پی فایل

بهترین و عالی در ارائه فایل

پی فایل

بهترین و عالی در ارائه فایل

دانلود دانلود جزوه ارزشیابی اقتصادی

جزوه ارزشیابی اقتصادی
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 98
فرمت فایل docx
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 3
دانلود جزوه ارزشیابی اقتصادی

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

ارزشیابی اقتصادی

1 تفاوت CBA و CEA را شرح دهید
در تجزیه و تحلیل هزینه منفعت(CBA)، فهرستی از تمامی هزینه ها و منافع یک مداخله تهیه کرده بشرطی که همه این هزینه ها و منافع با واحد مشابه ( پول) قابل سنجش و قیاس باشد و سپس پیرامون اینکه آیا برونداد خاص ارزش صرف هزینه را دارد یا خیر ، تصمیم گیری مینماییماما در تحلیل هزینه اثربخشی ، درحالیکه هزینها با واحد پولی سنجیده


دانلود تحقیق در مورد تذهیب

پیشینه آذین و تذهیب در هنر کتاب آرایی ایران، به دوره ساسانی می رسد بعد از نفوذ اسلام در ایران، هنر تذهیب در اختیار حکومتهای اسلامی و عرب قرار گرفت و «هنر اسلامی» نام یافت
دسته بندی هنر و گرافیک
بازدید ها 63
فرمت فایل doc
حجم فایل 3117 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 84
تحقیق در مورد تذهیب

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

پیشینه آذین و تذهیب در هنر کتاب آرایی ایران، به دوره ساسانی می رسد. بعد از نفوذ اسلام در ایران، هنر تذهیب در اختیار حکومتهای اسلامی و عرب قرار گرفت و «هنر اسلامی» نام یافت. اگر چه زمانی این هنر از بالندگی فرو ماند، اما مجددا پویایی خود را به دست آورد. چنانکه در دوره سلجوقی مذهبان، آرایش قرآنها، ابراز و ادوات، ظرفها، بافته ها و بناها را پیشه خود ساختند و چندی بعد، در دوره تیموری این هنر به اوج خود رسید و زیباترین آثار تذهیب شده به وجود آمد.

هنرمندان نقاش، صحافان و صنعتگران ، به خواست سلاطین از سراسر ایران فراخوانده شدند و در کتابخانه های پایتخت به کار گمارده شدند. بدین ترتیب ، آثار ارزشمند و با شکوهی پدید آمد. در دوره صفوی ، نقاشی، تذهیب و خط در خدمت هنر کتاب آرایی قرار گرفت و آثاری به وجود آمد که زینت بخش موزه های ایران و جهان است. اما رنج هنرمندان بی ارج ماند و ارزش آنان در زمان زندگیشان شناخته نشد و هنر نقاشی به ویژه تذهیب ، پس از دوره صفوی از رونق افتاد. اگر چه هجوم فرهنگ غرب به ایران، حرکت پیشرو این هنر را کند ساخت ، ولی با زحمت هنرمندان متعهد و دوستداران هنر این مرز و بوم، شعله هنر تذهیب همچنان فروزان است.

شاید بتوان تاریخ آرایش و تذهیب قرآن را هم زمان با نوشتن آن دانست به این معنی که نخست به منظور تعیین سر سوره ها، آیه ها، جزوه ها و سجده ها آن را به نوعی تزئین می کردند. رفته رفته علاقه مفرط مسلمانان به قرآن و همچنین عشق به تجمل، هنرمندان را بر آن داشت تا در تذهیب آن دقت بیشتری به کار برند و در نتیجه این آثار از سادگی بیرون آمد و جنبه تزئینی به خود گرفت به خصوص قرآن هایی که در برای امرا و بزرگان نوشته می شد. این امر خود یکی از علل توجه هنرمندان به تزیین بیشتر و موجب تکامل فن تذهیب شد.

فهرست مطالب

مقدمه .......................... 1

فصل اول

تاریخچه .................... 6

تعریف تذهیب .......................... 13

ریشه یابی لغت تذهیب ....................14

واژگان تذهیب: ........................... 17

ابرک ................................. 17

اسلیمی (اسلامی) ................... 17

بند اسلیمی.....................17

تاج ........................18

جدول...........18

ختایی ...........18

داغ....................................18

دهن اژدر...............................18

سنجاق نشان .................... 18

شرفه........................ 19

شمسه............... 19

شمسه کوچک ..... 19

فرنگی 20

فصاصی 20

کتیبه سرلوحه ............ 20

کمند زرین ........................ 21

کره .......................... 21

لچک ترنج ....................... 21

لچکی واگیره ............ 21

ترنج .................. 22

سرترنج .......................... 22

سرلوحه.............. 23

کتیبه ..................... 23

ترصیع ................... 24

حاشیه .................. 24

قوس حلزونی ..........25

فصل دوم

مکتب های تذهیب ................... 25

ابزار و مواد کار: ......29

قلم مو.......... 29

طلا و نقره ................... 30

مهره ................................ 31

کاغذ ......................... 32

صفات مهم کاغذ ........... 32

رنگ ................. 33

پرگار، ترلینگ، خط کش ...............34

شیوه کار تذهیب ..........35

اصول قابل اهمیت در کلیات نقش ........40

فصل سوم

ختایی و اسلیمی (دیرینگی و ریشه مشترک) ................ 42

تعریف ختایی و گونه های آن ..................... 43

اسلیمی ............46

تعریف اسلیمی و گونه های آن ............. 47

صورت اسلیمی ................ 52

تزئین اسلیمی ...................... 53

چنگ و گره ................. 54

نشان و انواع آن: ........ 55

لچک نشان یا کتیبه نشان ....... 55

بته جقه نشان ........... 56

دل نشان ........... 56

ابرک نشان (اسلیمی ماری) ....56

نشان و اصل قاعده (نقش در نقش) .......57

تکوین نقوش (ترکیب اسلیمی و ختایی) ........ 58

جایگاه نشان ها در شمسه ........ 58

گره سازی .......... 59

شرفه ........... 59

فصل چهارم

تحول هنر در تذهیب.................... 60

طراحان و مذهبان قدیم ....................... 63

طراحان و مذهبان معاصر .................. 66

فصل پنجم

طرح نشان ........................................... 72

طرح ترنج .......................................... 73

طرح کتیبه .................... 74

طرح لچک ...................75

طرح تاج و سرلوح ........................................... 76

طرح واگیره اسلیمی و ختایی ..................... 78

طرح حاشیه ........... 79

منابع و مآخذ 80


دانلود بناهای اوّلیه مسجد جامع کبیر یزد

وجود ویژگی های متنوّع در دوره های تاریخ تکوین معماریمسجد جامع کبیر یزد از یکسو و تضادّ در نوشته ها واقوال از دیگر سو،تاریخچه ای پیچیده و مبهم از این بنای مهمرا در پیشرو قرار داده استاین امر موجب آنن شد تا با هدف رفع ابهامات تاریخی مسجد و معرفی ان در دوره های تاریخی پژوهش حاضر شود
دسته بندی معماری
بازدید ها 54
فرمت فایل doc
حجم فایل 39 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 72
بناهای اوّلیه مسجد جامع کبیر یزد

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

وجود ویژگی های متنوّع در دوره های تاریخ تکوین معماریمسجد جامع کبیر یزد از یکسو و تضادّ در نوشته ها واقوال از دیگر سو،تاریخچه ای پیچیده و مبهم از این بنای مهمرا در پیشرو قرار داده است.این امر موجب آنن شد تا با هدف رفع ابهامات تاریخی مسجد و معرفی ان در دوره های تاریخی پژوهش حاضر شود.

بنای مسجد جامع کبیر یزد طی قرون متمادی بر بقایاو یا در کناربناهای متنوعی بنا گردیده که در متون تاریخی تحت عناوین مسجد جمعه شهرستان ،مسجد جامعع عقیق،مسجد جمعه قدیم در درده،مسجد جامع نو وبناهای الحاقی آن با اسامی گوناگون از آنها یاد شده است .

در بررسی حاضر از بناهایی که در قرون اولیه اسلامی تا نیمه قرن ششم ه.ق.در این مکان احداث شده تحت عنوان »بناهای اولیه مسجد جامع کبیر یزد« یادد شده است که آثار بسیار اندکی از آن باقی است.نکته جایز اهمیت در رفع ابهامات تاریخچه مسجد آن است که هر ساخت و ساز و اقدام تازه ای در بنا،با تعمیرات و نوسازی آثار قبلیو به عبارتی با ابقاء و احیای آثار گذ شته توام است و این امر نه تنهادر بنا به طور خاص اتفاق می افتد،بلکه همواره با تغییر و تحولات محیطی مسجد نیز همراه است تاسازمان ،فضایی شهرراکه خود نیز به آن وابسته است ،تبلور و انتظامبخشد.

این مهم در بررسی تاریخی مسجد رهنمودی است تا نهوه برخورد پیشینیان با آثار گذ شته راروشن سازد،نگرش آن ها در قالب بنای منفرد نبوده،بلکه به عنوان یک فضای شهری، با هدف پرهیزاز تخریب و انهدام محیط عمل می کرده اند تا این اقدام به بی هویتی بنا و تزلزل در نظم اندامواره بافت های قدیمی شهرها منجر نگردد.

فهرست مطالب

پیشگفتار

روش پژوهش

منابع مورد استفاده

معرفی بناهای اولیه مسجد جامع کبیر یزد

ابهام‌های تاریخی

بررسی و مقایسه مدارک و شواهد تاریخی

تعدد بناهای اولیه

آثار مورخیّن متّقدم

آثار دیگر مورخین

آراء صاحبنظران

رسالة ماکسیم سیرو از مسجد جمعه یزد

وقف نامه جامع الخیرات

بررسی شجره نامه آل کاکویه یزد

آثار مورخین

بررسی های تاریخی معاصر در شجرة کاکوئیان

بانیان و تاریخ بنیان دو مسجد قدیمی

مسجد اولیه: مسجد جمعة شهرستان؛ یا مسجد جامع عتیق

مسجد ثانویه: مسجد جمعه در ده، مسجد جامع قدیم، مسجد گرشاسبی

جمع بندی

مکان یابی تاریخی بنا

سیر تحولات تاریخی بناهای اولیه

بررسی نهایی و نتیجه گیری

خلاصه ای از مطالب

منابع


دانلود طراحی ترمز دیسکی برمبو قسمت دوم

طراحی ترمز دیسکی برمبو در سالیدورک و تری دی مکس
دسته بندی مکانیک
بازدید ها 128
فرمت فایل rar
حجم فایل 23487 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
طراحی ترمز دیسکی برمبو قسمت دوم

فروشنده فایل

کد کاربری 9
کاربر

این محصول طراحی کامل ترمز دیسکی برمبو است که فایل طرح آن در نرم افزارهای سالیدورک، تری دی مکس و همچنین با خروجی STL می باشد.

همچنین دقت داشته باشید که حجم این پروژه 150 مگ بوده که جهت سهولت در دانلود فشرده شده و در دو پارت که مجموعا حدود 55 مگ است ذخیره شده است. همچنین قیمت هر قسمت 2500 بوده که در مجموع قیمت کل پروژه 5000 تومان می باشد