دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 31 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 118 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 118 |
چکیده:
هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین پرخاشگری و افسردگی در بین دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی شهرستان ابهر که فرضیه عنوان شده عبارتند از اینکه بین پرخاشگری و افسردگی رابطه معنی داری وجود دارد که جامعه مورد مطالعه دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی شهرستان ابهر است که از بین 1350 نفر، 70نفر بصورت روش نمونه گیری طبقه ای و به عنوان حجم نمونه انتخاب گردیده که پرسشنامه های افسرگی و پرخاشگری بر روی آنها اجرا گردیده است که بعد از اجرای پرسشنامه در بین آزمودنیها و بدست آوردن نمرات خام از طریق روش آماری ضریب هم بستگی آمار را بدست آورده که نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بین افسردگی و پرخاشگری رابطه معنی داری وجود دارد و سطح معنی داری آن برابر 05/0p> است.
چکیده 7
فصل اول: کلیات تحقیق 8
مقدمه 9
بیان مسئله 10
اهمیت و ضرورت تحقیق 11
فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق 13
پرخاشگری 14
انواع پرخاشگری 18
علل وانگیزه های پرخاشگری 22
کروموزمهای جنسی و پرخاشگری 25
نظریه یادگیری اجتماعی 30
پرخاشگری چگونه یادگرفته می شود 35
کنترل پرخاشگری 41
اختلال دوقطبی 47
دیس وتایمی و سیکلوتایمی 51
سیکوتیک در برابر نوروتیک 53
افسردگی قطبی 65
نظریه های مربوط به افسردگی 67
نقش وراثت در اختلالات دو قطبی 72
الگتروشوک درمانی 76
نظریه های روان یویایی 81
نظریه یادگیری 86
نظریه شناختی 93
بی پناهی آموخته شده اولیه 97
فصل سوم: روش تحقیق 100
جامعه آماری 101
روش آماری مربوط به فرضیه ها 103
فصل چهارم: یافته ها وتجزیه وتحلیل داده ها 105
فصل پنجم: بحث نتیجه گیری 113
پیشنهادات 116
محدودیت 117
منابع وماخذ 118
دسته بندی | الکترونیک و مخابرات |
بازدید ها | 70 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 282 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 62 |
دوره کارآموزی خود را در شرکت سهندفرازآسانبر گذرانده ام در این گزارش سعی بر آن داشته ام که مطالبی از قبیل :
مختصری از طرز کار استفاده از آسانسور ، معرفی برخی از اجزا و قسمتهای مختلف آسانسور ، انواع آسانسور ، بررسی وضعیت آسانسور در ایران و جهان ، چگونگی استفاده از قطعات سخت افزاری آسانسور و بطور کلی هر چه را که در طول این دوره آموختم را به آن اشاره داشته باشم .
امید است این گزارش مورد استفاده دیگر دانش آموختگان این رشته نیز قرار بگیرد .
فهرست مطالب
عنوان صفحه
1-1- مقدمه.................................. 1
1-2- بررسی وضعیت صنعت آسانسور ایران.................. 2
1-3- دلایل رواج آسانسورهای هیدرولیک.................... 5
1-4- مختصری بر طرز کار آسانسور ....................... 15
1-5- سیستم های کنترل دسترسی در آسانسور ...... 20
1-6- روانکاری در آسانسور و پله برقی................... 33
1-7- زنجیر جبران و اثرات آن بر عملکرد آسانسور..... 43
1-8- نگهداری صحیح آسانسور .......................... 45
1-9- مقررات ایمنی ترمز آسانسور............... 49
1-10- صادرات 58
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 57 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 28 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
چکیده :
عقب ماندگی ذهنی ناظراست بر عملکرد عمومی هوش که بطور معنی دار پایین تر از حد متوسط است و به طور همزمان ، همراه با نواقصی در رفتار سازشی است که در دروان رشد و تحول ظاهر شده ، تعریف شده است.
عقب ماندگی ذهنی بر اساس میزان بهره هوشی از خفیف تا بسیار شدید (عمیق) تعیین می گردد. و براساس شدت علائم مرضی، از نظر پزشکی، و...طبقه بندی می شود.
در زمینه علل عقب ماندگی ذهنی دانشمندان ومحققان تا کنون به بیش از دو هزار علت اشاره نموده اند. در حالی که هنوز بسیاری از علل عقب ماندگی ذهنی ناشناخته مانده است. در این مقاله علل عقب ماندگی ذهنی را که رابینسون و رابینسون به نقل از ماهر به چهار گروه به شرح زیر تقسیم کرده اند، بررسی شده است.
أ- عقب ماندگی به علت عوامل ارثی
ب- عقب ماندگی به علت اتفاقات دوران بار داری
ج- عقب ماندگی به علت حوادث زایمانی و بعد از تولد
د- عقب ماندگی به علت عوامل محیطی ، اجتماعی و فرهنگی.
هر کدام از این عوامل به تنهایی یا ترکیبی ، ممکن است موجب عقب ماندگی ذهنی در فرد شود. که در این قسمت تاثیر هریک را به اجمال بررسی می کنیم.
در پایان مقاله راه هایی برای پیشگیری از تولد کودک عقب مانده ذهنی که هدف اصلی است، ارائه گردیده است.
چکیده :
مقدمه:
تعاریف :
طبقه بندی عقب ماندگی ذهنی :
طبقه بندی از نظر پزشکی:
رواج عقب ماندگی ذهنی:
سبب شناسی عقب ماندگی ذهنی :
عقب ماندگی به علت عوامل ارثی:
عقب ماندگی به علت اتفاقات دوران بار داری:
عقب ماندگی به علت حوادث زایمانی و بعد از تولد:
عقب ماندگی به علت عوامل محیطی ، اجتماعی و فرهنگی:
پیشگیری :
پیشگیری ثانویه :
پیشگیری ثالث :
منابع و ماخذ :
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 38 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 138 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 105 |
چکیده:
به منظور بررسی رابطه بین شیوه های فرزندپروری مادران با انگیزش پیشرفت فرزندان آنها دربین دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای دخترانه و پسرانه شهر اردبیل نمونه ای با حجم 200 نفر انتخاب شوند. (50 نفر پسر، 50 نفر دختر، 100 نفر مادران آنها)
سپس پرسش نامه شیوه های فرزند پروری بر مبنای الگوی بامریند روی مادران و پرسش نامه انگیزش پیشرفت هرمنس روی فرزندان آنها اجرا گردید.
پس از جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها توسط نرم افزار کامپیوتریSPSS نتایج نشان داد که مادرانی که شیوه تربیتی آنها دموکراتیک و آزادگذاری است انگیزش پیشرفت فرزندان آنها بیشتر است.
در این تحقیق از نظر انگیزش پیشرفت تفاوت معنی داری بین دو جنس مشاهده نشد.
فصل اول
چکیده:
مقدمه
بیان مسئاه
فصل دوم: ادبیات تحقیق
ساختار نظریه اتکینسون
ساختار نظریه اتکینسون
کارایی نظریه اتکینسون :
نظریه مورای
ویژگی های افراد پیشرفت گرا
فصل سوم : ابزار و روش تحقیق
- مقدمه
- روش تحقیق
- جامعه آماری، نمونه گیری و روش نمونه گیری
- مشخصات ابزار اندازه گیری
- متغیر مستقل و وابسته
- روشهای آماری
فصل چهارم: بررسی فرضیه ها
- مقدمه
- جداول ونمودارها واطلاعات توصیفی
- آزمایش تک تک فرضیه ها
فصل پنجم: بحث ونتیجه گیری
- نتیجه گیری از آزمایش فرضیه ها
- بحث درمورد نتایج
- پیشنهادات کاربردی
- پیشنهادهایی برای پژوهش
منابع