| دسته بندی | حسابداری |
| بازدید ها | 10 |
| فرمت فایل | docx |
| حجم فایل | 245 کیلو بایت |
| تعداد صفحات فایل | 150 |
بررسی بهره وری
در این فصل ابتدا به بررسی انواع توابع تولید و متغیر های مجازی پرداخته شده است. در بخش های دوم و سوم فصل به ارائه مدل نظری جهت بررسی های تجربی و برآورد مدل اختصاص داده شده است و در انتها به پیشنهادات و نتیجه گیری پرداختهایم .
5-1- توابع تولید
در این قسمت به چند مورد از توابع که کاربرد فروانی در مباحث اقتصادی دارند ، اشاره خواهد شد .
5-1-1- تابع تولید کاب – داگلاس
تابع تولید کاب – داگلاس علی رغم داشتن برخی محدودیتها، به علت سادگی تحلیل و برآورد ، مشهورترین تابع در زمینه تولید و دیگر زمینه های اقتصادی شناخته شده است . فرم ریاضی تابع کاب – داگلاس اولیه به صورت زیر است :
که در آن Y محصول ، K موجودی سرمایه ، L نیروی کار و A و پارامترهای ثابتند ، فرم نامقید تابع را می توان به صورت زیر نوشت :
که این فرم نمایش داده شده را گاهی تابع کاب – داگلاس تعمیم یافته می نامند . در این تابع درجة همگنی یا تجانس تابع را نشان می دهد که سه حالت برای آن می توان متصور بود :
الف : اگر باشد ، بازدهی تولید نسبت به مقیاس فزاینده است .
ب: اگر باشد ، بازدهی تولید نسبت به مقیاس ثابت است .
ج : اگر باشد ، بازدهی تولید نسبت به مقیاس کاهنده است .
اگر از دو طرف تابع لگاریتم طبیعی بگیریم ، به شکل خطی تابعی به صورت زیر در میآید.
در تاب کاب – داگلاس کشش های تولید نهاده برابر توانهای تابع تولیدند که مقادیری ثابتند . ولاجرم کمیتهای مثبت و کوچکتر از یک خواهند بود که به صورتهای زیر محاسبه می شوند :
یکی از محدودیتهای مهم تابع تولید کاب –داگلاس ، کشش جانشینی واحد بین دو نهاده است ، که توابع تولید دیگر این مشکل بر طرف شده است .
5-1-2- تابع تولید (CES )
همانگونه که گفته شد ، یکی از محدودیتهای تابع تولید کاب- داگلاس کشش جانشینی برابر واحد آن است . این نقیصه توسط آرو ، چنری ، مینهاس و سولو برطرف شد . آنان در نهایت به تابع جدیدی دست یافتند که دیگر شکل تابع تولید کاب داگلاس را نداشت ، زیرا کشش جانشینی بین نهاده ها می توانست هر مقدار ثابتی را اختیار کند . این تابع تولید به کشش جانشینی ثابت (CES ) معروف است که فرم کلی تابع به صورت زیر است :
که در آن A پارامتر کارایی ، پارامتر توزیع ( مربوط به سهم نسبی نهاده ها در تولید ) و P پارامتر های جانشینی است . کشش جانشینی بوسیلْة فرمول قابل محاسبه است . یکی دیگر از ویژگیهای تابع CES این است که بر خلاف تابع تولید کاب – داگلاس ، کشش های تولید نهاده ثابت نبوده ، بلکه تابعی از سطح تولید و میزان نهاده ای است که کشش تولید نسبت به آن اندازه گیری می شود.
5-1-3- توابع تولید انعطاف پذیر
یکی از توابع انعطاف پذیر ، تابعی است که توسط هالتر در سال 1957 بنام تابع تولید متعالی معرفی شد . این تابع ، برخلاف تابع تولید کاب – داگلاس ، سه مرحلة تولید را نشان می دهد و دارای کشش های تولیدی متغیر است . فرم کلی تابع برای دو نهاده به صورت زیر است :
با لگاریتم گرفتن از طرفین به صورت خطی در می آید :
دراین تابع پارامترهای مثبت و منفی اند .
تابع تولید دیگر ، تابع دبرتین است که با اضافه کردن جملة اثر تقاطعی متعالی به صورت زیر بسط داده می شود :
دراین تابع نیز کشش تولیدی نهاده ها متغیر است و تابعی از مقدار نهاده ها می باشد .
1-Contant Elasticity of Substitution
| دسته بندی | شهرسازی |
| بازدید ها | 28 |
| فرمت فایل | docx |
| حجم فایل | 180 کیلو بایت |
| تعداد صفحات فایل | 140 |
بررسی برنامه ریزی شهری
فهرست
عنوان صفحه
پیشگفتار ...................................
مقدمه ......................................
بررسی قطعه زمین مسکونی (یاخته)..............
تأثیر عوامل کلان بر قطعه بندی زمین: .........
تناسب اجتماعی
1- الگوی سکونت............................
2- جمعیت .................................
3- خانوار ................................
4- اقشار اجتماعی .........................
5- گرایشهای سکونت.........................
6- وجوه شرعی .............................
7- واحد همسایگی...........................
تناسب اقتصادی
1- اقتصاد ساختمان.........................
2- گروههای درآمدی.........................
3- قیمت زمین..............................
4- هزینه های تأسیسات شهری ................
5- اقتصاد شهری ...........................
اقلیمی ..................................
کالبدی ..................................
1- قواعد و مقررات ........................
2- مشخصات زمین............................
3- قطعه بندی مناسب زمین ..................
3-1- حرکت افقی ...........................
3-2- حرکت عمودی ..........................
جمعبندی
1- عوامل تأثیر گذار و تأثیر پذیر .........
2- ارتباط یاخته با عوامل کلان مؤثر بر نظام قطعه بندی
3- تراکم ساختمانی ........................
4- مشخصات قطعات زمین .....................
5- تراکم شهری ............................
6- توضیحات مربوط به جدول 2-5 .............
7- روش اجرائی قطعه بندی ..................
8- بلند مرتبه سازی .......................
منابع....................................
| دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
| بازدید ها | 21 |
| فرمت فایل | docx |
| حجم فایل | 226 کیلو بایت |
| تعداد صفحات فایل | 200 |
بررسی مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه
|
فهرست |
صفحه |
||
|
فصل اول : کلیات |
|
||
|
1ـ1 |
مقدمه ................................................................................................................................................................................................................................................................ |
2 |
|
|
1ـ2 |
بیان مسئله ...................................................................................................................................................................................................................................................... |
6 |
|
|
1ـ3 |
اهمیت و ضرورت پژوهش .................................................................................................................................................................................................................. |
9 |
|
|
1ـ4 |
اهداف پژوهش ........................................................................................................................................................................................................................................... |
10 |
|
|
1ـ5 |
فرضیههای پژوهش ................................................................................................................................................................................................................................... |
11 |
|
|
1ـ6 |
تعاریف عملیاتی متغیرها ........................................................................................................................................................................................................................ |
12 |
|
|
|
1ـ6 ـ1 |
نوع متغیرهای تحقیق .................................................................................................................................................................................................. |
12 |
|
|
1ـ6 ـ2 |
مراحل اندازهگیری متغیرها ...................................................................................................................................................................................... |
13 |
|
|
1ـ6 ـ 3 |
تعریف متغیرها .............................................................................................................................................................................................................. |
13 |
|
فصل دوم : ادبیات پژوهش |
|
||
|
2ـ1 |
خلاقیت چیست ؟ .................................................................................................................................................................................................................................... |
17 |
|
|
2ـ2 |
تعریف خلاقیت .......................................................................................................................................................................................................................................... |
20 |
|
|
2ـ3 |
روند شکل گیری خلاقیت .................................................................................................................................................................................................................... |
21 |
|
|
2ـ4 |
خصوصیات افراد خلاق ......................................................................................................................................................................................................................... |
22 |
|
|
2ـ5 |
راههای پرورش خلاقیت ....................................................................................................................................................................................................................... |
25 |
|
|
2ـ6 |
موانع خلاقیت .............................................................................................................................................................................................................................................. |
27 |
|
|
2ـ7 |
انگیزه عاملی جهت تحقق خلاقیت نوشتاری ............................................................................................................................................................................. |
30 |
|
|
2ـ8 |
نقش آموزش در پرورش نوشتن خلاق ......................................................................................................................................................................................... |
33 |
|
|
2ـ9 |
محیط خانواده و تأثیر آن بر خلاقیت .............................................................................................................................................................................................. |
36 |
|
|
2ـ10 |
نقش تکرار و تمرین نوشتن بر نوشتن خلاق ............................................................................................................................................................................ |
37 |
|
|
2ـ11 |
تأثیر مطالعه بر نوشتن خلاق ............................................................................................................................................................................................................... |
39 |
|
|
2ـ12 |
نقش قصهگویی در پرورش نوشتن خلاق ................................................................................................................................................................................... |
41 |
|
|
2ـ13 |
تشویق عاملی کارساز در پرورش نوشتن خلاق ....................................................................................................................................................................... |
44 |
|
|
2ـ14 |
نقش کودکستان و مراکز پیش دبستانی در بروز خلاقیت .................................................................................................................................................... |
46 |
|
|
2ـ15 |
نقش بازیهای کودکانه در پرورش خلاقیت .............................................................................................................................................................................. |
47 |
|
|
2ـ16 |
تأثیر اوقات فراغت بر نوشتن خلاق ............................................................................................................................................................................................... |
49 |
|
|
2ـ17 |
مروری بر تحقیقات انجام شده .......................................................................................................................................................................................................... |
51 |
|
|
فصل سوم : روش پژوهش |
|
||
|
3ـ1 |
نوع تحقیق .................................................................................................................................................................................................................................................... |
71 |
|
|
3ـ2 |
جامعه آماری و ویژگیهای آن .......................................................................................................................................................................................................... |
71 |
|
|
3ـ3 |
روش نمونهگیری و حجم نمونه ....................................................................................................................................................................................................... |
71 |
|
|
3ـ4 |
ابزار گردآوری دادهها .............................................................................................................................................................................................................................. |
72 |
|
|
فهرست |
صفحه |
||
|
3ـ5 |
پایایی و روایی پرسشنامهها .................................................................................................................................................................................................................. |
72 |
|
|
|
3ـ5ـ1 |
پایایی و روایی آزمون خلاقیت ............................................................................................................................................................................. |
72 |
|
|
3ـ5ـ2 |
پایایی و روایی آزمون انگیزه پیشرفت .............................................................................................................................................................. |
75 |
|
|
3ـ5ـ3 |
پایایی و روایی پرسشنامه محقق ساخته ........................................................................................................................................................... |
75 |
|
3 ـ 6 |
شیوه نمرهگذاری آزمونها ..................................................................................................................................................................................................................... |
76 |
|
|
|
3-6-1 |
نمرهگذاری آزمون خلاقیت .................................................................................................................................................................................... |
76 |
|
|
2-6-2 |
نمرهگذاری آزمون انگیزه پیشرفت ...................................................................................................................................................................... |
76 |
|
3ـ7 |
روش تجزیه و تحلیل دادهها ............................................................................................................................................................................................................... |
76 |
|
|
فصل چهارم : یافتههای تحقیق |
|
||
|
4ـ1 |
یافتههای توصیفی ...................................................................................................................................................................................................................................... |
78 |
|
|
4ـ2 |
یافتههای مربوط به فرضیههای تحقیق (آمار استنباطی) ........................................................................................................................................................ |
91 |
|
|
فصل پنجم : بحث و نتیجهگیری |
|
||
|
5ـ1 |
بحث و نتیجهگیری .................................................................................................................................................................................................................................. |
98 |
|
|
5ـ2 |
پیشنهاد نظری و علمی پژوهش ......................................................................................................................................................................................................... |
102 |
|
|
5ـ3 |
محدودیتهای پژوهش .......................................................................................................................................................................................................................... |
105 |
|
|
منابع و مأخذ |
|
||
|
|
منابع و مأخذ .............................................................................................................................................................................................................................................. |
107 |
|
|
پیوستها ........................................................................................................................................................................................................................................................................... |
|
||
|
|
پرسشنامه شماره (1) پرسشنامه محقق ساخته ............................................................................................................................................................................ |
116 |
|
|
|
پرسشنامه شماره (2) آزمون انگیزه پیشرفت (ACMT) ........................................................................................................................................................ |
119 |
|
|
|
پرسشنامه شماره (3) آزمون خلاقیت جمال عابدی ............................................................................................................................................................... |
125 |
|
|
فهرست |
صفحه |
|
|
جدول شماره 3 ـ1 |
دامنه نمره خلاقیت ................................................................................................................................................................................................... |
76 |
|
جدول شماره 3 ـ2 |
دامنه نمره انگیزه پیشرفت .................................................................................................................................................................................... |
76 |
|
جدول شماره 4 ـ 1 |
توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنیها ...................................................................................................................................................... |
78 |
|
جدول شماره 4 ـ2 |
توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنیهای خلاق .................................................................................................................................... |
80 |
|
جدول شماره 4 ـ3 |
توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنی های عادی .................................................................................................................................. |
80 |
|
جدول شماره 4 ـ4 |
توزیع فراوانی میزان انگیزه پیشرفت آزمودنی های پسر به تفکیک خلاق و عادی .............................................................. |
81 |
|
جدول شماره 4 ـ5 |
توزیع فراوانی میزان انگیزه پیشرفت آزمودنیهای دختر به تفکیک خلاق و عادی .............................................................. |
82 |
|
جدول شماره 4 ـ6 |
توزیع فراوانی میزان علاقهمندی آزمودنیهای به امور فرهنگی هنری ......................................................................................... |
84 |
|
جدول شماره 4 ـ7 |
توزیع فراوانی به خاطر آوردن دوران کودکی .............................................................................................................................................. |
84 |
|
جدول شماره 4 ـ8 |
توزیع فراوانی تداعی دوران کودکانه توسط بازیهای کودکانه .......................................................................................................... |
85 |
|
جدول شماره 4 ـ9 |
توزیع فراوانی علاقهمندی پاسخگویان به بازیها ...................................................................................................................................... |
86 |
|
جدول شماره 4 ـ10 |
توزیع فراوانی انجام دادن کارهای فرهنگی ـ هنری ................................................................................................................................. |
86 |
|
جدول شماره 4 ـ11 |
توزیع فراوانی وضعیت تحصیلات اولیه آزمودنی ها ............................................................................................................................... |
87 |
|
جدول شماره 4 ـ12 |
میزان علاقهمندی دانشآموزان به مطالعه کتاب و روزنامه .................................................................................................................... |
87 |
|
جدول شماره 4 ـ13 |
توزیع فراوانی میزان گذران اوقات فراغت آزمودنی ها .......................................................................................................................... |
88 |
|
جدول شماره 4 ـ14 |
میزان علاقهمندی به شنیدن قصه و داستان .................................................................................................................................................... |
88 |
|
جدول شماره 4 ـ15 |
میزان خستگی نسبت به نوشتن دفتر خاطرات، یادداشت یا هر گونه تمرین نوشتاری .......................................................... |
89 |
|
جدول شماره 4 ـ16 |
میزان تشویق پاسخگویان به انجام مهارت نوشتن ..................................................................................................................................... |
90 |
|
جدول شماره 4 ـ17 |
توزیع فراوانی شرکت در دورههای آموزش ویژه ...................................................................................................................................... |
90 |
|
جدول شماره 4 ـ18 |
خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت انگیزه پیشرفت در دانش آموزان خلاق و عادی .................... |
91 |
|
جدول شماره 4 ـ19 |
خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت خلاقیت در دانش آموزان خلاق و عادی ................................. |
91 |
|
جدول شماره 4 ـ20 |
خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت تکرار و تمرین نوشتن در دانش آموزان خلاق و عادی ... |
92 |
|
جدول شماره 4 ـ21 |
خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت مطالعه کتب غیر درسی در دانش آموزان خلاق و عادی . |
93 |
|
جدول شماره 4 ـ22 |
خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت میانگین قصه گویی والدین و ... برای دانش آموزان خلاق و عادی |
93 |
|
جدول شماره 4 ـ23 |
خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت میزان تشویق و ترغیب دانش آموزان خلاق و عادی ............................. |
94 |
|
جدول شماره 4 ـ24 |
خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت علاقه به بازی در دانش آموزان خلاق و عادی ........................................ |
94 |
|
جدول شماره 4 ـ25 |
خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی میزان اوقات فراغت دانش آموزان خلاق و عادی .................................................. |
95 |
|
جدول شماره 4 ـ26 |
خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت علاقمندی به فعالیت های هنری در دانش آموزان خلاق و عادی .... |
96 |
|
فهرست نمودارها |
||
|
نمودار ستونی 4ـ1 |
میزان خلاقیت دانشآموزان خلاق و عادی به تفکیک جنسیت ............................................................................................................ |
79 |
|
نمودار ستونی 4ـ2 |
میزان انگیزه پیشرفت دانشآموزان خلاق و عادی به تفکیک جنسیت ........................................................................................................ |
83 |
| دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
| بازدید ها | 14 |
| فرمت فایل | docx |
| حجم فایل | 76 کیلو بایت |
| تعداد صفحات فایل | 100 |
بررسی همبستگی بین هوش و خلاقیت دانش آموزان
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
تقدیم و تشکر
چکیده تحقیق
مقدمه...................................... 4
بیان مسئله................................. 8.. ...............................................
اهمیت تحقیق............................... 10.. ...............................................
اهداف تحقیق............................... 10.. ............................................
فرضیههای تحقیق............................ 11.. ...............................................
تعاریف نظری و عملیاتی واژهها.............. 11..
فصل دوم : (ادبیات و پیشینه تحقیق)
تعریف خلاقیت............................... 14.. ............................................
ماهیت استعداد خلاق......................... 16..
رابطة خلاقیت و محیط خانوادگی............... 18..
مردان و زنان خلاق ......................... 19..
روشهای پرورش خلاقیت........................ 20..
عوامل موثر بر خلاقیت....................... 22..
تمرکز به عنوان کلید خلاقیت ................ 25..
برای پرورش خلاقیت کنکاش مغزی بهترین خلاقیت است 25
محیط مساعد برای ایجاد رفتار خلاق........... 28..
عواملی که مانع خلاقیت میشوند .............. 29.. ............................................
خلاقیت و هوش .............................. 33.. ...............................................
هوش چیست.................................. 38.. ............................................
تقسیمات و طبقهبندی هوش ................... 38.. ...............................................
عوامل موثر بر رشد و پرورش هوش............. 40..
تحقیقات انجام شده......................... 45.. ...............................................
جامعه آماری............................... 49..
نمونه و روش نمونهگیری
ابزار اندازهگیری (اعتبار آزمون)........... 49..
روش جمعآوری اطلاعات........................ 51.. ...............................................
فصل چهارم : (تجزیه و تحلیل دادهها)
توصیف دادهها.............................. 54.. ............................................
فصل پنجم :
مقدمه .................................... 62.. ...............................................
خلاصة تحقیق................................ 62.. ............................................
یافتههای تحقیق............................. 3.. ...............................................
پیشنهادها................................. 65.. ...............................................
محدودیتها................................. 66.. ...............................................
منابع .................................... 68.. ...............................................
ضمائم