دسته بندی | صنعتی |
بازدید ها | 46 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 74 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 44 |
پروژه کارآفرینی تأسیس کارخانه بخاری در 44 صفحه ورد قابل ویرایش
پاره ای از مقررات مربوط به صدور موافقت نامه اصولی
1- صدور موافقتنامه اصولی موکول به مقایسه و انطباق پرسشنامه های تکمیل شده ، دریافتی با معیارهائی مانند : مناسب ترین قیمت تمام شده ، صرفه جویی ارزی بیشتر ، استفاده حداکثر ازمنابع داخلی ، ایجاد ارزش افزوده بالاتر ، انتخاب تکنولوژی مناسب ، انطباق ویژگی های کالا با استاندارد ملی و با استاندارد قابل قبول ، اثر طرح در ایجاد صنایع جنبی ، نقش طرح در دیگر بخشهای اقتصادی ، پیش بینی روش های جلوگیری از آلودگیهای محیطی ، ارائه خدمات پس از فروش و دیگر معیارها مشابه می باشد .
2- به طرحهای پذیرفته شده حداکثر 4 ماه پس از دریافت طرح موافقت اصولی داده می شود .
3- در مورد طرحهای بزرگ و ویژه این مهلت با نظر معاون طرح و برنامه قابل تمدید است .
4- از آنجائیکه در مورد موافقت نامه اصولی از ذکر عناوین کلی مانند : بسته بندی مواد غذائی و… خودداری می شود . بنابراین متقاضیان باید نام ، ویژگی ها و فرمول انواع فرآوردههای مورد درخواست را به صورت تفکیکی در پرسشنامه قید نمایند .
5- چنانچه متقاضی مشخص یا اشخاص حقیقی باشد تاز مانی که اقدام به تشکیل شرکت نموده اند موافقت نامه به نام شخص صادر می شود اگر متقاضی اشخاص حقوقی باشد . صدور موافقت نامه اصولا به نام اشخاص حقوقی موکول به دریافت اساسنامه ممهور به مهر اداره ثبت شرکت ها می باشد .
6- متقاضی نمی تواند در یک زمان پیش از دو موافقت نامه دریافت کند.
7- مدت اعتبار از تاریخ صدور یکسال وحداکثر 3 بار و هر بار به مدت 6 ماه قابل تمدید است .
8- در مناطقی که شرکت شهرکهای صنعتی قادر به ارائه خدمات مورد لزوم از قبیل واگذاری زمین وتامین آب و برق بوده و یا ظرف 6 ماه بعد از عقد قرارداد بتواند خدمات مورد نیاز را بر اساس قرارداد ارائه نماید . متقاضی ملزم به احداث واحد صنعتی در شهرک خواهد بود . در غیر اینصورت و چنانچه متقاضی مالک زمین مجاز بوده و یا از منابع غیر دولتی زمین مناسب را خریداری نماید . می تواند در این زمین با رعایت مقررات مربوطه اقدام به احداث واحد کند .
چکیده بررسیهای فنی ، مالی و اقتصادی
سیر تحول علوم و صنایع مختلف در ابعاد کنونی آن تا حدود زیادی معلول انگیزه رفاه طلبی بشر می باشد . اختراع و به کارگیری وسایل و ابزارهای ساده ابتدایی توسط بشر اولیه ، سرآغاز فعالیتهای صنعتی گسترده ای است که درگذر از تحولات اعصار متمادی ، شکل پیشرفته و مکانیزه امروزی را در تولید و تامین مایحتاج ضروری و رفاهی زندگی به خود گرفته است .
از بین انبوه ضروریات زندگی ، لوازم خانگی به لحاظ گستردگی و ضرورت استفاده از آنها توسط اقشار مختلف اجتماعی از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار می باشد . در مجموعه این پروژه ، وسایل گرمایش به عنوان یک نیاز همگانی و اجتناب ناپذیر تلقی گردیده که با وجود قدمت چندین ساله صنایع تولیدی آنها بواسطه رشد ناهمنگ جمعیت در مقایسه با عوامل عرضه این وسایل ، همچنان از قابلیت جذب بازار مناسبی برخوردار میباشند.
قابلیتها و محدودیت های سیستم های مختلف گرمایشی ، لزوم تطبیق شرایط محل بکارگیری آنها با نوع سیستم بکار برده شده را طلب نموده است .
در ارائه این پروژه با پیروی از یک روند منطقی پیرامون بررسی بخاریهای و آبگرمکن های گازسوز و کولر آبی ابتدا شناخت جامع و کاملی در مورد مشخصات ضروری و ظاهری و فنی کالا ارائه گردیده و پس از کاوش در مورد بازار فروش ، میزان تقاضا و قیمت محصول ، مواد اولیه و روش تولید و … توضیح داده است .
در پایان روند این پروژه برآوردهای مالی بر اساس اطلاعات کمی بدست آمده و با توجه به جداول و نرخهای تعیین شده ارائه گردیده است .
الف ـ مواد مورد نیاز در قسمت بدنه و کوره
در قسمتهای بدنه و کوره بخاری گازسوز استفاده از ورقهای فولادی با ضخامتهای مختلف (C10 10) پیشنهاد می گردد . ضمنا در این قسمتها از شیشیه سیکوریت (نشکن) نیز استفاده می شود .
ب ـ مواد مورد نیاز مجموعه برنز
با توضیحات در زمینه بهینه کردن سود دهی مجموعه برنز و شیر کنترل گاز به طور کامل و آماده خریداری می شود . از دیگر مواد مورد نیاز ، لوله مسی یا آلومینیمی با ضخامتهای مختلف ، اوریفیس، چینی فندک ، سیستم ترموکوپل و پیلوت ، ممه ای و پیچهای اتصال می باشد .
محاسبه مواد مورد نیاز در ساخت بخاری گازسوز
الف ـ محاسبه ورق مورد نیاز
محاسبه دقیق ورق مورد نیاز مهمتین قسمت در برآورد مواد اولیه میباشد که ذیلا به آن اشاره میشود یکی از پارامترهای قابل توجه در طراحی محصول بخصوص با توجه به حجم عملیات برشکاری و پرسکاری ، احتساب ضایعات و بکارگیری صحیح و اصولی آن در قسمتهای مختلف می باشد . برای محاسبه درصد ضایعات ورق لازم است سطح کل ورق بریده شده توسط قیچی را اندازه گرفته و سپس سطح ضایعات هر ورق محاسبه شود رابطه زیر در صد ضایعات هر ورق را بدست می دهد .
به کمک این رابطه ، در صد ضایعات برای هر قطعه و سپس برای یک بخاری گازسوز محاسبه می شود . بدیهی است که درصد ضایعات در محاسبه میزان ورق مورد نیاز جهت تولید بخاری گازسوز دخیل خواهد بود بنابراین:
برای تولید هر قطعه با توجه به اینکه انواع متنوعی بخاری توسط واحد تولیدی تهیه می گردد ، از اینرو "میزان تولید" هر بخاری در رابطه فوق ، جهت فراگیر بودن شرایط ذکر گردیده است . نمونه محاسبات ورق اویه مورد نیاز برای تولید بدنه بخاری گازی به ابعاد 80*60 سانتی متر ذیلا آورده شده است :
ضخامت ورق = 9/0 (میلیمتر)
ابعاد ورق موجود = 600*1000 (میلیمتر مربع)
وزن قطعه مورد نظر = 4/3 کیلوگرم (وزن مخصوص فولاد حدودا 85/7 گرم بر سانتیمتر مکعب است) تعداد قطعه قابل قبول در طول ورق استاندارد :
(قطعه)
تعداد قطعه قابل قبول در عرض ورق استاندارد :
(قطعه)
بنابراین تعداد کل قطعه تولیدی از ورق استاندارد برابر یک قطعه می باشد . سطح مفید ورق استاندارد برابر 480 هزار میلیمتر مربع (600*800) و سطح کل آن معادل 600 هزار میلیمتر مربع (600*1000) بوده لذا ضایعات آن خواهد بود :
(میلیمتر مربع) 120000=480000 – 600000
از اینرو درصد ضایعات چنین محاسبه میشود .
20% = = درصد ضایعات
لازم به توضیح است که ورقی که به عنوان ضایعات تولید این قطعه از بدنه بخاری در نظر گرفته شده می تواند به عنوان ماده اولیه جهت تهیه درب کوچک بخاری گازی به عنوان دو قطعه به ابعاد 200*300 در نظر گرفته شود .
استفاده از ضایعات ناشی از تولید یک قطعه به عنوان ماده اولیه جهت تولدی قطعه دیگر یا به عبارت دیگر کمینه کردن میزان اتلاف ورق در تولید این تولید تمامی این پارامترها جهت بهینه کردن مقدار مصرفی ورق به لحاظ سود دهی بیشتر در نظر گرفته شده است .
در مجموع با توجه به اینکه وزن بخاری (با ارزش حرارتی متوسط) حدودا 25 کیلوگرم می باشد ، پیش بینی حدود 7% ضایعات برای آن منطقی بوده و همچینن وزن وسایل جانبی از قبیل شیشه ، برنز ، شیر کنترل گاز و … حدود 2 کیلوگرم برآورد می گردد، لذا در هر محصول حدود 22 کیلوگرم ورق استفاده می شود که با احتساب ضایعات بلا استفاده (حدود 2 کیلوگرم) در مجموع 25 کیلوگرم ورق برای هر واحد بخاری گازی در نظر گرفته میشود.
ب ـ محاسبه سایر مواد مورد نیاز جهت بخاری گازی
رنگ و تینر ، لعاب ، مشعل ، مجموعه شیر کنترل گاز و پیلوت ، لوله مسی یا آلومینمی ، اوریفیس و اتصالات برنجی ، شیشه ، سیکوریت ، پیچ و مهره ، سیم جوش و … مواد دیگری هستند که در تولید بخاری گازی بکار رفته است .
ب ـ 1) رنگ و تینر جهت پوشش بدنه
به طور متوسط برای هر واحد بخاری حدود 150 گرم رنگ کوره ای و 50 سانتیمتر مکعب تینر با حدود دمای پخت 160 درجه سانتیگراد مصرف می گردد که این مقدار با احتساب ضایعات مربوطه در نظر گرفته شده است . این مقدار با توجه به سیستم پاشش با پیستوله و از طریق دستی تعیین شده و درصورت استفاده از سیستم الکترواستاتیک مقدار مصرف در واحد محصول به مقدار چند درصد کاهش خواهد یافت.
ب ـ 2) شیر کنترل گاز
یکی از حساس ترین قطعات بخاری محسوب میشود که در داخل کشور تامین می شود . از این رو مقدار مصرف آن با در نظر گرفتن 5 درصد ضایعات محاسبه می شود .
ب ـ 3) مشعل (برنز)
تهیه برنز از خارج از واحد تولیدی (کارخانه های تولید کننده) انجام می گیرد که با احتساب مصرف یک برنز به ازای هر واحد محصول و مقدار ضایعاتی برابر با 2 درصد کل سفارش می باشد .
ب ـ 4) مجموعه پیلوت (پیلوت ، فندک ـ سیم ترموکوپل):
سیم ترموکوپل ، فندک و پیلوت قابل تهیه در داخل می باشند که در هر حال در نظر گرفتن ضایعاتی حدود 1% برای مجموعه پیلوت امری معقول خواهد بود .
ب ـ 5) لوله مسی یا آلومینمی
جهت ایجاد مسیر عبور گاز از لوله آلومینمی یا مسی با قطر خارجی 8 میلیمتر و 6 میلیمتر و ضخامت حدود 7/0 میلیمتر استفاده می گردد که به کمک پرچ یا یک ممه ای و یک پیچ کله قندی برنجی عمل اتصال توسط لوله مذکور از شیر کنترل گاز به سیستم پیلوت و مشعل صورت می گیرد . مصرف لوله های آلومینیومی و مسی با توجه به نوع محصول متفاوت بوده ولی به طور متوسط مصرف حدود 15 سانتیمتر از هر نوع لوله 8 و 6 میلیمتری همراه دو پیچ کله قندی و دو ممه ای در واحد محصول معمول می باشد .
ب ـ 6) اوریفیس و اتصالات برنجی
جهت استقرار اوریفیس بر روی مجموعه برنز از یک زانوئی برنجی و یا قطعه ای شبیه به آن استفاده می گردد که اوریفیس در نوک زانوئی پیچ شده و مجموعه به کمک یک مهره به برنز محکم و در نهایت به شیر کنترل گاز متصل می شود مصرف اوریفیس و زانوئی به ازای هر واحد محصول یک عدد می باشد . جهت اتصال گاز اصلی (ورودی گاز) به شیر کنترل گاز از یک سر شیلنگی استفاده می گردد ضریب ضایعات برای اوریفیس و اتصالات 1% در نظر گرفته می شود .
دسته بندی | خدماتی و آموزشی |
بازدید ها | 45 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 72 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
پروژه کارآفرینی تاسیس آژانس مسافرتی سیر کودک در 25 صفحه ورد قابل ویرایش
خلاصه اجرایی (مدیریتی):
تأسیس آژانس مسافرتی مخصوص کودکان بین 4 الی 7 سال در جهت رسیدن به آرمان های آژانس که با تأسیس آن به طور مستقیم 15 شغل مستقیم و 50 شغل غیرمستقیم بوجود می آید.
بخش اولیه (نمای ذهنی):
بیان آرمان های کسب و کار:
برای بیشتر مردم، بیکاری اوقات فراغت محسوب می شود ولی بررسی های آماری نشان داد که آنچنان که معلوم است کودکان بین 4 الی 7 سال تا زمانی که به سن آموزش رسمی برسد اوقات فراغت بسیاری وجود دارد ولی به دلیل کارآمد نبودن روش های گذراندن ساعت بیکاری متداول اغلب کودکانی که در مهد کودکها و... پرورش می یابند بعد از گذراندن این مدت نه چندان اطلاعات کافی پیدا می کنند و شاید کودکان عبوس در آینده باشند و این مهم نیازمند آن است که اوقات کودکان به شکل تخصصی برنامه ریزی شود تا بتوان کودکانی فعال، شاداب و موفق و خودکفا در آینده داشته باشیم.
بیان ماموریت کسب و کار:
این آژانس با استفاده از مدیران متخصص و عوامل مدرن با توجه به نیازهای کودکان و آرمان های آن ها جامعه عمل پوشاند و نوعی اوقات فراغت جدید و مدرن و قابل پیگیری را به کودکان می آموزد که این خود آن ها هستند که می توانند اوقات را برنامه ریزی کرده و اجرا کنند و در این مدل کسب و کار برای کودک و افکار او ارزش قائل شده ایم.
برنامه های مدیریتی و سازماندهی
توصیف کسب و کار
معرفی کسب و کار
برنامه ریزی یک روزه برای اوقات فراغت کودکان که به 2 صورت است 1- خانوادگی 2- مهدکودک ها و پیش دبستانی ها
معرفی محصول یا خدمت
طراحی و اجرای گردش یک روزه از 9 صبح الی 4 بعد از ظهر با اهداف از پیش تعیین شده از جمله دیدن از مناطق دیدنی (فرهنگی، تاریخی، شهر بازی و...) و بازی های آموزندة گروهی و... که به رشد فکری و اجتماعی شدن کودکان کمک می کند.
تحلیل صنعت
صنعت گردشگری با توجه به صنعتی شدن جوامع و دوری از شادیهای سنتی قبل از نیاز به گردش و تمدد اعصاب جزء ضروری ترین وسایل زندگی همپایه با مسکن و پوشاک است و این عصر، عصر گردشگری نیز محسوب می شود.
نقاط ضعف اساسی
1- آشنا نبودن خانواده ها با این نوع شرکت های آژانس
2- کم اعتمادی تفکر عمومی به این صنعت در ایران و...
نقاط قوت اساسی
1- چون این آژانس گروهی اداره می شود تصمیمات گروهی، میزان شکست و سلیقه ای بودن نظرات را کاهش می دهد.
2- تأکید بر نیازهای مشتریان و حمایت از آن.
3- حمایت دولت از این طرح با مشارکت 50% یکی از سازمان های دولتی (میراث فرهنگی)
4- تسهیل برنامه ریزی برای بهره مندی بیشتر از اوقات طرد شده ی آن ها
تهدیدات قابل ملاحظه
1- وجود مسائل و مشکلات این شاخه از صنعت
2- بدی آب وهوا در روز گردش که باعث تعطیلی آن و ضرر آژانس می شود.
3- افزایش بهای مواد غذایی، وسایل حمل و نقل
4- وجود رقبا و کم اعتمادی خانواده ها به این نوع برنامه ریزی
فرصت های قابل ملاحظه
1- پیروی از اصل تخصص که موجب بالا رفتن توانایی و کارایی افراد می شود.
2- وجود تنوع زیاد برای انتخاب مشتری
3- استفاده از فناوری و مهارت های ویژه در رابطه با ارائه خدمات مربوطه
برنامه بازار و بازاریابی
توصیف بازار (شامل بخش بندی بازار، بازار هدف، جایگاه محصول و...)
بازار هدف این آژانس، خانواده ها، اماکن عمومی و... است که اصولاً از طریق معرفی تجربه کنندگان است و به نوعی مشتری درخواست دهنده است.
تحلیل رقبا (تعداد رقبا، رقبای بالقوه، توان رقبا، موانع ورود و خروج و...)
در این شهرستان 3 شرکت آژانس مسافرتی مشغول فعالیتند که 2 شرکت ماهان و زائر فعالیت های گردشگری مذهبی دارند و آرام سیر فعالیت های گردشگری خارجی و این آژانس تنها آژانس مسافرتی داخلی یک روزه محسوب می شود و ورود و خروج به این صنعت با توجه به تخصص و شرایط است و آسان نیست.
استراتژی بازاریابی
1- استراتژی محصول
همان طور که ذکر شد امکان آن که این خدمات مورد توجه قرار گیرد زیاد است و موقعیت خوبی می تواند داشته باشد.
2- استراتژی قیمت
قیمت ها اکثراً با توجه به شرایط اقلیمی و طبع افراد جامعه برنامه ریزی شده و چون هدف یک روزه است و هزینه اقامت شب جزء آن نیست هزینه ها بسیار کم خواهد بود.
3- استراتژی مکان
موقعیت مکانی این خدمات حومه و حداکثر 100 کیلومتری شهر است که اصولاً فضاهای سبز و روستاهای زیبا هدف گردشگری هستند.
4- استراتژی توزیع
توزیع به صورت عمومی اجراء می شود و مخصوص نهاد خاصی نیست.
5- استراتژی جذب مشتری
1- تبلیغات 2- تجربه خود مشتری 3- کاهش قیمت 4- کیفیت گردش 5- میزان باروری آموزشی و شاد بودن آن با توجه به موقعیت سنی کودکان
دسته بندی | تولیدی |
بازدید ها | 26 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 12 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 13 |
پروژه کارآفرینی تأسیس و راه اندازی کارگاه خیاطی در 13 صفحه ورد قابل ویرایش
مقدمه
به نام آنکه جان را فطرت آموخت .
امروزه هنر خیاطی و شاخه های آن یکی از هنرهای بسیار گسترده و فراگیر است که کمتر بانوی ایرانی وجود دارد که از این هنر بی بهره باشد با عنایت به این مطلب در این مجموعه سعی شده است تا به صورت تشریحی و مکتوب درباره یک شرکت تولیدی که در این راستا فعالیت می کند بحث نمود .
هنر خیاطی صرفا دوخت و دوز نیست بلکه در درجه اول استعداد ـ ابتکار ـ خلاقیت ـ و ارائه طرحهای جدید و مطابق خواست و سلیقه افراد مختلف جامعه ، مطرح است .
در پایان امیداوریم با مطالعه این پروژه و تحلیل و نقد آن ما را در جهت بهبود نقایص این کار یاری نمائید .
محل کار و کلک مورد نظر
یک محل کار برای یک کار تولیدی باید دارای شرایط خاصی باشد که بتوان در آن به راحتی ابزار کار را جایگزین کرد و مساحت آن آنقدر باشد که بتوان کارهای تولید شده ار در آن نگهداری نمود . از دیگر خصوصیات محل کار اشاره می کنیم به برق آن که باید دارای توان ولتی بالا باشد که در هنگام کار دچار اختلالات نشود . ملک مورد نظر باید پایان کارتجاری داشته در غیر اینصورت نمی توان از آن به عنوان میحط کار برای انجام کار استفاده کرد در ضمن محیط کار باید دارای سروسهای ویژه از جمله کمکهای اولیه « کپسول آتش نشانی و سرویسهای بهداشتی باشد که در صورت لزوم یا اتفاق ناگوار بتوان کمکهای اولیه انجام داد و همچنین باید در محیط بازار باشد ، جهت دسترسی به فروشگاهها و مراکز فروش کالا تولید شده . ضمنا میحط کار امکان خطر زیاد مخصوصا از طرف قسمت اتوکاری دارد که باید با احتیاط عمل کرد . سیستم های برق کشی داخل کارگاه باید با استانداردها مطابقت داشته باشد و از هرگونه اتفاق اتصالات جلوگیری شود . کلیدهای ایمنی برای اتو واجب بوده و جهت اخطر اطمینان بیشتر از طریق شرکتهای بیمه محیط کار خود را بیمه آتش سوزی یا حریق نمائید .
نیاز بازار و مشتری
با توجه به چهار فصل سال و نوع نیاز بازار به پوشاک از جمله مانتو و لباسهای گرم مثل بارانی و غیره نیاز بازار متغیر می باشد همچنین در فصل بهار مدلهای مختلف مانتو در بازار عرضه می گردد . بنابراین دیگر نیازهای بازار در فصل باهار و پیراهنهای مردانه ، تریکوجات بوده که در نوع بازاریابی و نوع فروش با هم فرق می کند . در فصل زمستانه کارها ضخیم تر و بافتی و پارچه های پشمی می باشد که در هر کدام نوع بازار فورش آن متغیر است و برای بازاریابی هر کدام از تولیدات خود فصل خود بصورت خاص می توان اقدام نمود . و کلیه کارها را قبل از زمان فصل خود باید مهیا کرد و در اسرع وقت در اختیار بازار قرار داد .
محیط بازار برای تولید و مکان بازار
برای یک کار تولیدی که دارای چهار فصل تولید می باشد جا و مکان خاص مدنظر نیست مهم باید محیطی انتخاب شود که تولیداتی که ما داریم در آن مکان قابل تولید باشد . دسترسی به بازار برای یک تولیدی مهم بازاریابی آن است که باید از بارازیابهای مجرب و متخصص استفاده نمود زمانی که افراد مجرب در اخیتار داشته باشیم دیگر برای فروش کالا و خرید مواد اولیه مشکل نخواهیم داشت برای بازرایابی بهتر کار باید از بهترین مواد اولیه استفاده نمود . وقتی مواد اولیه درجه یک باشد خود بازاری برای خرید کار به شما مراجعه می کند و چنانچه مواد خوب استفاده نشود منفی ترین عکس العمل را در بر خواهد داشت و امکان ورشکستگی شرکت تولیدی شما درصد بالاتری صورت می گیرد
برای حداقل 2 عدد چره و هزینه های وابسته
برای راه اندازی یک تولیدی کوچک بعد از اخذ جواز و هزینه های مربوطه جهت خرید ابزارآلات جهت کار تولیدی نیاز به دو دستگاه چرخ راسته دوز و یک عدد چرخ سردوز و یک چرخ جادکمه و یک تخته میز برش و در تخته میز اتو با روکشهای نخی نیاز داریم که حدود مبلغ آن حدود بیست میلیون ریال می باشد .
مصرف پارچه و خرج کار
چنانچه به عنوان مثال کار تولید شده شما مانتو و شلوار باشد با پارچه های عرض 150 و مدل کار معمولی ساده حدود سه متر مصرف پارچه یا ( 80/2 ) لازم می باشد که اجرت و خرج کار آن به هزینه اضافه می شود و خرج کار بستگی به مدل کار و نوع خرید دکمه قابل متغییر می باشد به عنوان مثال : پارچه داکرون هر متر 12000 ریال * مصرف 80/2 + 6000 اجرت دوخت + 4000 خرج کار = 43600 ریال یک مانتو شلوار ساده با خرج کار معمول از دوخت با این مبلغ تولید می شود .
مدیریت و نظارت بر تولید و هزینه های چرخ کاران و نیروی کاری برای یک شرکت
با تهیه شماره ثبت شرکت نیاز به افراد روزمزد مجرب داریم که این نیرو توسط مدیرعامل شرکت تعیین و استخدام می شود و وظیفه مدیرعامل در انتخاب نیرو با تست کردن و تایید کردن آنان و نمونه گیری از کالر ضامن معتبر از کارگران اخذ نموده و با تایید هیئن مدیره فرد مورد نظر را معرفی نموده و با امضاء گرفتن قرارداد مشغول به کار شود و بعد از شروع کار مدیرعامل موظف است کارگر مورد نظر را به اداره بیمه معرفی نماید که این مراحل شامل کلیه کارکنان می باشد و جهت هزینه های کارگران کارکردها و مزایای مربوطه مدیر عامل با تایید هیئت مدیره کلیه حقوقات و هزینه های جانی کارگر و بردست چرخ کاران را از حساب شرکت پرداخت می نماید که این پرسنل مشتمل بر رئیس هیئت مدیره ، منشی شرکت ، چرخ کاران ، و بردست چرخ کاران می باشد و همچنی بازرایاب که وظیفه اصلی شرکت تولیدی به عهده اوست . ضمنا مدیرعامل موظف است کیفیت کارهای تولید شده را بررسی نموده در صورت استاندارد نبودن دوخت پیگیر مسئله شود و کارگر مورد نظر را عزل کند و جایگزین آن با مراحل بالا نیروی جدید به کار گمارد .
دسته بندی | صنایع دارویی و پزشکی |
بازدید ها | 41 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 65 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
پروژه کارآفرینی تأسیس درمانگاه در 35 صفحه ورد قابل ویرایش
فهرست مطالب
عنوان صفحه
1- خلاصه طرح ------------------------------------------------------ 1
2- مقدمه -----------------------------------------------------------2
3- تاریخچه و معر فی کالا ---------------------------------------------- 3
4- اهداف ---------------------------------------------------------- 4
5- دلایل طرح --------------------------------------------------------4
6- اهمیت طرح ------------------------------------------------------- 5
7- فرآیند تولید و خدمات -----------------------------------------------5
8- مواد اولیه -------------------------------------------------------- 6
9- سرمایه گذاری ثلبت ( زمین – مستغلات – ساختمان ) ------------------------ 7
10- سرمایه گذاری ثابت ( ماشین آلات ) ------------------------------------7
11- سرمایه گذاری ثابت ( تجهیزات ) -------------------------------------- 8
12- جدول هزینه های قبل از بهره برداری ---------------------------------- 9
13-جدول حقوق پرسنل ------------------------------------------------ 9
14جدول هزینه های ثابت ---------------------------------------------- 10
15- جدول هزینه های متغیر ------------------------------------------- 11
16- جدول سرمایه درگردش --------------------------------------------11
17- جدول ا ستهلاک -------------------------------------------------11
18- جدول کل سرمایه گذاری -------------------------------------------12
19- محاسبه نقطه سر به سر -------------------------------------------12
20- جدول تولید یا خدمات ---------------------------------------------13
21- تعین قیمت تمام شده ----------------------------------------------13
22- قیمت و چگونگی فروش --------------------------------------------13
23- سود ----------------------------------------------------------14
24- بازده سرمایه ---------------------------------------------------14
25-برگشت سرمایه --------------------------------------------------14
26- حاشیه سود ----------------------------------------------------15
27- محل اجرای طرح -------------------------------------------------15
28- تعداد شرکاء ----------------------------------------------------15
29- پیش بینی بودجه -------------------------------------------------16
30- پیش بینی منابع مالی ----------------------------------------------16
31- پیش بینی تکنولوژی -----------------------------------------------16
32- محل تاًمین و چگونگی تهیه آن ---------------------------------------17
33- ظرفیت --------------------------------------------------------17
34- کیفیت ---------------------------------------------------------17
35- محل تاًمین و چگونگی تهیه آن ---------------------------------------18
36- مشتریان بالفعل و بالقوه -------------------------------------------18
37- معرفی بازار هدف ------------------------------------------------18
38- انتخاب بازار هدف ------------------------------------------------19
39- شناخت رقبا ----------------------------------------------------19
40- تحقیقات بازار یابی -----------------------------------------------19
41- ارائه راه کار مناسب برای ایجاد نیاز -----------------------------------19
42- شناخت نیازها ---------------------------------------------------20
43- ارائه راه کار مناسب برای ایجاد پاسخگویی نیازها -------------------------20
44- شناخت معیارهای مشتریان -----------------------------------------20
45- بازار یابی ------------------------------------------------------20
46- خدمات پس از فروش ----------------------------------------------21
47- میزان سود مورد نیاز و مورد انتظار -----------------------------------21
48- مقایسه سود با صنعت مشابه ----------------------------------------21
49- مقایسه سود با بازار مشابه -----------------------------------------22
50- نحوه تقسیم سود -------------------------------------------------22
منابع
1-خلاصه طرح
نام طرح: تاسیس درمانگاه شبانه روزی
محل اجراء: تهران - شهر قدس- بلوار امام حسین - میدان ولیعصر- خیابان 20 متری
میزان سرمایه گذاری : 2506576566
سرمایه در گردش : 323306900
نوع خدمات : خدمات درمانی و بهداشتی
ظرفیت : به دلیل این که طرح از نوع خدمات درمانی می باشد نمی توان برای آن ظرفیت معینی در نظر گرفت مثلا نمی توان گفت در روز تعداد مراجعین چند نفر باید باشند چون معقول نمی باشد.
بازده سرمایه: 14%
برگشت سرمایه در این طر ح 9.3 می باشد
2- مقدمه
امروزه با افزایش جمعیت نیازها واحتیاجات مردم نیز روز به روز بیشتر می شود. از طرفی دیگر با ماشینی شدن والکترونیکی شدن دنیای امروز راحتی و آسایش خیلی بیشتر وبهتر از قبل شده ولی متقابلا" بیماریها را در پی داشت. باعث ضعیفی اعصاب وروان مردم شده است بنابراین باید متقابلا راهکارهایی جهت مقابله با این بیماریها اندیشید.
یکی ازاین راهکارها تاسیس درمانگاههای شبانه روزی محیط های درمانی در محیط مختلف می باشد. در پی حمایت و استقبال از این راهکار و با توجه به اینکه ساکنین خیابان 30 متری شهر قدس از داشتن یک درمانگاه شبانه روزی در مضیقه می باشند. بر این شدیم تا با حمایت مسئولان و دست اندر کاران گامی در جهت رفاه حال ساکنینین این نواحی برداریم لذا طرح تا سیس یک درمانگاه شبانه روزی را در نظر گرفتیم.
در این جزوه باضوابط تاسیس یک درمانگاه شبانه روزی وشرایط لازم جهت اخذ مجوز های لازم آشنا شده و می توانیم با مطالعه ی این طرح در مورد علنی شدن یا نشدن این طرح بحث وگفتگو کنیم.
به امید آنکه روزی برسد که ریشه ی بیماریها چه قدیمی و چه جدید ریشه کن شود.
3-تاریخچه و معرفی کالا
در گذشته محل درمانی خاص به شکل رسمی وجود نداشته وافراد بیمار برای درمان و مداوا مجبور به رفتن نزد افرادی بودن که نه علم کافی در این زمینه داشتند نه تخصص کافی ویا به شکلی بود که ان فرد خاص نزد بیمار میرفت اما با پیشرفت روز افزون تکنولوژیی وبا احداث مکان های خاص مانند بیمارستانها درمانگاه هاو.... مشکلات مراجعه برطرف شده است خدمات درمانی نیز در سطح بالایی صورت میگیرد. منظور از طرح انتخاب نوع طرح اقتصادی می باشد که در ایتنجا درمانگاه شبانه روزی در نظر گرفته شده است .
معرفی طرح :
درمانگاه شبانه روزی موسسه ای است که بیماران سرپایی را برای درمان میپذیرد ودر مواردی فوری حداکثر 24 ساعت می تواند بیمار را بستری کند و بایستی پس از انجام کمک های اولیه در این مدت وسیله بستری کردن بیمار در بیمارستان مربوطه را بدهد .
4-اهداف
1- اهداف کمی : کسب حداقل درآمد سالیانه 1000000000ریال
2- اهداف کیفی : خدمات رسانی به گونی باشد که بیماران برای بیماری های معمولی مجبور به رفتن به شهرهای دور نشوند بعضی از خدمات برای افراد کم درآمد رایگان صورت بگیرد.
3- اهداف ترکیبی : به دلیل محروم بودن این منطقه از درمانگاه از نظر تعداد مراجعین موقعیت مناسبی دارد.
5- دلایل طرح
کسی که یک طرح اقتصادی ارائه می دهد صد در صد برای توجیح طرح اقتصادی خود نیازمند یک سری دلایل در رابطه با انتخاب طرح با توجه به قابلیت های فردی خود و قابلیتهای فردی خود و قابلیتهای اجتماعی در نظر گرفته و طرحی را انتخاب می کند.
الف – قابلیت فردی :
1-آشنایی کامل با قوانین و ضوابط تا سیس درمانگاه شبانه روزی
2- آشنایی با محیط های درمانی و کار کردن در این محیط ها
6- اهمیت طرح
هر طرحی که ارائه میشود باید اهمیتی برای یک شهر یا کشور داشته باشد در زمینه شهر این طرح دارای اهمیتهای زیاذی است مثلاٌ اگر کسی دچار بیماری شود و در نزدیکی یا حتی در آن شهر محل درمانی وجود نداشته باشد مستلزم این است که هزینه های اضافی شامل کرایه ماشین و غیره پرداخت کند تا به اولین محل درمانی برسد.
7- فرایند تولید یا خدمات
از انجا که این طرح تولیدی نبوده وخدماتی می باشد زمانی شروع به کار اغاز می شود که پرسنل مورد نیاز تامین وکلیه وسایل وتجهیزات خریداری وبه طور کل درمانگاه آماده باشند.
چگونگی تامین و فراهم کردن تجهیزات پزشکی ومواد اولیه بهداشتی درمانی ونحوه استفاده از آنها و برخورد با بیماران را فرایند خدمات گویند .
علاوه بر این خدمات کلیه خدمات درمانی در منزل تزریقات پانسمان سونداژ وکلیه کارهای پرستاری می باشد . با ارائه این طرح خدماتی بیمارانی که قادر به حرکت نیستند می توانند در منزل خود ویزیت شده و دیگر نگرانی حمل و نقل وایاب ذهاب را نخواهند داشت .
27- محل اجرای طرح
منظور از محل اجرای طرح یا بعبارتی برای این طرح محل احداث درمانگاه می باشد محل اجرا را باید طوری انتخاب کرد که در آن مشابه این طرح نبوده و یا حداقل کم باشد همچنین برای در مانگاه اگرمحدوده اجرای طرح محدود ه ای باشد که مشاغل مزاحمی مانند صافکاری که سر و صدای زیادی دارد باید اجتناب کرد و همچنین باید محدوده ای باشد که در صورت لزوم بیماران اورژانسی دسترسی هرچه آسانتر را به آن پیدا کنند .
اینجانب تهران- شهر قدس- بلوار امام حسین- میدان ولیعصر- خیابان 20متری را در نظر دارم.
28- تعداد شرکاء
برای انتخاب شرکاء معیارهای مختلفی وجود دارد که قبل از پرداختن به معیارها دانستن نکات زیر برای انتخاب شرکاء الزامی است که می تواند بطور مستقیم یا غیر مستقیم برای انتخاب معیارمسمر ثمر باشد به هر فرد واجد الشرایط و صلاحیت بیش از یک پروانه تاسیس داده نمی شود و هر فرد می تواند حداکثر در دو موسسسه پزشکی ( به صورت حقیقی و حقوقی ) به عنوان موسس عضویت داشته باشد.
شروع بکار در مانگاه منوط به معرفی مسئول فنی حداقل 2 نفر و سایر افراد فنی در مانگاه بوده که پس از صلاحیت آنان پروانه اشتغال به کار داده میشوند.
حضور فیزیکی مسئول فنی در مانگاه در ساعات تقبل مسئولیت فنی الزامی است.
29- پیش بینی بودجه
در این طرح اساس کار بر این منوال گذاشته شده است که ساختمان در مانگاه خریداری گردد بدیهی در صورت رهن یا اجاره پیش بینی بودجه با این پیش بینی خیلی فرق دارد پیش بینی می شود برای پیاده سازی این طرح حدود سه میلیارد ریال هزینه در برگرفته شود.
30- پیش بینی منابع مالی
چگونگی تامین منابع مالی این طرح از طریق وامهای خو د اشتغال زایی پیش بینی گردیده است و انتظار می رود در صورت مطالعه و تصویب طرح میزان وام پیش بینی شده مورد تصویب قرار گرفته شود
31- پیش بینی تکنولوژی
بر اساس تجهیزات و ماشین آلات موجود در بازار و یا خارج از کشور باید تجهیزات و ماشین آلاتی تهیه شود که دارای کیفیت مناسب با استانداردهای جهانی باشد . تجهیزات و ماشین آلات این طرح همان طورکه در جدول سرمایه گذاری ثابت آمده است بیشتر آلمانی ودر بعضی مواقع ژاپنی آن مد نظر گرفته شده است .