دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 12 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 6 |
پرسشنامه هوش هیجانی شات (SSRI)
این پرسشنامه توسط شات و همکاران در سال 1998 براساس الگوی اولیه هوشهیجانی مایر و سالووی، (1990) ساخته شد. این مقیاس شامل 32 جمله توصیفی مانند" هنگامی که من دارای خلق مثبت (مانند شادی )هستم. حل مشکلات برای من آسانتر است" می باشد، این مقیاس 3 مولقه دارد که عبارتند از:
1- مولفه تنظیم هیجان: شامل سوالهای:
13،14،16،17،20،23،26،27،30،31 میباشد.
2- مولفه ارزیابی از هیجان و بیان هیجان: شامل سوالهای:
3،4،9،10،11،15،18،19،22،25،29،33 میباشد.
3- مولفه بهره برداری از هیجان: شامل سوالهای:
1،2،5،6،7،8،12،21،24،28 میباشد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 11 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 4 |
پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی (SRLS)
این مقیاس توسط زیمرمن و مارتینزپونز,(1988) ساخته شده است. مقیاس مذکور دارای 27 ماده است که 24 ماده اول، مربوط به راهبردهای چهاردهگانه یادگیری خودتنظیمی بوده و نمره کل فرد، حاصل جمع این 24 ماده است.این راهبردها شامل: خودارزشیابی، سازمان دادن و انتقال، هدفگذاری و برنامهریزی، یادداشتبرداری و خودکنترلی، جستجوی اطلاعات، سازماندهی محیط، خودپیامدی، مرورذهنی و حفظ کردن، جستجوی کمک از همسالان، جستجوی کمک از معلم، جستجوی کمک از بزرگسالان، مرور نکتهها، یادداشت و جزوات، مرور تکالیف درسی و امتحانات و مرور کردن کتابهای درسی میباشد.
شیوه نمره گذاری: نمرهگذاری این پرسشنامه بصورت مستقیم و لیکرت شامل گزینههای بندرت، گه گاهی، غالبا و اکثر اوقات است که به ترتیب نمرههای 1، 2، 3 و 4 را به خوداختصاص میدهند.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 11 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 4 |
مقیاس ارزیابی اهمالکاری
مقیاس ارزیابی اهمالکاری نسخه دانشآموز (PASS): مقیاس اهمالکاری تحصیلی توسط سولومون و راث بلوم(1984) تهیه و تدوین شده است. این مقیاس دارای 27 گویه است که سه مؤلفه"آماده شدن برای امتحانات"(8 گویه)، "آماده کردن تکالیف"(11 گویه) و "آماده شدن برای مقاله های پایان ترم"(8 گویه) را مورد بررسی قرار میدهد.
شیوه نمرهگذاری: در این مقیاس، در مقابل هرگویه طیف چهار گزینهای از "بندرت"(نمره یک) تا"همیشه"(نمره چهار) قرار دارد و به استثنای 11 گویه، بصورت مستقیم نمرهگذاری میشود. گویههای 2، 3، 5، 9، 11، 13، 15، 16، 21، 23و 25 بصورت معکوس نمرهگذاری میشوند و گویههای 7، 8، 18، 19، 26 و 27 از این لحاظ که بیانگر اهمالکاری تحصیلی نمیباشند، در ارزیابی، نمرهگذاری و محاسبه اهمالکاری تحصیلی مورد استفاده قرار نگرفته است. براین اساس، نمرات بالاتر از میانگین مبین این است که آزمودنی در قلمرو تحصیلی، اکثر مواقع و یا همیشه دچار اهمال کاری است و منظور از بررسی شیوع اهمالکاری در این پژوهش نیز بدین معنا است.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 12 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 4 |
پرسشنامه بررسی وضعیت مهد کودکها
اعتبار(روایی) به ارتباط منطقی، بین پرسشهای آزمون و مطلب مورد سنجش اشاره دارد. وقتی گفته میشود آزمون، روایی دارد به این معنا است که پرسشهای آزمون بهطور دقیق آنچه را که مورد نظر میباشد، میسنجد. اعتبار، جنبههای مختلف دارد و ارتباط بین پرسش و آزمودنی با توجه به کلیه جنبههای آن حاصل میشود. در صورتی که این ارتباط وجود نداشته باشد اعتبار به وجود نمیآید. در این تحقیق برای بررسی روایی پرسشنامه از نقطه نظر نخبگان که متشکل از مدیران مهدکودکها مورد بررسی، اساتید دانشگاهها و مدیران و سرپرستان بهزیستی است استفاده شد و پس از تهیه پرسشنامه، نسخه نهایی به اساتید دانشگاه داده شده و روایی آن مورد تایید نهایی قرار گرفت. استادان محترم اساتید دانشگاه علامه طباطبایی سرکار خانم دکتر مفیدی، جناب آقای دکتر کولایی نژاد، سرکار خانم ولی زاده کارشناس بهزیستی، سرکار خانم برادران( معاون انجمن مدیران مهدهای کودک). برای به دست آوردن اعتبار پرسش نامه 5 مدیر از مدیران مهدهای کودک منطقه 5 تهران که خارج از نمونه آماری بودند انتخاب گردید، پرسش نامه در اختیار آنان قرار گرفت و پس از بررسی اصلاحات لازم بر روی پرسش نامه انجام گردید.
پایایی
برای بررسی پرسشنامه محقق ساخته در این تحقیق از روش آلفای کرونباخ استفاده شد، که پایایی کل پرسشنامه برابر با 0.756 بدست آمد که پایایی قابل قبولی است. در جدول زیر ضریب آلفای کرونباخ به تفکیک عوامل مورد بررسی آورده شده است.