پی فایل

بهترین و عالی در ارائه فایل

پی فایل

بهترین و عالی در ارائه فایل

دانلود پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار تولید روغن خام (روغن نباتی)

پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار تولید روغن خام (روغن نباتی)در 35 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی صنایع غذایی
بازدید ها 64
فرمت فایل doc
حجم فایل 57 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار تولید روغن خام (روغن نباتی)

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار تولید روغن خام (روغن نباتی)در 35 صفحه ورد قابل ویرایش


خلاصه اجرایی (مدیریتی):

تأسیس یک واحد تولید روغن خام از دانه های روغنی مثال تخم پنبه، سویا، آفتابگردان، کلزا و ذرت

برای احداث و ایجاد یک واحد تولید روغن خام نیاز به تأسیسات و ماشین آلات خاص این ماده غذایی می باشد و مراحل ایجاد و تأسیس یک واحد تولید روغن خام بشرح زیر می باشد:

1- برای شروع و رسمیت واحد بایستی ابتدا یک واحد و یا شرکت را به ثبت شرکتها معرفی و آن را به ثبت رساند.

2- سرمایه اولیه مورد نیاز جهت راه اندازی یک واحد تولیدی در حدود پنج میلیارد ریال (000/000/000/5 ریال)

1/2- خرید زمین مورد نیاز

2/2- احداث تأسیسات از قبیل سالن تولید، انبارها و تأمین برق مورد نیاز

3/2- احداث و ایجاد تأسیسات جانبی از قبیل ساختمان اداری، باسکول، مخازن ذخیره و نگهداری روغن خام

4/2- سرمایه در گردش مورد نیاز جهت خرید مواد اولیه

5/2- امکانات و نیروهای لازم جهت ایجاد فرآیند تولید محصول و بازاریابی فروش و عرضه محصول تولید شده



بیان آرمان های کسب و کار:

این شرکت به تولید ساخت روغن های مایع و جامد در اندازه های مختلف می پردازد و کارکنان باید با نحوه تولید روغن و استفاده از دستگاه های آنجا آشنایی داشته باشند و به نحو احسنت و بر مبنای تقاضا روغن ها را وارد بازار کرده و مورد استفاده متقاضیان نمود.



بیان ماموریت کسب و کار:

در اول کار باید اقدام به گرفتن اخذ مجوز نمود و سپس به خرید زمین و دستگاه ها و ماشینهای مورد نظر پرداخت و شرکت را، راه اندازی نمود.



مزیت های رقابتی مدیریتی

هرکس به کار خود بیشترین توجه کند و در نهایت رضایت به انجام برساند.

1- پاداش به کارکنان برای کار بیشتر

2- حق الزحمه به کارکنانی که در زمینه ای تخصص دارند.



تحلیل SWOT (قوت- ضعف- فرصت- تهدید)

الف: SO (قوت- فرصت)

1- استفاده از روغن به صورت متفاوت

2- متنوع بودن طعم روغن از دانه ها

ب: ST (قوت- تهدید)

1- خوب بودن و زیاد بودن روغن در قوطی های مورد نظر.

2- به فروش رساندن با قیمت پایین

ج: WO (ضعف- فرصت)

1- آشنا نبودن کارگر با استفاده از دستگاه.

2- آوردن یک متخصص و آموزش به کارگران.

د: WT (ضعف- تهدید)

آشنا نبودن کارگر با دستگاه و علاقه نداشتن به یادگیری



تحلیل رقبا (تعداد رقبا، رقبای بالقوه، توان رقبا، موانع ورود و خروج و...)

به علت اینکه ما اولین سالی است که در بازار شروع به کار کرده ایم هنوز کیفیت تولیدی رقبا و سابقه کاری آنها در بین متقاضیان زیاد است و ما هم با استفاده از بالا بردن تبلیغ و کیفیت و معرفی محصول خود می توانیم به هدفمان برسیم.

استراتژی بازاریابی

1- استراتژی محصول

یکی از استراتژی های بازاریابی کیفیت و استاندارد بودن محصول تولید شده می باشد.

2- استراتژی قیمت

و همچنین استراتژی قیمت (بُعد مناسب بودن تِست) در استراتژی بازاریابی بسیار مؤثر می باشد. یعنی در صورت ارزانتر بودن قیمت محصول امکان ایجاد رقابت مناسب با محصول مشابه را به وجود می آورد.

3- استراتژی مکان

مکان در استراتژی بازاریابی بدین صورت که هر قدر به بازار مصرف نزدیک تر باشد امکان رقابت هم از بعد کیفیتی و هم از بُعد کمّی و همچنین از بُعد قیمت (ارزانتر بودن) بسیار مؤثر خواهد بود.

4- استراتژی توزیع

توزیع مناسب و به موقع باعث بوجود آمدن بازار مصرف محصول در حد انتظار خواهد بود.

5- استراتژی جذب مشتری

استفاده از تبلیغات از طریق تلویزیون و رسانه های جمعی- دادن یک کیلو بیشتر به متقاضی هنام خرید با مبلغ پایین به عنوان اشانتیون.



توصیف محصولات و خدمات (از بعد فنی)

قطعاً در بازار مصرف محصولات و یا خدماتی مورد استقبال قرار خواهند گرفت که از هر نظر رضایت مشتری (خریدار) را جلب نماید. به این صورت که جامعه (بازار مصرف) ما در حال حاضر از بُعد فنی به دنبال محصولات و یا خدماتی است که از نظر کیفیت آیتم های مورد نظر مصرف کننده را تأمین و همچنین از نظر قیمت نیز در سطح مورد نظر در *** مشتری باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.