دسته بندی | صنایع غذایی |
بازدید ها | 33 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 28 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 21 |
پروژه کارآفرینی طرح تأسیس شیرینی پزی در 21 صفحه ورد قابل ویرایش
مقدمه
از زمان هاى خیلى دورانسان علاقه خود را نسبت به شیرینی جات نشان دادند وآن را به گونه هاى متفاوت ان را درست کردند گاهى به صورت نان هاى شیرین .بیسکوئیت .کیک .کلوچه و.....
وامروزه شیرینیها به صورت هاى متفاوت در دسترس مردم قرار گرفته است که با پیشرفت علم وصنغت پیشرفت زیادى داشته است0 شیرینى یکى ازخوراکى هاى لذیذى است که مردم در شادی هایشان از ان استفاده مى کنند0
شیرینى علاوه بر مزه خوب وفوایدى که دارد ضررهایى نیز دارد که مى توان به اضافه وزن,قند خون,چربى خون که در اثر خوردن ان باشدو....
که البته انسان نیز این مشکل خودر بادرست کردن شیرینیهاى رژیمى حل کرده تا مردمى که مشکل دارند نیز بتوانند از خوردن شیرینى لذت ببرند که در این شیرینى ها هیچگونه مواد قندى استفاده نشده است0
شیرینى فروشى یکى از پردرامدترین مشاغل است زیرا مردم در کوچک ترین شادى از شیرینى استفاده مى کنند وهمینطور در اعیاد بزرگ سر این فروشنده هاى گرامى شلوغ است و انها مى توانند ازاین طریق در شادى هاى مردم شرکت داشته باشند0
انتخاب نام وارم:
انتخاب نام زیبا براى شیرینى مى تواند باعث جلب مشترى شود واین نام باید با مسمى واصیل وایرانى باشد0
شیرینى خوشمزه
Shirini khoshmazeh
نیروى انسانى
دراین کار مانند تمام کارهاى دیگر نیاز به پرسنل خاص خود دارد0که باید تحصیل کرده باشند0کارگران ما باید حداقل میزان خود تا دیپلم باشد وسابقه در کارشیرینى پزى داشته باشند0
انتخاب محل کسب وکار
به اقتضاى شغلى که انتخاب کرده ایم باید درمنطقه اى باشیم که مردم از شیرینى جات استفاده زیادى کرده طورى که کم جمعیت نباشد ،درنبش خیابان ودردید عموم مردم باشد که در فصول مختلف از برکت مشترپ هاى عزیز بهرهمند شویم 0
به علت اینکه ما وسع چندانى براى خرید محل مناسب نداریم وباید این محل را اجاره کنیم 0که با براورد ما نهایتا به 2 میلیون هزینه نیاز است0
بازاریابى وتبلیغات
به تمام مردمى که مسیرشان از ان قسمت است کارت هاى تبلیغاتى واعلامیه خود را میدهیم وسعى مى کنیم که در نمایشگاه هاى شیرینى شرکت کنیم 0
1ماه اول را به مردم اجازه مى دهیم تا از هرنوع شیرینى که
مى خواهند 1 عدد برداشته ونوش جان کنند تا اینگونه بتوانیم جلب مشترى کنیم0
برآورد هزینه استهلاک:
سود زیان ویژه:
(جمع هزینه هاى تولید)-(فروش کل)=سودوزیان ویژه
23273150/20357851-20000=20337851
ارزش افزوده خالص وناخالص:
[(تعمیرات ونگه دارى)+(انرژى)+(مواد اولیه وبسته بندى)]-(فروش کل)=ارزش افزوده ناخالص
24332775-20000=24312775
[(استهلاک قبل از بهره بردارى)+(استهلاک)]-(ارزش افزوده ناخالص)=ارزش افزوده خالص
9144000+8854000+2541000-20000=20519000
ارزش افزوده ناخالص/فروش کل=نسبت افزوده ناخالص به فروش
458970+2173600-2051900=580670
ارزش افزوده خالص/فروش کل=نسبت افزوده خالص به فروش
20519000/20000=1025.95
ارزش افزوده خالص/فروش کل=نسبت افزوده خالص به سرمایه گذارى کل
2051900/2173600=1%
*** قرارداد موقت کار ***
1-قرارداد کار به شرح زیر بین اقای /خانم......................به نمایندگی از طرف شرکت /
کارخانه /کارگاه ..................................دارای فعالیت ...................به نشانی.................................
................................................... که از این کارگر نامیده میشود از طرف دیگر منعقده میشود0
2-به استناد ماده 11قانون کار وتبصره ان دوره ازمایشی از تاریخ ...........لغایت ............به مدت
.........................ماه تعیین می گردد 0
3-کا رفرما مکلف است کارگر را از تاریخ اشتغال به کار براساس ماده 148قانون کار و طبق مقررات نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه نماید 0
4-سابقه پرداخت حق بیمه کارگر در سابر کارگاه ها .................سال و ...............ماه می باشد0
5-جگونگی وضعیت نظام وظیفه کارگر ..............................................................................
6-وضع تاهل کارگر : متاهل( ) مجرد( ) معیل( ) تعداد فرزندان.......نفر
7-نوع شغل کارگر :........................................................................................................
8-عنوان شغل کارگر :....................................................................................................
9-شرح وظایف کارگر :.............................................................................................................
10-محل کار کارگر: استان .........شهرستان.........بخش .........دهستان..........کارگاه.........می باشد
11-در صورت تغییر محل کار کارگر نام انها و نشانی محل ذکر شود 0
12-مدت این قراداد از تاریخ ...........لغایت .........به مدت.........سال و.......ماه می باشد0
13-کار عادی روزانه ........ساعت و.........دقیقه تعیین میشود 0
14-تعدا روزها ی کار در هفته ..............روز تعیین می شود 0
15-روز تعطیل هفتگی کارگر به استناد ماده64قانون کار وتبصره یک ان به طور مستمر
................روز خواهد بود0
16-انجام کار اضافی با توافق طرفین وطبق مقررات قانون کار می باشد 0
17-مرخصی استفهاقی سالانه کارگر با استفاده از مزد واحتساب روز جمعه جمعا یک ماه است
سایرروزهای تعطیل رسمی جزء ایام مرخصی محسوب نخواهند شد 0
18-بن کارگری براساس مقررات وبا توجه به اعلام ستاد بن کارگری وزارت کار تهیه ودر اختیار
کارگر گذاشته خواهد شد 0
19-مزد ومزایای کارگر به شرح زیر می با شد :
الف)مز ثابت روزانه....................ریال ج)کمک هزینه مسکن ماهیانه.............ریال
ب)پایه ثنوات روزانه.................ریال د)کمک هزینه خواربار ماهیانه ............ریال
ه)فوق العادهشغل روزانه.............ریال و)کمک هزینه قائله مندی ماهیانه.........ریال
ز)نوبت کاری روزانه .................ریال سایر مزایا به
تفکیک................................ریال
20-هیچ یک از طرفین به تنهایی حق فسخ این قرارداد را ندارند ورسیدگی به اختلافات ناشی از این قرا داد در صلاحیت هیات های تشخیص وحل اختلاف مندرج درفصل نهم قانون کار است0
21-مواردی که در این قراداد از انها ذکر ی نشده بر طبق مندرجات قانون کار ومقررات ان عمل خواهد شد0
22-این قرارداد شامل ...........ماده ودر چهار نسخه در تاریخ ....................تنظیم که یک نسخه نزد کارفرما ویک نسخه در اختیار شؤرای اسلامی کار واحد(ودر صورتی که واحد دارای شؤرا نباشد در اختیار نماینده کارگر )ونسخه دیگر در اختیار کارگر ونسخه اخر در اختیار اداره کاروامور اجتماعی قرارداده شده وکلیه نسخ حکم واحد را دارند 0
اینجانب در کمال صحت وسلامت پس از مطالعه کاملاین قرارداد واگاهی از شرایط ان ذیلا به منظور قبول قرارداد امضا می نمایم
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
بازدید ها | 72 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 111 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 45 |
پروژه کارآفرینی طرح تأسیس شرکت تولید نرم افزارهای کاربردی در 45 صفحه ورد قابل ویرایش
پشگفتار
محصول معرفی شده در این طرح نرم افزار کاربردی می باشد که از زمانی که بشر پا به دنیای دیجیتال گذاشت این صنعت برای اداره سخت افزارهای استفاده شده به کار گرفته شده است و این صنعت چند سالی است که در کشور ما ایران بسیار رونق گرفته و اعم کشورها از روش های قدیمی ثبت اطلاعات دست برداشتند وبه علت راحتی در اداره داده ها و میزان خطای بسیار پایین از نرم افزار های تولیدی برای اداره ی امور جاری خود استفاده می کنند اما در این بین برخی از نرم افزارها از کیفیت مطلوب برخوردار نبوده و یا به صورت جامع طراحی نشده اند و نمی توانند پاسخ گوی نیازهای کنونی جامعه ی رو به رشد کشور ما باشند پس بنابراین در این بین تشکیل شرکتی برای پوشش دادن این نقاط ضعف و پیشرفت در این رده طلبیده می شود که بنده با بررسی های 2 ماهه از منابع مختلف و پرس وجو های فراوان از افراد درگیر در این عرصه توانستم که تا حدودی مشخصات و ملزومات شرکتی که در این عرصه بتواند فعالیت کند گردآوری کنم و به شما عرضه دارم.
فهرست
مقدمه................................................................................5
چکیده طرح .......................................................................7
فصل اول :
- معرفی محصول .............................................13
- ویژگی های محصول .......................................13
- روشهای تولید نرم افزار ...................................15
- مهندسی توسعه نرم افزار ..................................21
فصل دوم :
- بازاریابی ......................................................26
- ملاحظات فنی ................................................27
- طرح ساختمان شرکت .....................................28
- تاسیسات عمومی ...........................................30
- پرسنل .........................................................35
فصل سوم :
- بررسی مالی ................................................37
- سرمایه ثابت طرح ........................................37
- سرمایه در گردش .........................................38
- نحوه سرمایه گذاری ......................................39
- هزینه های ثابت و متغیر طرح.........................42
- در آمد سالیانه و توجیه اقتصادی طرح ..............43
منابع و ماخذ..................................................................44
مقدمه
امروزه در عصر تحولات صنعتی انسان ها بیشتر درگیر سلیقه و راحتی استفاده از صنایع پیشرفته امروزی می باشند امروزه اگر کسی نتواند با دانش و مهارت پتانسیل خود رضایت مشتریان را جلب نماید و قدرت ایستادن در مقابل همتایان خود را نداشته باشد شکست خورده واقعی این رقابت تنگاتنگ است که ماندن در عرصه رقابت نرم افزاری این را می طلبد که رقابت کنندگان به سلاحی به نام دانش روز مجهز باشند تا که حرف هایی تازه برای گفتن داشته باشند.
و اما یک سری معضلات و موانع در این عرصه وجود دارند که برآوردهای اقتصادی را مشکل و میزان ریسک را تا حد زیادی بالا می برد بنابراین در این بین بحث مدیریت اقتصادی و مدیریت ریسک به وجود می آید که افراد اصلی دخیل در این رده بهید از قدرت پیش بینی لازم و شهامت کافی برخوردار باشند این ریسک ها و تخمین های دشوار به دلایل زیر بوجود می آیند :
1- نامحسوس بودن محصول تولیدی : در هنگام تولید این محصول نمی تان رون پیشرفت کار را به مشتریان نشان داد چون محصول تا زمان تحویل نهایی قابل رویت نیست.
2- منحصر به فرد بودن طرح : معمولاً پروژه ای که انجام می شود منحصر به فرد است و معمولاً مشابه ی ندارد که از روی آن بتوان تخمین زمان و هزینه را زد.
3- نبودن استاندارد و اصول مشخصی برای طراحی نرم افزار.
و بسیاری دلایل دیگر که برای بررسی آنها باید که کتاب های اصول مهندسی نرم افزار مراجعه گردد.
و اما راه حلی که برای حل این معضلات می توان در نظر گرفت : طراحی سیستم ها به طوری که قطعات به کار رفته در آن قابل استفاده مجدد باشند و برای مونتاژ سیستم های بعدی به کار میروند.
روش های تولید نرم افزار
بررسی فنی طرح :
فرآیند تولید
فرآیند تولید نرم افزار از 5 مرحله اصلی تشکیل شده است :
1- شناسایی خواسته ها و قابلیت ها
2- تحلیل خواسته ها در محصول سفارشی و قابلیت ها در محصول کلی
3- طراحی و پیاده سازی ماژول های مورد نیاز برای سیستم تولیدی.
4- آزمایش صحت عمل محصول تولید شده( در محصول سفارشی تنها توسط مشتری و در محصول کلی توسط حداقل 10 مشتری) که به طور آزمایشی از محصول استفاده می کنند.
5- پشتیبانی از محصول که معمولاً در آمد حاصله از بابت پشتیبانی در سال اول معادل 20 % هزینه استفاده از نرم افزار تولیدی و هزینه متحمل کننده حدود 40 % هزینه ی تمام شده برای نرم افزار می باشد اما باید توجه داشت که این 40 % صرف ارتقاء یک نسخه از نرم افزار می شود اما 20 % درآمد حاصل از پشتیبانی از هر محصولی که به فروش رفته است عائد شرکت خواهد شد.(شرح مفصل آن دربخش های آتی خواهد بود.)
شعار : بهترین تبلیغ برای محصول خود محصول است.
تفسیر : در دنیای محصولات نرم افزاری می توان این محصولات را از نظر توانایی های بارز به سه دسته تقسیم کرد :
دسته اول : محصولاتی که قابلیت های اجرایی بالا ,سرعت بالا و رده امکانات بالایی را در اختیار استفاده کنندگان خود می گذارند اما از نظر رابط (واسط کاربری)از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند کار کردن با اینها برای کاربران عادی مشکل می باشد. و با وجود مزیت های ذکر شده به دلیل دشواری کار با آنان استقبال چندانی از این محصولات نمی شود چه بسا محصولاتی در مقایسه دو محصول نرم افزاری که هر دو یک سری خواسته های مشابه را برآورده می کنند مشتریان محصولاتی را انتخاب کنند که اگر چه مکن است در برابر محصول رقیب از توانایی های کمتری برخوردار باشند اما از رابط گرافیکی کاربر واضح تر ,روشن تر و بی ابهام تر باشد را انتخاب نمایند.
دسته دوم : محصولاتی که از واسط گرافیکی کاربری خوبی برخوردارند اما توانایی های عملیاتی ضعیف تری دارند که این محصولات در دراز مدت با شناسایی نقطه ضعف های عملیاتی شان توسط مشتریان از رده رقابت در دنیای عظیم نرم افزارهای کاربردی خارج شده و جای خود را به محصولات همتراز خود اما با قابلیت های بیشتر خواهند داد.
دسته سوم : محصولاتی هستند که از نظر رابط گرافیکی کاربری و راحتی کا ر با آن در رده ی قابل قبولی از استاندارد کاربری هستند یا به اصطلاح جا افتاده در نظام مهندسی نرم افزار کاربرپسند ( User Friend) هستند و از طرفی دیگر نیز از لحاظ قابلیت های کاربردی و عملیاتی در درجه محصولات منحصر به فرد و با با قابلیت های سیستماتیک بالایی هستند .این محصولات پس از عرضه به بازار به سرعت از استقبال و تقاضای بالایی از سوی کاربران مختلف برخوردار خواهند بود.
تشریح مراحل تولید نرم افزار سفارشی و تولید کلی :
مرحله اول در تولید نرم افزار سفارشی : شناسایی خواسته های مشتری که در این مرحله کلیاتی از نیازهای مطرح شده از سوی وی را در قالب اسنادی گردآوری کرده و در اختیار گروه تحلیل گر قرار می دهد مسلماً فردی که به عنوان نماینده شرکت به کارخانه یا شرکت متقاضی فرستاده می شوداز چند لحاظ باید شرایطی را داشته باشد : اول اینکه از لحاظ قدرت تجزیه و تحلیل ,گرداوری و تفکیک صحیح خواسته ها و نیز دسته بندی اولیه آنها باید تسلط کافی داشته باشد و ثانیاً از لحاظ ظاهری نیز باید شئوناتی از جمله پوشیدن لباس مناسب در هنگام مراجعه به محل کار مشتری و برخورد اجتماعی و ظاهری مناسب و نیز از روابط عمومی بالایی برخوردار باشد و در ضمن چون اطلاعاتی که به این فرد داده می شود اطلاعات خصوصی و گاه حیاتی برای شرکت سفارش دهنده محصولات وی باید رازدار این اطلاعات باشد و در حفظ آنها نهایت امانت داری را رعایت نماید و طوری رفتار نماید که اعتماد مشتری را جلب کند تا مشتری با خیالی راحت اطلاعات لازمه را در اختیار وی قرار دهد .
1- تجزیه و تحلیل و مطالعه امکان سنجی خواسته ها در این مرحله خواسته ها و نیازهای مطرح شده از سوی مشتری در اختیار گروه تحلیل گر قرار گرفته و گروه تحلیل گر با بررسی اسناد گردآوری شده از خواسته های وی آنها را از لحاظ عملیاتی شدن مورد بررسی قرار خواهند داد و خواسته هایی که امکان انجام خواهند داشت را تفکیک نموده و دراسن مرحله سیستمی کلی برای برآورده کردن خواسته ها تهیه می شوند و با فیلترینگ خواسته ها طرح وارد مرحله بعدی خواهد شد در این مرحله ممکن است با بکارگرفتن یک تحلیل گر خارج از گروه به مدت چند روز انجام می گیرد و یا اگر افراد گروه از دانش و تجربه کافی و وقت آزاد بیشتری برخوردار باشند خود اعضای گروه می توانند انجام این مرحله را به اتمام برسانند این مرحله ممکن است حتی چندین بار تکرار گردد این مرحله را می توان حساس ترین مرحله و در عین حال یکی از ارزان ترین مراحل تولید و تکمیل پروژه نرم افزاری خواهد بود .
مرحله یک در تولید نرم افزار کلی :
این مرحله معادل مرحله شناسایی خواسته های مشتری در تولید نرم افزار سفارشی است اما با این تفاوت که در تولید نرم افزار کلی دیگر مشتری خواسته ها و قابلیت های موجود در نرم افزار را تعیین نمی کند بلکه خود شرکت تولیدی نرم افزار با توجه به نرم افزار تولیدی پیش رو اقدام به تهیه لیست بزرگ و کامل از توانایی های در نظر گرفته شده برای نرم افزار می کند در این مرحله نرم افزارهای موجود در بازار مورد بررسی قرار خواهند گرفت ,نقاط ضعف و نقاط قوت آنها ,دلایل رجوع کاربرانبه استفاده از آنها یا دلایل عدم استقبال کاربران از آن نرم افزارها مورد بررسی قرار گیرد و نرم افزاری تهیه گردد که نقاط ضعف نرم افزارهای دیگر را پوشش و نقاط قوت آنها را نیز ارتقاء بخشد.تا بدین صورت در هنگام معرفی و مقایسه محصول تولیدی با سایر محصولات تولید مشابه به تعبیر عامیانه سر و گردنی از سایر نرم افزارهای مشابه بالاتر باشد و حرفی تازه برای گفتن داشته باشد تا مشتریان از آن استقبال کنند و در هنگام انتخاب با مقایسه قابلیت های چندین نرم افزار مشابه نرم افزار تولیدی شرکت را برای تامین خواسته های خود انتخاب نمایند و در ضمن نرم افزار بایستی جامع باشد آنچنان که پوشش دهنده تمام نیازهای مشتری های مختلف در بازار باشد. و نیز به صورتی عمل نماید که مشتری را طوری جذب اطمینان و راحتی کار با خود نماید که وی روش های قدیمی و دستی را کنار گذارد و به سمت استفاده از روش های محاسباتی جدید که بوسیله نرم افزارهای تولیدی روی آورد .
مرحله تجزیه و تحلیل قابلیت های شناسایی شده در تولید نرم افزار کلی : در این مرحله قابلیت هایی که به صورت اسناد قابل رجوع در مرحله قبل تهیه گردیده است ارزیابی می گردند و کم و کاست های موجود نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند و با توجه به توانایی ها و پتانسیل موجود در افراد بررسی می شود که آیا قابلیت های مستند قابل پیاده سازی هستند یا خیر و در این مرحله طرح کلی سیستم تهیه شده و به مرحله ی بعدی برای پیاده سازی فرستاده می شود این مرحله بسیار حیاتی بوده و در این نوع محصول بهتر است که کار بیشتری روی این مرحله صورت گیرد زیرا سیستمی که قرار است در مراحل بعدی تهیه شود بر اساس همین مستندات تعریف شده در این مرحله می باشد مستندات این مرحله را میتوان همانند دستوری دانست که از سوی مقام بالاتر جهت اجرا به زیر دستان داده می شود تعبیر نمود.
مرحله بعدی در تولید نرم افزار به هر دو صورت کلی و سفارشی یکسان می باشد .اما در انجام این مراحل ممکن است برای انجام تغییراتی به مراحل قبلی برگشت داشته باشیم این برگشت ممکن است به دلایلی اعم از مطرح شدن خواسته های جدید از سوی مشتری و یا شناسایی نواقصی در نرم افزار که در جهت رفع این نواقص باشد.
شعار بهترین تبلیغات برای محصول , خود محصول است.
تبلیغات در این صنعت, نوین ترین روش تبلیغات است یعنی اطلاع از طریق رسانه ی جهانی اطلاع رسانی یعنی اینترنت و زبان آن یعنی وب سایت بدین صورت که خود شرکت یک وب سایت اختصاصی هم برای پشتیبانی از محصولات شرکت ,فروش محصولات,معرفی سوابق شرکت و تولیداتش به سایرین و نیز همکاری و تعامل با سایر شرکت های تولید کننده ی نرم افزار باشد.
اما بخشی از بازایابی آن می تواند بدین صورت باشد که شرکت تولیدی با فروشندگان معتبر نرم افزار که به عنوان نماینده شرکت های مختلف نرم افزارهای آن شرکت ها را به فروش می رسانند همکاری نماید و درصدی از فروش را به آنان به عنوان پورسانت پرداخت نماید.شرکت باید پس از شناسایی این فروشگاهها کارپرداز خود را برای عقد قرارداد با این شرکت ها و دادن حق نمایندگی خود به این شرکت ها به شهر های مختلف ایران و خصوصاً مراکز استانی اعزام نماید.
و باز همان طور که اشاره شد کیفیت محصول ارائه شده آنچنان تاثیری در استقبال از آن خواهد داشت که هیچ تبلیغی بدین صورت اثر نخواهد داشت زیرا
که کیفیت محصول خود گویای همه چیز است و با مثبت نتیجه دادن نرم افزار , آن توسط مشتری های استفاده کننده به سایر مشتریان معرفی خواهد شد.
دسته بندی | خدماتی و آموزشی |
بازدید ها | 37 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 22 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
پروژه کارآفرینی طرح تآسیس سیستم کتابخانه در 17 صفحه ورد قابل ویرایش
سیستم کتابخانه:
کتابخانه فوق در سال1365 تاسیس گردید و تا چندی پیش حوزه فعالیت آن محدود بود اما در ماه اخیر به دلیل تغییر مدیریت و تمایل به افزایش فعالیت مشکلات زیادی به دلیل همین گسترش فعالیت بوجود آمد و از طرفی چون سیستم دستی بوده زمان زیادی صرف فعالیتهای عادی کارکنان شده است و از طرفی نیاز به استخدام یک کارمند دیگر هست لذا رئیس کتابخانه بر آن شد تا بامکانیزه کردن سیستم نیاز به استخدام کارمند جدید و سایر مشکلات را برطرف سازد.
کتابخانه فوق دارای 4 بخش که عبارتند از:
1- بخش ثبت نام عضو
2- بخش ثبت کتابهای جدید
3- بخش امانات
4- بخش نگهداری کتب
می باشد و یک مدیر بر کار هر 5 بخش نظارت دارد و هر بخش متشکل از کارمندان بخش می باشد.
علت مکانیزه کردن سیستم از حالت دستی به کامپیوتری:
1- نیاز به استخدام نیرو جدید را برطرف سازد.
2- از خطاهای کارمندان جلوگیری شود چون این امر باعث از دست دادن زمان ومفقود شدن کتب و نارضایتی عضوها میشود.
3- هزینه های مالی وروحی ناشی از این خطاها افزایش یافته
4- به علت گسترش سیستم فعالیت کتابخانه کارمندان افزایش یافته که این امر باعث افزایش هزینه ها اضافه کاری شده
5- زمان خدمات رسانی به مشترکین (که از حالا بجای عضو آن را به کار خواهیم برد) افزایش یافته
از یک تحلیل گر درخواست می شود با بررسی های لازم امکان انتقال سیستم فوق را به یک سیستم مکانیزه بررسی نماید.
تعریف مسئله:
رئیس کتابخانه از تحلیل گر پیاده سازی یک سیستم مکانیزه را نخواسته بلکه درمرحله اول از وی خواسته بررسی کند که آیا این امر شدنی هست یا خیر؟ برای مدیریت مهم است که آیا با مکانیزه شدن سیستم تاچه حدودی هزینه ها کاهش خواهد یافت ؟
رئیس کتابخانه با پیشنهاد اینک کل کار کتابخانه را کامپیوتر کنیم مواجه می شود مدیریت این موضوع را با تحلیل گر در میان می گذارد نه بعنوان راه حل بلکه یک بصورت یک پیشنهاد منطقی
با سپری شدن مراحل فوق سوال جدیدی برای مدیریت پیش می آید آیا با سرمایه گذاری دراین سیستم امکان خدمات دهی بهتر وسریعتر به مشترکین وجود خواهد داشت ومضافا بازگشت سرمایه اولیه وجود خواهد داشت یا خیر؟
پس تاکنون تحلیل گر با چند سوال اصلی و مهم مواجه شده که برای ادامه کار نیاز به پاسخگویی آنها می باشد.
تحلیل گردر پاسخ به سوال او به طور قاطع تاکید می کند که مکانیزه کردن سیستم وجود دارد در پاسخ به سوال دوم تحلیل گر می گویید تولید سیستم مکانیزه تا حد زیادی باعث کاهش هزینه های جاری و افزایش خدمات دهی به مشترکین خواهد شد اما اگر باعث کاهش هزینه نگردد از استخدام نیرو جدید و از بین بردن زمان خدمات دهی قطعا جلوگیری خواهد کرد اگر این امر تحقق یابد کاهش هزینه را بدنبال دارد چون اگر متوسط حقوق را برای استخدام یک نیروی جدید در ماه چیزی حدود 150 هزار تومان در نظر بگیری.
24000000=30*1800000
درپایان 30 سال خدمت نیرو جدید
تومان 1800000 =12*150000
در ماه
هزینه های فوق بدون در نظر گرفتن تورم و افزایش حقوق میباشد که اگر
موارد ذکر شده را به آن بیفزایم رقم ما تقریبا 3 برابر خواهد شد که این امر خود مهم است.
امکان سنجی :
روشن کردن اهداف محدوده پروژه:
1- باید یک مجموعه کامل از مصاحبه با کارمندان گردآوری شود.
2- چون کاربران سیستم کارمندان جزء خواهند بود یک نظر سنجی باید انجام شود لذا به منظور ارائه نظریه های خوب به بهترین نظریه مبلغ 50 تومان پاداش از طرف رئیس پرداخت خواهد شد (این هزینه مربوطه به هزینه امکان سنجی که مبلغ 100 هزار تومان است نیست )
3- کارمندان بخشها یک تصویر واقعی از انچه هست را به تحلیل گر نشان میدهند.
هر کدام از بخشها مشکلات و نگرانیهای و فعالیتهای اداری که در طول روز انجام می دهند را به تحلیل گر ارائه میدهند.
(به دلیل شباهت بخش امانات وثبت نام عضوجدید این دورا با هم در نظر می گیریم وشباهت بخش ثبت کتب جدید ونگهداری کتب این دو را هم با هم در نظر می گیریم)
1-1: مشکلات و نگرانی بخش امانات وثبت نام عضو:
این بخش اظهار میدارد به دلیل سنگینی کار و اشتباهات شخصی ثبت درخواست مشتریان به درستی انجام نگرفته و از طرفی برگشت کتبی که در امانت بوده اند به درستی صورت نمی گیرد وهمچین بعضی از اعضا همیشه کتب خود را با تاخیر برگشت میدهند که با سیستم دستی نمی توان آنها را به طور کامل مشخص کرد که این امر باعث کاهش مراجعین گردیده است وثبت نام مشترکین جدید با تاخیر انجام می شود که این امر با کاهش مراجعین به کتابخانه شده است . وچون در لحظه امانت سالم وناسالم بودن صحافی کتاب ثبت نمی شود که این امر باعث به وجود آمدن هزینه معادل:
144000 =12*12000
به تومان
پس تاکنون مشکلات بخش امانت وثبت نام عضو مشخص شدند.
2-1: مشکلات و نگرانی بخش ثبت کتاب جدیدوبخش نگهداری کتب:
بعلات ورود مجلات و کتب بسیار ثبت آنها در سیستم بسیار طولانی و وقت گیر می شود در نتیجه این موارد دیرتر در اختیار مشترکین قرار می گیردو از طرفی ثبت دستی آنها بسیار وقت گیر بوده ونیاز به اضافه کاری کارمندان آن بخش می باشد.
لذا تحلیل گر حتما باید مسئله فوق را حل نماید.
4- مشخص کردن افرادی که با سیستم هر روز کار می کند. (کارمندان هر بخش که بدلیل اینک پروژه هر چه سریعتر به اتمام برسد از هر بخش 1کارمندان معرفی می کند که این یک کارمندان به طور کامل بر جزئیات کار اشراف دارند پس از مصاحبه ها تحلیل گر با این دو مشخص خواهد شد.
پس از اتمام فعالیتهای انجام شده طی یک جلسه با رئیس کتابخانه بر میزان این که هزینه پروژه 4 میلیون تومان است بحث می شود.
و سرانجام دیگر وقت آن رسید که تحلیل سیستم مذکور تا حدی آشنا گردد برای این امور نیاز به انجام دادن مقداری تکلیف خانگی و مقداری کارکردن در داخل بخشها می باشد تکلیف خانگی تحلیل گر آشنایی مختصری با بخش امانات وثبت کتب است که جهت آشنایی با آنها میتواند از نشریات و منابع اینترنتی و مصاحبه با کارمندان استفاده نماید.
مطالعه سیستم موجود :
اولین قدم مصاحبه با افراد کلیدی کتابخانه است.
مصاحبههای اولیه با 2 کارمندان جزء از هر بخش می باشد
الف) بخش امانات و ثبت نام عضو جدید:
صرفه جویی حاصل:
1- کاهش اضافه کاری کارمندان
طراحی شبکه و طراحی نرم افزارهای آن حدودا 2 ماه به زمان اصلی پروژه خواهد افزود.
با ارائه لیست هزینهها و افزایش زمانبندی پروژه گزارش به مدیریت ارسال گردید که مدیریت با توجه به صرفه جویی و بازگشت سرمایه با آن موافقت نموده است.
توصیه تحلیل گر:
استفاده از سایت اینترنتی برای دسترسی آسان مشترکین همراه با طراحی نرم افزار
از این قسمت فقط باید یک کامپیوتر دیگر خریداری شود+ هزینه طراحی سایت+ هزینه های سرویس دهی اینترنتی اما چون این کار را میتوان پس از پایان پروژه اصلی انجام داد هیچگونه خلالی به زمان بندی پروژه دارد نخواهد کردعملا در این بخش صرفه جویی رخ نخواهد داد اما چون باعث سرعت در امر خدمات رسانی خواهد شد این مبلغ با توجه به استراتژی سوم و اضافه کردن آن به قسمت سوم بازگشت سرمایه را به مدت 6 ماه به تعویق می اندازد.
با ارائه این پیشنهاد به مدیریت بخاطر وجهه اجتماعی و اقتصادی کتابخانه آن را قبول و هزینه لازم را تامین کرده است.
در تاریخ 13/9/83 گزارش از تمام سندات و هزینه ها و صرفه جوییها به همراه پیشنهادات که در یک گزارش 10 صفحه بود به مدیریت ارسال شد در این زمان رئیس با اعلام و صحت به کار تحلیل گر دبه بررسی گزارش پرداخت که در تاریخ 15/10/83 به اعلام رضایت از کار تحلیل گر به حسابداری کتابخانه دستور داد که از با توجه به قیمت ها که تحلیل گر انجام داده با ارائه فاکتور از جانب وی نسبت به پرداخت هزینه اقدام نماید.
با توجه به طراحی کامل DFD توضیح سایر قسمت ها (طراحی برنامه ، طراحی تفضیلی،تجزیه وظیفه ای و طراحی فایل) در داخل DFD لحاظ شده است.
دسته بندی | صنایع دستی |
بازدید ها | 45 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 15 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 13 |
پروژه کارآفرینی طرح تأسیس آموزشگاه طراحی سنتی در 13 صفحه ورد قابل ویرایش
توجیه اقتصادی پروژه 2
مبلغ سرمایه اولیه 000/000/4 تومان بوده است .
که این مبلغ را نزد بانک می گذاریم سالانه 14% سود تعلق می گرفت در صورتیکه نسبت سود به سرمایه ما در پروژه بسیار بیشتر از مبلغ بانکی آن می باشد .
دریافت مجوز کار 3
هر یک از افراد بخواهند مدیریت یک آموزشگاه را بر عهده بگیرند . باید پس از تعلیم دیدن گذراندن دوره های آموزشی می تواند با مراجعه کردن به یکی از سازمان های فنی حرفه ای به طور عملی و تئوری امتحان را گذراند و دیپلم مربی گری یا مدیریت را بگیرد و بعد از آن مجوز را دریافت نمایید .
بیمه 4 : ما می توانیم با مراجعه کردن به یکی از سازمان های بیمه با حداقل ماهیانه مبلغی که از هنر جویان و دیگر کسانی که وابسته به این آموزشگاه هستند دریافت نماییم و آموزشگاه وسایل آن را به طور کامل بیمه کنیم . از قبیل بیمه آتش سوزی ـ بیمه سرقت و غیره .....
نحوه جذب سرمایه و تامین منابع مالی 7
ما 3 نفر هستیم که جهت تاسیس آموزشگاه نقش نما اقدام کرده ایم و با توجه به نیازهای آموزشگاه در ابتدای کار از هر نفر 3/333/333/1 دریافت نموده آن هم با وام دریافتی از اداره کار و اگر نیاز به سرمایه بیشتری در اجرای کار احساس شود از سرمایه گذاری شخصی استفاده خواهیم کرد . یا در آمد شود که سرمایه گذاری مستقیم یا اصلی ما باید 500/769/3 تومان باشد ولی برای رند کردن این رقم 000/000/4 میلیون در نظر گرفته شود .
طبق زمانبندی از جمع آوری اطلاعات تا شروع کار ما احتیاج به 7 ماه وقت داریم جهت گذراندن دوره های آموزشی برای گرفتن کارت مربی گری جهت اخذ مجوز برای آموزشگاه و گذراندن وامتحان دادن هنر جویان برای ورود به آموزشگاه وبعد از آن مراحل بالا برای تأسیس آموزشگاه طی می کنیم .
امکان نظر سنجی :
آیا این طرح یا این پروژه برای جامعه مفید و کار ساز است
بله تا حدودی با توجه به نکات ذیل :
1-اجرای این طرح صرف وقت و هزینه زیادی دارد به خاطر اینکه این پروژه با این طرح هم به اقتصاد کند . کمک می کند وهم فرهنگ غنی جامعه ماست .
2- برای تأسیس این آموزشگاه و برای راه اندازی این پروژه نیاز به محل وسیعی داریم تا براحتی بتوانیم تمام افراد را تحت پوشش وزیر نظارت داشته باشیم
3-وسایلی که برای شروع کار لازم است باید بر اساس احتیاجات باشد وکارگر قابل دسترس به آنجا باشد .
4- ما می توانیم با برنامه ریزی مادی دقیق وحساب شده راهی برای پیشرفت تمام مردم جامعه وبرای خود داشته باشیم .
5- آموزشگاه طراحی سنتی درمشهد خیلی کم است امیدوارم که با راه اندازی این پروژه گاهی در جهت پیشرفت جامعه و برآورده شدن نیازهای مالی باشد .
محل تأسیس و شرایط ساختمان
1 - متراژ 75 متر است .
2- کلیه دیوارها تا سقف همه کاشی شده است
3- کف سالن و کف کارگاه و کف محل کار و طراحی با سرامیک پوشیده شده است.
4- آشپزخانه اپن دارد و دارای تهویه مناسب است .
5- کارگاه طراحی کاملا به تهویه مجهز می باشد .
6- کارگاه طراحی کاملا نورگیر بوده ولی از بیرون به داخل کارگاه دید ندارد .
7- دارای دربهای مجزا برای رفت و آمد هنر جویان و افراد متفرقه وجود دارد .