دسته بندی | حسابداری و مالی |
بازدید ها | 130 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 948 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 55 |
چکیده
شرکت نگین تاک آذربایجان شرقی دارای انبار مختلف برای نگه داری مواد اولیه می باشد که در هر انبار موادی که وارد انبار شده است در ان جا نگه داری می شود. این شرکت فعالیت های خود را در قالب تولید مواد از انبار به خط تولید و در نتیجه تولید یک محصول نهایی انجام می دهد. در شرکت موادی که فرایند تولید را طی کنند یک محصول جدید به دست می آید که می تواند ان را صادر و وارد کرد. انبارهای کارخانه دارای سیستم های تهویه مناسب بوده و هر انبار به صورت جداگانه و مجزا مربوط به مواد خاصی می باشد و از دسترس افراد متفرقه به داخل انبار جلوگیری به عمل می آید.
کلیده واژه: شرکت نگین تاک، انبارداری، انبارگردانی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: تعاریف و اصطلاحات
مقدمه .................................................................................................................................. 1
کلیات .................................................................................................................................. 2
تعریف انبار........................................................................................................................... 3
جایگاه انبار .......................................................................................................................... 3
اهداف و وظایف انبارها.......................................................................................................... 3
انواع انبار ............................................................................................................................. 4
اهمیت و ضرورت ................................................................................................................ 5
وظایف انباردار ..................................................................................................................... 6
انواع موجودی های انبار ........................................................................................................ 7
سازمان انبار .......................................................................................................................... 8
کالاهای انتقالی از سایر انبارها و اجناس برگشتی..................................................................... 10
تحویل کالا به انبار................................................................................................................ 11
تعریف طبقهبندی و نکات مهم در اجرای آن........................................................................... 11
عوامل مؤثر در انتخاب سیستم و شیوه طبقهبندی....................................................................... 12
انواع طبقهبندی کردن کالاها.................................................................................................... 12
فصل دوم: کلیات کدگذاری کالا
کلیات کدگذاری .................................................................................................................. 15
بارکد .................................................................................................................................. 15
روش های کدگذاری ............................................................................................................ 17
تعداد نسخ فرم گزارش موجودی............................................................................................ 18
اصول ایمنی و حفاظت انبار................................................................................................... 28
انبارگردانی........................................................................................................................... 29
نقش انباردار در انبارگردانی................................................................................................... 29
بررسی موجودیها و تعیین بهاء آن ها در انبار........................................................................... 31
نقطه سفارش و میزان سفارش................................................................................................ 32
میزان حداقل موجودی و ذخیرهی احتیاطی.............................................................................. 33
میزان حداکثر موجودی.......................................................................................................... 33
متوسط موجودی................................................................................................................... 34
هزینه های انبارداری.............................................................................................................. 34
کنترل مورد نیاز در هنگام خرید کالا از فروشنده....................................................................... 36
مجوزهای لازم برای دریافت کالا از انبار................................................................................. 36
موارد خاص در مورد خروج کالا............................................................................................ 36
فصل سوم: معایب و مزایای سیستم انبارداری، نتیجه گیری و پیشنهادات
مزایا.................................................................................................................................... 39
معایب ................................................................................................................................ 40
نتیجه گیری.......................................................................................................................... 41
پیشنهاد برای بهبود سیستم انبارداری....................................................................................... 43
منابع ................................................................................................................................... 44
فهرست نمودار
نمودار (1-1): ارتباط سازمان انبار با مخازن و اداره امور انبارها.................................................. 8
نمودار (1-2): موقعیت سازمانی انبار در یک واحد تولیدی........................................................ 9
نمودار (2-1): تصاویر انواع بارکد.......................................................................................... 16
نمودار (2-2): فرایند انبارگردانی ........................................................................................... 30
فهرست جداول
جدول (2-1): فرم گزارش موجودی انبار................................................................................ 19
جدول (2-2): فرم درخواست کالا از انبار............................................................................... 20
جدول (2-3): فرم درخواست خرید....................................................................................... 21
جدول (2-4): فرم رسید انبار مستقیم...................................................................................... 22
جدول (2-5): فرم برگشت کالا به انبار................................................................................... 23
جدول (2-6): فرم انتقال کالا بین انبارها.................................................................................. 24
جدول (2-7): فرم کاردکس انبار............................................................................................ 25
جدول (2-8) نمونه فرم شمارش............................................................................................ 26
جدول (2-9): فرم صورت انبارگردانی انبار............................................................................. 27
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 117 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 680 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 41 |
اتاق کودک فضایی است که شخصیت او را تعریف می کند و می سازد؛. به همین دلیل باید آن را به مکانی دلپذیر مبدل ساخت. کودکان احتیاج به فضایی جدا برای خواب یا بازی یا مطالعهدارند و نسبت به والدین و بزرگترها فضای حرکتی بیشتری مورد احتیاج آنهاست.مهمتریننکته این است که طوری طراحی کنیم که بنا به علایق در حال رشد کودک به راحتی قابلتغییر و محیطی انعطاف پذیر باشد. طراحی اتاق کودک می بایست با روحیه کودکان در تطبیق باشد و باید طوری طراحی شود که تا مدرسه رفتن کودک مورد استفاده قرار گیرد از این رو در طراحی فضاهای کودکان، شناخت کودک اهمیتی خاص می یابد. اولین چیزی که باید دردکوراسیون بندی اتاق کودکتان به آن توجه داشت، این است که این تزئینات بایدمطابق با سن و روحیه کودکان انجام گیرد.اگر فضای اتاق کودک کوچک است، میتوان با استفادهاز رنگهای ملایم و طرحهای خلوت فضای اتاق را از نظر وسعت، بزرگتر نشان داد و ازایجاد شلوغی جلوگیری کرداما باید توجه داشت که طرح و خصوصیات رنگهای بهکار رفته در آن، نقش مهمی در روحیه، رفتار و حتی پایهریزی شخصیتی کودک داراهستند، کودکان با سنین 7 تا 15سال کمتر به حیوانات روی دیوار و رنگهای ملایم احتیاج دارند بلکه به شور و شعفموجود در فضای اتاقشان که معمولا در شخصیت های فیلم و کارتونی مورد علاقه آنهانمایان است مشخص میشود.
اما اگر بخواهیم انسانهایی موفق و فهمیدهبه جامعه و به دنیا تحویل دهیم اول از همه باید محیطی سالم و امن برای رشد کودکانفراهم بیاوریم .
فهرست مطالب
چکیده-----------------------------------------------2
مقدمه---------------------------------------------3
روانشناسی کودک--------------------4
اهداف روان شناسی کودک-------------------------- --4
عوامل قطعی مؤثر در رشد هوش --------------------------5
خلاقیت در کودکان---------------------------7
روانشناسی اتاق کودک----------------------8
بهترین تزئین برای اتاق کودک----------------------10
خصوصیات کلی اتاق کودک -----------------------------------11
طراحی اتاق کودک----------------------------13
رنگ اتاق خواب ----------------------16
نور-------------------------19
دمای اتاق کودک -------------------------21
جاى بازى -----------25
اتاق شادی-------------------------25
پرسشنامه -------------------------------------27
نتایج بدست امده از پرسشنامه------------------33
پیشنهادات برای طراحی وچیدمان اتاق کودک با توجه به آنالیز های انجام شده----------34
منابع و ماخذ------------------39
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 83 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 579 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 85 |
هدف از طراحی مجموعههای تجاری ایجاد محیطی خوشایند برای خرید کالا؛ دریافت خدمات و ارتباط انسانها با یکدیگر است. برای رسیدن به این هدف ابتدا نگاهی گذرا به تاریخچه تجارت و ایران و تاریخچه ایجاد مجموعههای تجاری و اجتماعی در ایران ومشهد داریم و سیر تکامل و ویژگیهای این مجموعهها را مورد بررسی قرار میدهیم. برای شناخت بیشتر نمونههای مشابهی را در نقاط مختلف جهان مورد بررسی قرار دادهایم. مطالعه شهر مشهد برای مکاتباتی صحیح مجموعه و رسیدن به هدف ابتدایی طراحی مجموعه (ایجاد محیطی خوشایند برای خرید کالا؛ دریافت خدمات و ارتباط انسانها با یکدیگر) الزامی بوده است. به کمک تحلیلهایی که از جهات مختلف بر روی سایت انجام شده؛ نحوه قرارگیری ساختمان در سایت؛ نحوه جهتگیری آن؛ امتدادهای موثر بر ساختمان؛ ورودیهای آن و ... استخراج شده است. از آنجایی که سعی شده که ساختمان بیشترین هماهنگی را با محیط وتلفیقی ازمعماری مدرن وسنتی داشته باشد؛ آنالیز سایت مهمترین ابزارهای طراحی را در اختیار ما گذاشته است. برنامهریزی کالبدی نیز فضاهای مورد نیاز و میزان آنها را مشخص خواهد کرد. بدیهی است که در روند طراحی؛ توجه خاص به ملاحظات دید و منظر و طراحی احجام بر اساس ویژگیهای سایت برای رسیدن به بهترین دیدها و مناسبترین احجام الزامی بوده است.
فهرست مطالب
فصل اول
· عنوان پروژه
· چکیده
مقدمه
فصل دوم
نگاهی به تاریخ تجارت ایران
فصـل سوم
بررسی نمونههای مشابه
فصل چهارم
مطالعات در مراکز تجاری
فصـل پنجم
مطالعات منطقه استان خراسان-
فصل ششم
نتیجه گیری
بررسی ضوابط ومقررات در ارتباط بامرکز تجاری
فصل هفتم
آنالیز سایت
فصل هشتم
منابع 81
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 59 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 80 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 107 |
در میان اندامهای درون شهری هر شهر و روستا، نیایشگاه همیشه جای ویژه خود را داشته و دارد و از اندامهای دیگر نمایان تر و چشمگیرتر است و از اینروست که همه جا در دل آبادی جای گرفته است.(1)
نیاشگاه چون بزرگترین ساختمان آبادی بوده در آغاز نیازی بدان نداشته که نشانی ویژه داشته باشد و خود بخود نگاه هر گذرندهای را بسوی خود میکشیده اما پس از گسترش آبادی نخست با افراشتن درگاهها و نهادن ماهرخ و توق بر بلندترین جای آن و سپس با ساختن میل و برج و مناره در کنار و نزدیک آن باشندگان آبادی و گذریان بیگانه را به نیایشگاه راهنمائی میکردند. مسجد بر دیگر نیایشگاهها همان برتری را داشته که اسلام بر دیگر کیشها و چنان خوب بوده و هست که آذینها را میآراید و نیازی بستایش ندارد و ما در اینجا تنها میگوئیم که چگونه بوده و چگونه شده است(اگر بتوانیم). هنر اسلامی( بویژه معماری آن) بر پنچ پایه مردم واری، خودبسندگی، پرهیز از بیهودگی، بهرهگیری از پیمون(مدول) و نیارش (اساتیک) و درون گرائی نهاده و بی آنکه خواسته باشیم خود سنائی کنیم هنرمندان مسلمان ایران بیش از دیگران بدانها پای بند بودهاند.
نخستین مسجدی که بدست پیامبر بزرگوار ما با همکاری یاران گرامیش در مدینه ساخته شد همیشه برگیره و الگوی مسجدهای بیشمار و گوناگونی بوده است که بدست هنرمندان تردست ما در سراسر ایران زمین(و هر جا که فرهنگ اسلامی ایران فرمان میرانده) بنیاد شده است.
بهمین آفریده و واپسین فرستاده پروردگار (که بر وی و خاندان پاکش درود باد) چون مدینه را با فروغ ایزدی خود روشن ساخت یاران خویش را فرمود تا برای بنیاد مسجدی در خور که پذیرای گروندگان باشد دل نزدیکترین کوهپایه را بشکافند و سنگهای آنرا بشکنند و پستای ساختمان را فراهم آورند آنگاه با دست گرامی خود پارههای لاشه سنگ را (خشکه و بی آژند) بر هم میانبود تا دیوار شبستان با افراز اندکی بلندتر از بالای مرد بلند بالا برافراشته شد(چنانکه نیای نامدارش ابراهیم (ع) در ساختمان خانه خدا کرده بود که بگفته میبدی اسمعیل ساخت (مصالح) بر دست پدر مینهاد و وی (ابراهیم) ساختها برهم میانبود. . . و چون پهناو درازای شبستان بیش از آن بود که فرسبهای چوبین بتوانند آسمانه آنرا یکسره و دیوار بدیوار بپوشانند(2) ستون یا دیرکی از تنه خرما بنی خشکیده در میان آن بر پای ساختند و فرسبها و تیرها و تیرچهها را (که گمان میرود آنها نیز از خرما بن یاشاید از پده یا غربه (سپیدار و کبودار)، که نزدیکهای مدینه کم و بیش میروینده بوده است) بر آن نهادند و روی آنها را بجای فدره (دوخ و بوریای ویژه پوشش) با شوره نی و پیز و آنگاه با پوست چهار پایان پوشاندند و بدینگونه خانه خدا بسیار آشنا و همانند خانه بندگان خدا ساخته شد و همین آموزشی آسمانی و بسیار ارجمند برای هنرمندان مسلمان بود که تا بتوانند از ساختمایههای بوم آورد و ایذری( چیزی که در جای ساختمان بدست میآید) بهرهگیری و بهرچه که در دسترس دارند بسنده کنند و پیرامون نو آوریهای بیهوده نگردند (و دیدم که چنین هم کردند)
پروردگار جهان فرموده است والله جعل لکم من بیوتکم سکنا و جعل لکم من جلودالانعام بیوتا تستحفوتها یوم اقامتکم ومن اصوافها و اویارها و اشعارها اثائا و متا عا الی حین
(انخل80)
در کنار شبستان زیستگاه ساده و بیپیرایهای برای یاران پاکباز و سالوکان تهیدست که یکدم بر دوری پیامبر خدا شکیبا نبودند ساخته شد و پیشگاه سر گشاده شبستان نیز هموار و با باروئی کوتاه از کوچه و گذری که پیرامون مسجد میگشت جدا گردید.
همین ساختمان مردم وار و بی پیرایه چند سالی پس از پایان کار (شاید کمتر از نیم سده) در سرزمینی بسیار دور از مدینه بر گیره معماری نو مسلمان شد که در پهره یا فهرج (یکی از چهار شهر آنروز یزید) با بهرهگیری از آنچه در دسترس داشت خدا خانهای برای همشهریان خود بنیاد کرد که خوشبختانه تا کنون از آسیب و ویرانی و دستکاری بر کنار مانده است.
این مسجد ساده اما با شکوه دارای شبستانی است با پنج کوچه (دهانه) و یک رده پیلیا(ستون و جزر ستبر) و چهار ایوانچه یا چفته و دو راهرو و کناری که ایوانچهها را بشبستان میپیوندد و سر پوشیدههای آن گرد سرائی کوچک سر گشاده را گرفته و دو گرمخانه(شبستان زمستانی) کشیده که هر دو براهروها پیوسته و دربندی که در آیگاه مسجد است و در کنار آن (وجدا از ساختمان مسجد) سرای کوچکی استکه شاید برای پیشنماز یا نگهبان ساخته شده باشد(این سرا دستکاری شده و چهره نخستین خود را ندارد) پیرامون مسجد کوچه و گذر و ساباط و میدانچه است و ساختمان دیگری بآن چسبیده است.
دیوار مسجد مدینه از سنگ لاشه، آسمانه آن تیرپوش و تخت بوده اما در فهرج که نه سنگی و نه چوبی در دسترس بوده ناگزیر دیوارهای مسجدش از چینه و خشت و خام و پوشش آن سغ(طاق پوش) میباشد و جز در لبهی رخبام خشت پخته در آن بکار نرفته است. پوشش کوچههای شبستان طاق اهنگ(3) بیزتند(4) بیزکند(5) و ایوانچهها(چفتهها) کنه پوش (نیم گنبد) است و کف شبستان بجای خشت پخته لوئینه است.
در معماری ایرانی هر گاه چند کوچه طاق پوش در کنار هم جای میگیرد دهانه کوچه میانی یا میان وار بیش از کوچههای دیگر است و از دهانه بر وارها یا کوچههای دیگر کم کم کاسته میشود و کوچه کناری که طاق آن روی دیوار پرت (دیواری که پشت آن آزاد است) مینشیند کمترین دهانه را دارد تا از رانش طاق کم کم کاسته شود و دیوار پرت را نیاندازد نا گزیر نمای میانوار که بر روی سرای سر گشاده باز میشود پردهانهتر و بلندتر میشود و ازمردم واری آن میکاهد. معمار هنرمند مسجد فهرج برای پیشگیری از این کاستی در کنار دو جرز میانوار پلیکهای(6) نغزی افزوده تا در دهانهها یکسان نماید(این نغز کاری یکصد سال پس از آن در تاریخانه دامغان رها شده). کار بهره گیری از ساختمایههای بوم آورد در این مسجد بدانجا کشیده است که بجای کاه در کاهگل(که شاید در فهرج کمیاب بوده) ژاژ(خاشتر- آدور) آسیا شده بکار بردهاند و همین کار اندودها را از آسیب موریانه برکنار داشته است.
اینکه نخست از مسجد جامع فهرج یاد کردیم ازاینروست که از آغاز برای مسجد ساخته شده و دستکاری و کست افزود چشمگیری در آن نشده که چهره نخستین را دگرگون کند و گرنه در شهرهای دیگر ایران که مردمش پیش از فهرجیان بدین خدا گرویدهاند ناگزیر از ساختمانهای پابرجا (یا نیمه ویرانی که باز سازی شده) برای نماز و نیایش پروردگار یکتا بهره گرفتهاند.
مسجد یزد خواست، جامع بروجرد، مسجد سرکوچه محمدیه نائین(که نخستین، آتشکدهی پا بر جا و دومی آتشگاهی نیمه ویران و سومی گیری یا ایوان و چهارمی مهرابه بوده نمونههای خوبی برای این بهرهگیری شایسته از ساختمانهای رها شده، هستند(7)، هر چند مسجد شدن آنها دیرگاهی پس از ساختمان مسجد جامع فهرج انجام گردیده است)، با اینکه از آغاز سده سوم هجری و با گسترش شهرها و روستاها مسجدهای با شکوه و بزرگی در بیشتر شهرها(با تهرنگ شبستانی بو مسلمی) بنیاد گردید اما هرگز گنبدخانه و ایوان(یاپیشان) و سر پوشیدههای کشیده(طنبی) که با دگرگونی و کست افزود آتشکدهها و گیریها و مهرایهها پدید آمده بود کنار گذاشته نشد و یا پیوستن شبستانهای چهلستون کم کم هریک از آنها جای خود رادر مسجدهای ایرانی پیدا کرد و چون یکی از اندامهای مسجد پا بر جا ماند گنبدخانه و چهار طاقی با زمینه چهارم برهم اندازه و گوشههای راست تهرنگ شایسته و در خوری برای برگزاری نماز داشت که تنها میبایست دهانه روبروی قبله آنرا بهبندند.
فهرست مطالب
-مقدمه
-مسجد و مدرسه شهید مطهری ( سپهسالار)
-مسجد (شاه سابق) امام خمینی تهران
-مسجد جامع (عتیق) تهران
-منابع و مأخذ