌ای دارد و چرا گبه به‌این نام معروف شده است، عده‌ای از زبانشناسان و نویسندگان معتقدند که‌این لغت به معنی زمخت، ضخیم و سفت و چیزی شبیه به‌اینها بوده است،
دسته بندی هنر و گرافیک
بازدید ها 244
فرمت فایل doc
حجم فایل 3651 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 223
کاربرد نقوش گبه و دستبافته های ایرانی در دکوراسیون داخلی

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

کسی به تحقیق نمی داند که نام گبه از کجا آمده و چه ریشه‌ای دارد و چرا گبه به‌این نام معروف شده است، عده‌ای از زبانشناسان و نویسندگان معتقدند که‌این لغت به معنی زمخت، ضخیم و سفت و چیزی شبیه به‌اینها بوده است، چون به فرشی گبه می‌گویند که خوابی بلند دارد و درشت بافته شده است.‌این نوع زیرانداز توسط عشایر و برای مصارف شخصی بافته می شده است. گبه زیراندازی بود برای جلوگیری از نفوذ سرمای زمین و خانوادة عشایری را از آن محافظت می کرد. در تاریخ‌ایران برای اولین بار لغت گبه در گزارشی از استقبال شاه طهماسب صفوی از شاه همایون گورکانی، پادشاه هندوستان که به علت سیاسی و توطئه‌ها و خیانتهای درباریان مجبور شده بود به‌ایران فرار کند، آمده است. شاه تهماسب صفوی به شاه همایون گورکانی پناه می‌دهد و برای استقبال از او دستور می دهد استقبال بی نظیر و جانانه‌ای به عمل آورند، از‌این رو مدیران برنامه جشن استقبال که سرپرستی آنان را محمدخان اشرف اوغلی بر عهده داشت، در سالنها از قالیچه‌های دو خوابة طلاباف، نمد تیکه کرکی اُستر اطلس، گبه و سه قالی دوازده ذرعی کوشگانی(جوشقانی) پهن می کنند و روی هفت رأس اسب جلهای مخمل و اطلاس پوشانیده بودند و تنگ قصب بافی ابریشمی برجل مخمل منقش، تنگ سفید برجل مخمل سرخ و تنگ سیاه برجل مخمل سبز بکشند.

فهرست مطالب

مقدمه
ریشه‌یابی نام گبه
آشنایی و شناختی از گبه
استاندارد و اندازه گبه
طرح گبه
رنگهای مورد مصرف در گبه
تقسیم بندی رنگ‌ها
۱-رنگ گرم
۲-رنگهای سرد
۳-رنگهای خنثی
تقسیم بندی کلی رنگها
۱-رنگ گرم
۲-رنگهای سرد
۳-رنگهای خنثی
تقاثرات نور بر رنگ های مختلف
سخن آخر مؤلف
سیم بندی کلی رنگها
۱-رنگهای آکروماتیک
۲-رنگهای کروماتیک
روانشناسی رنگها در گبه
توصیه برای پاک کردن لکه‌های گبه
توصیه برای مبارزه با بید و جلوگیری از بیدزدگی
موقعیت جغرافیایی استان فارس
گبه در چه منطقه‌ای و توسط چه کسانی بافته می شد
عشایر ‌ایل قشقایی
طایفة شش بلوکی
طایفة فارسی مدان
مهمترین طرح و نقش گبه‌های عشایری
۱-طرح شیر
اهمیت تاریخی طرح شیر
۲-طرح خشتی یا قابی شکل
۳-طرح حوض گبه
۴-طرح گل گبه
۵-طرح‌ایلاتی
۶-طرح درختی
۷-طرح هندسی
۸-طرح ابرش
۹-طرح چهارفصل
نقش‌ها نشانة‌ چه نماد و سمبلی هستند
طرح مشترک و نحوة بافت گبه در بین‌ایلات فارس
رنگهای مورد مصرف عشایر‌ایل قشقایی در گبه‌ها
مقایسه گبه‌های قدیمی با گبه‌های جدید
گلیم گبه(گچمه)
ویژگیهای فنی گلیم گبه(گچمه)
ریشه‌یابی نقوش گلیم گبه
نام‌های گبه‌های امروز و نمونه‌هایی از آن
نام گبه‌های دیروز و نمونه‌هایی از آن
طراحی و نقشپردازی
نقشمایه‌های گلیمی
گروه ۱: نقشمایه‌های هندسی
گروه ۲: نقشمایه‌های دوگانه
گروه ۳: نقشمایه‌های تلفیقی
گروه ۴: نقشمایه‌ها حاشیه‌ای
نقشهای گلیم قشقایی
۱٫نقش اشکالی
۲٫کف ساده
۳٫محرمات
۴٫خشتی
۵٫قابی
۶٫شطرنجی
کشکولی(؟)، دهة‌ هشتم تا دهة آخر قرن سیزدهم هـ.ق ۱۰۷-۱۶۳
دره شوری، دهة پنجم تا ششم قرن چهاردهم هـ . ق
کشکولی، اواخر دهة ششم قرن چهاردهم هـ .ق. ۱۴۲*۲۵۸ سانتیمتر
دره شوری، دهة دوم تا سوم قرن چهاردهم هـ .ق
کشکولی، اواخر دهة هشتم قرن چهاردهم هـ.ق
آردکپان، اواخر دهة هشتم قرن چهاردهم هـ.ق.
۱٫سوزنی قشقایی
۲٫اسلوب بافت و چگونگی کاربرد
۳٫نقشپردازی و رنگ آمیزی
۴٫نمونه‌های سوزنی قشقایی
دستبافته های ایلات بهارلو و اینالو
نقگلیم و سوزنی
دست بافته های ایلات عرب
طایفه‌های بافنده و ویژگیهای بافندگی
شپردازی و رنگ آمیزی
رنگ آمیزی
نمادها و نگاره‌ها در گلیم
نساختار و هندسه
نگاره‌‌‌های زندگی
نگاره‌‌‌های محافظت از زندگی
نگاره‌‌‌های زندگی پس از مرگ
نکاتی چند در طراحی دکوراسیون داخلی
اصول طراحی
الگوهای طراحی
تناسب
تعادل
انواع تعادلها
۱-تعادل متقارن
۲-تعادل شعاعی
۳-تعادل نامتقارن
هماهنگی
مقیاس
یکی شدن و فراوانی
ابعاد رنگ
انعکاس رنگ ها
مفهوم رنگ ها
سازواری اشکال هندسی و رنگها
مطالبی مهم دربارة‌ رنگها
انواع نورها
منابع و مآخذ


دانلود دانشکده معماری

تعلیمات آکادمیک نقش بسیار مهمی را در رشد صنعتی اقتصادی وفرهنگی جامعه ایفا می‌کند
دسته بندی معماری
بازدید ها 294
فرمت فایل doc
حجم فایل 95 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 111
دانشکده معماری

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

تعلیمات آکادمیک نقش بسیار مهمی را در رشد صنعتی اقتصادی وفرهنگی جامعه ایفا می‌کند. تمامی کشورهای در حال توسعه ذخیره عظیمی از نیروهای انسانی دارند که به منظور موثر واقع شدن در امر توسعه، این گروه از جمعیت باید مهارتهای لازم را فرا می‌گیرند در غیر اینصورت این نیروی بالقوه نه تنها نقش مؤثر خود را در توسعه و پیشرفت ایفا نمی‌نماید بلکه خود بر مسائل و مشکلات می‌افزاید. ارائه الگوی مناسب جهت ساماندهی قصایی دانشکدة معماری به منظور بالا بردن سطح مهارت و تربیت کارشناسان با تخصصهای لازم برای تبدیل نیرو بالقوه جامعه بالفعل و در نتیجه گامی بزرگ در جهت رشد صنعتی اقتصادی و فرهنگی جامعه است که جزوة حاضر مطالعاتی است در جهت رسیدن به این امر.

فهرست مطالب

عنوان : دانشکده معماری صفحه

مقدمه ............................................................................ 4

فصل اول : شناخت مسائل و نکات مربوط به ساختمان‌های دانشگاهی ... 6

ویژگی‌های عمومی پردیس دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ............ 7

آرایش وسازماندهی فضائی جزء بناها .................................................... 9

اصول و ضوابط طراحی و فضاهای دانشکده‌ای ................................... 10

فصل دوم : استانداردها (ابعاد و فضاهای مورد نیاز)........................... 21

پلکان ..........................................................................................................22

راهروها و مسیرهای شیب دار ..............................................................23

دربها ..........................................................................................................24

کیفیت هوا ............................................................................................... 25

راندمان دید ............................................................................................ 26

روشنایی مصنوعی ................................................................................. 26

رنگ ........................................................................................................ 28

طرح و بافت ............................................................................................ 34

نویز (اغتشاش صوتی) وآکوستیک ......................................................... 34

حساسیت نسبت به ارتعاشات ................................................................. 35

مسیرهای پیاده رو ................................................................................. 39

دسترسی و مسیر گردش یا سیرکولاسیون ........................................... 39

تئاترها و سالن‌های سخنرانی.................................................................. 40

شکل اساسی ........................................................................................... 41

سالن‌های سخنرانی : صندلی‌ها .............................................................. 43

سالن‌های سخنرانی : مقررات آتش نشانی ............................................. 47

آکوستیک ................................................................................................ 47

فصل سوم : شرح برنامه دانشکده معماری ........................................... 48

آشنایی با رشته‌های آموزشی دانشکده .................................................. 49

دوره کارشناسی معماری ...................................................................... 49

دوره کارشناسی ارشد معماری ............................................................. 52

فصل چهارم : بررسی نمونه‌های مشابه ................................................ 53

یوگینا آفتاندلیانس ................................................................................... 54

دانشکده هنرهای زیبا.............................................................................. 55

دانشکده معماری اپورتو، (OPORTO) ................................................ 62

دپارتمان زمین شناسی، دانشکدة آویرو، پرتغال .................................... 64

کلاس بلوک 3، دانشگاه آلیکان ............................................................... 67

دانشکده حقوق، دانشگاه جیرونا ............................................................ 68

کالج آموزشی معلمان، (setubal)........................................................... 69

فصل پنجم : شناخت بستر طرح ............................................................. 72

محدوده سایت......................................................................................... 73

فصل ششم : اقلیم .................................................................................. 74

روشهای دستیابی به اهداف عمده طراحی اقلیمی .................................. 75

نیازهای حرارتی و فضاهای داخلی ساختمان ........................................ 91

فصل هفتم : معرفی پروژه ..................................................................... 99

برنامه فیزیکی ....................................................................................... 100

طراحی (معماری، سازه، تأسیسات) ................................... ................................. 102

معماری ................................................................................................ 104

سازه .................................................................................................... 107

تأسیسات .............................................................................................. 109

اسناد و مدارک ..................................................................................... 110

منابع و مآخذ ........................................................................................ 111


دانلود گزارش کارآموزی- آفات و بیماری گیاهان – نگهداری فضای سبز

چمن از گیاهانی است که از دیرباز شناخته شده است و در تزئین گیاهی فضای باز، از آن سوی سده ها تا امروز مورد استفاده قرار می گرفته است همکنون نیز یکی از عناصر لازم و جزء لاینفک تزئینات گیاهی به شمار رفته
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
بازدید ها 159
فرمت فایل doc
حجم فایل 82 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 109
گزارش کارآموزی- آفات و بیماری گیاهان – نگهداری فضای سبز

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

چمن از گیاهانی است که از دیرباز شناخته شده است و در تزئین گیاهی فضای باز، از آن سوی سده ها تا امروز مورد استفاده قرار می گرفته است. همکنون نیز یکی از عناصر لازم و جزء لاینفک تزئینات گیاهی به شمار رفته.

از چمن امروزه برای پوشش دادن زمین قلعه های تاریخی، زمینهای بازی گلف، فوتبال، باغها و پارکها بصورت وسیع بهره گرفته. در حال حاضر شرکت هایی حرفه ای بزرگ موجود هستند که تنها مشغلة آنها اصلاح بند و بهبود بخشدین به کشت چمن در صنعت فضای سبز است و در این زمینه توانائی های کسب کرده اند که در مجمع زیباسازی محیط از طریق کشت چمن و مراقبت های اصولی آن. بهترین دستاورد آن است. (1998, Jake.E.ingueis)

موارد استفاده از چمن:

  • در محل های مسکونی، در خانه های شخصی، حیاط و محوطة بیرون آپارتمانها همراه با انواعی از گیاهان دیگر که در مجموعه ترکیبی زیبا پدید می آید.
  • در محوطه های وسیع، مانند دانشگاه ها، پادگانهای نظامی.
  • استفاده تجاری استفاده توسط شهرداریها
  • در تزئینات مکانهایی چون پارکها و زمین ورزشی خصوصی و عمومی مانند استودیومهای ورزشی و غیره.

موارد استفاده از چمن بسیار گسترده و متنوع است. و در زیباسازی محیط نقش اساسی دارد. و بعنوان صنعتی مستقل مورد توجه است.

خاک:

بستر اصلی زیست گیاهان خاک است و گیاه چمن فارغ از آن نیست بنابراین خواص کیفی و کمی خاک در رشد و نمو آن نقش اساسی دارد. بعبارت دیگر خواص فیزیکی و شیمیایی خاک عامل مهمی در رشد و نموگیاه چمن محسوب می شود در صورتی که خاک چمن به هر دلیلی متراکم باشد رشد و نمو آن بندریج کند و متوقف می شود رطوبت خاک خود مسئله دیگری است که با سیستمی آن جاری می شود. بستگی زیادی به تراکم خاک چمن دارد. ولی چمن های مختلف در مقابل تراکم خاک مقاومت بیشتری نشان می دهند معمولاً در زمین هایی که عمق خاک زراعتی کم باشد می توان با افزودن انواع خاکهای مناسب خاک را اصلاح و آماده کاشت چمن نمود.

بعنوان مثال در زمین های سبک می توان با افزودن مقداری خاک سنگین و مرطوب زراعتی یا آوار یا خاک رسی و در زمین های سنگین با افزودن مقداری ماسه یا کودهای آلی پوسیده و همچنین کودهای شیمیایی مناسب اقدام به کاشت چمن نمود. بطور کلی خاکهای خیلی سبک و خیلی سنگین برای کشت چمن خاکهای رسی شنی می باشد.

زیرا در زمینهای شنی رنگ چمن غالباً متمایل به زردی می گراید و در زمینهای شنی بعلت خاصیت زهکشی زیاد رشد و نمو چندان رضایت بخش نمی توانند باشد خاکهایی که خیلی رسی و چسبناک هستند برای چمن کاری مناسب نمی باشند زیرا خاک به سرعت سله بستر و رشد و نمو کند می گردد. برای اصلاح خاکهایی اسیدی می توان آهک بکار برد.

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

فصل اول

1

مقدمه

1

تاریخچة محل کارآموزی

5

موقعیت جغرافیایی

7

طرح و توسعه

7

مشکلات

9

پیشنهادات

10

مراکز فرهنگی

11

منابع درآمد پارک

11

وضعیت روشنایی

11

منابع آب

12

سرویس و تجهیزات بهداشتی

14

سرویس خدماتی

14

امکانات تفریحی کودکان

14

امکان خدمات شهری همجوار

15

نقشه و مشخصات پارک

16

گلکاری و چمنکاری پارک

17

وضعیت پرسنلی و نیروی انسانی

17

کارهایی که قرار است در پارک انجام شود

18

چارت زمانی پارک

19

فصل دوم

20

موارد مختلف استفاده از چمن

20

خاک

21

تهیة زمین چمن

22

کاشت بذر

23

مقدار بذر در واحد سطح

24

نگهداری چمن

24

تهیه و تازه کردن چمن

26

کودپاشی

26

آبیاری چمن

27

علفهای هرز چمن

28

علف کش 2-4D

29

علفهای هرز چمن و مبارزه با آنها

29

کاربرد تزئیناتی چمن

21

بررسی گیاهان در طراحی فضای سبز و مبارزه با آفات آنها

33

چنار

33

نارون

34

فصل سوم

35

نگهداری گیاهان

35

آبیاری

35

کوددهی

36

مالچ پاشی

37

هرس درختان و درختچه ها

38

زمان مناسب هرس

38

هرس زمستانه

38

هرس تابستانه

38

هرس پائیزه

39

هرس بهاره

39

روش های هرس

40

هرس تنک

41

هرس سرشاخه

41

زمستانگذرانی فضای سبز

42

روش کاهش خسارت زمستانی

42

بادسوختگی

43

کاهش شدید دما

43

آفتاب سوختگی

44

برآمدن یا آماس کردن خاک

45

آسیب ناشی از برف و یخ

45

خسارت ناشی از نمک

46

خسارت ناشی از برف روبی

46

پوسیدگی چمن

47

فصل چهار

48

آرالیا

48

ارکیده

52

برگ انجیری

55

بگونیا ببری

60

پاپیتال

63

پاپیتال

66

یاس آبی

68

داوودی

72

دیفن باخیا

75

عشقه

78

فیکوس

81

فیکوس بنجامین

85

لیندا

89

موز

95

نخل مرداب

97

یوکا خنجری

99

بیماری لکه سیاه گلابی

102

بیماری سرطان تنه و شاخه سیب

107

منابع و مآخذ

109


دانلود نقاشی معاصر ایران

نقاشی معاصر ایران به دوره ای اطلاق می شود که از دهه 1320 آغاز شده است و تا کنون ادامه دارد در این رساله چهار تن از نقاشان که فعالیت خود را از دهه های آغازین این دوران شروع کردند، مورد بررسی قرار خواهند گرفت؛ حسین کاظمی، منوچهر یکتایی، ابوالقاسم سعیدی و سهراب سپهری
دسته بندی هنر و گرافیک
بازدید ها 268
فرمت فایل doc
حجم فایل 13096 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 127
نقاشی معاصر ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر
نقاشی معاصر ایران به دوره ای اطلاق می شود که از دهه 1320 آغاز شده است و تا کنون ادامه دارد. در این رساله چهار تن از نقاشان که فعالیت خود را از دهه های آغازین این دوران شروع کردند، مورد بررسی قرار خواهند گرفت؛ حسین کاظمی، منوچهر یکتایی، ابوالقاسم سعیدی و سهراب سپهری.
این نقاشان به طور عمده طبیعت را وسیلة بیان کار خود قرار داده اند. انتخاب این نقاشان بر این دیدگاه استوار است که هر یک از آن ها از زاویه ای خاص و نگاهی شخصی به یک موضوع مشترک نگاه می کنند. تمامی آن ها از فرهنگ ایرانی سر بر می آورند و به دوره ای مشترک تعلق دارند، هر چند تحت تأثیر فضاهای مختلف، تأثّرات متفاوتی در آثار آن ها آشکار می شود. در این رساله سعی می شود تا با تأمل در مفهوم طبیعت و خوانش دوره کوتاهی از نقاشی معاصر ایران، سرانجام به طور جداگانه، با تأمل بر آثار هر نقاش به دنیای درونی او نزدیک شویم. در این سفر نگارنده سعی می کند با همدلی با خالق اثر به عمیق ترین لایه های تخیل او نزدیک شود. پایه چنین تحلیلی بر نقد تخیلی استوار است. بر این اساس وحدت و بقای خیالپردازی در توشه گیری از عناصر چهارگانه وجود؛ آب، باد، خاک و آتش به انسجام می رسد. در غیر این صورت پایه های تخیل سست است و اثر هنری اصیل در حد بازی های فرمی و تصویری تنزّل خواهد کرد. این که تأثیرات بیرونی تا چه حد به این دنیای درونی هنرمند راه می یابند و او چگونه در رسیدن به خلقت وجودی ناب اثر با عنصر خلق آن اثر یگانه می شود مورد تحلیل قرار خواهد گرفت.

فهرست مطالب:


چکیده

مقدمه ....................................................1

فصل اول؛ طبیعت و نقاشان منظره پرداز

- انسان شرقی و غربی در مواجهه با طبیعت .......4

- ویژگی های منظره پردازی ایرانی و اروپایی ...........7

فصل دوم؛ نقاشی معاصر ایران

- تفکر و نقاشی معاصر ایران .....................18

- تحولات فرهنگی هنری دهه40-20 ...........20

فصل سوم؛ حسین کاظمی

- در باره حسین کاظمی ..................27

- نقدهای منتشر شده ..............30

- تحلیل آثار ................ 33

فصل چهارم؛ منوچهر یکتایی

- درباره منوچهر یکتایی ....................51

- نقدهای منتشر شده ......................56

- تحلیل آثار ..............................61

فصل پنجم؛ ابوالقاسم سعیدی

- درباره ابوالقاسم سعیدی .................76

- نقدهای منتشر شده .....................77
- تحلیل آثار ..................................82

فصل ششم؛ سهراب سپهری

- درباره سهراب سپهری ...................98

- نقدهای منتشر شده ....................101

- تحلیل آثار .................................104

فصل هفتم: نتیجه گیری

- نتیجه گیری ...............................123

- فهرست منابع ...........................................127