پی فایل

بهترین و عالی در ارائه فایل

پی فایل

بهترین و عالی در ارائه فایل

دانلود مقاله بررسی اختلالات دیکته‌ای کودکان استثنایی

مقاله بررسی اختلالات دیکته‌ای کودکان استثنایی در 23 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
مقاله بررسی اختلالات دیکته‌ای کودکان استثنایی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

مقاله بررسی اختلالات دیکته‌ای کودکان استثنایی در 23 صفحه ورد قابل ویرایش

فصل اول

نام- ......

فامیل-.........

متولد- 1378

کلاس- دوم ابتدائی

وضعیت زایمان- طبیعی

توانائی ذهنی- کاملاً عادی

ریحانه رستمی کلاس دوم نمره دیکته او معمولاً بین 14، 15 می‎باشد در حالیکه هوش او خوب است و توانائی کارهای انتزاعی او بالاست ولی از نظر نوشتاری ضعیف است ریحانه به صورت طبیعی به دنیا آمده و هیچگونه ناراحتی دال بر اینکه آسیب مغزی داشته باشد نیست توانایی ذهنی او هم بالاست در حد طبیعی تنها اشکال او نمرات کم دیکته او می‎باشد.
وضعیت فعلی

طی بررسیهای مکرر دیکته او و آزمونهایی که از او گرفتم متوجه شدم که ایشان از نظر شنیداری و دیداری مشکل دارند بعنوان مثال بشقاب را بشگاب می نوشت و منظور را منزور که نشان دهنده اختلال دیداری و شنیداری او بود.


هوش

هوش او طی آزمون ریون که از او گرفتم خوب بود و در حد نمرة (125) و طبق درسهایی که او تا به حال نمره آورده بود نشان می داد که در مسئله هوشی مشکلی ندارد چون به غیر از دیکته بقیه نمرات کتابهای درسی او در حد خوبی بود.
شناخت

شناخت او نسبت به محیط و اطرافیانش خوب بود ولی کمی نسبت به بعضی مسائل بی دقتی می کرد و مثلاً تصاویری که به او نشان داده می شد با کمی مکث و جابه جایی بعضی از آنها را می گفت یا نسبت به بعضی حروف بی توجه بود که شاید به خاطر اختلال ضعف دیداری و شنیداری او بود.
عاطفه

ریحانه از نظر عاطفی دختری بود فوق العاده حساس و مسائل عاطفی را خیلی مورد توجه قرار می داد خصوصاً به تشویق هایی که می شد برایش خیلی مهم بود چون مرتب نمره های خوب و کلمات زیبایی را که آموزگاران برایش نوشته بودند نشان می داد و انتظار داشت که او را تحسین کنم و از تحسین آفرین گفتن من واقعاً لذت می‎برد.
احساس

ریحانه رویهمرفته احساس خوبی داشت و بیشتر از نکات مثبت اطرافیانش یاد می کرد و اهمیتی که برایش قائل هستند و این احساس مثبت او، او را به همه چیز خوشبین کرده بود.
خلق

ریحانه اخلاق خوبی داشت و مرتب از کلمات زیبا و لبخندی ملیح که روی لبانش بود می‌شد اخلاقش را تا حدودی تشخیص داد و مادرش هم می گفت همیشه همینطور است مهربان و خنده‌رو در عین حال احساس مسئولیت در مقابل کارهای روزمره و اطرافیانش برای او مهم است.
توجه

توجه او به امور خیلی خوب بود تا جایی که با دقت کردن همه چیزها را خیلی خوب توضیح می داد ولی گاهی هم کمی از مسئله پرت می شد که شاید به خاطر ضعفهای یاد شده بود.
تمرکز:

در مورد تمرکز کمی مشکل داشت یعنی باید حتماً به او گوشزد می شد که روی مسئله ای که باید پاسخگو باشد کمی تمرکز کند و حواسش را جمع کند بعد از یکی دوبار تذکر تقریباً درست جواب می داد.
ادراک:

ادراک او کمی در مقابل مسائل که برایش مطرح می کردم ضعیف بود خصوصاً در خواندن و نوشتن و خصوصاً در نوشتن مطلب ارائه شده با مشکل روبرو بود ولی در کل خوب بود یعنی با کمی تمرین و دقت درست می نوشت.


رفتار:

رفتار خوبی داشت بطوریکه تمام اولیا مدرسه از او راضی بودند و در خانه هم مشکلی نداشت دختر منظم و منضبطی بود.
دقت شنیداری:

دقت شنیداری او با مشکل مواجه بود و کمی جابه جا کلمات را به کار می‎برد معلوم بود اصلاً دقت خاصی روی به کار بردن کلمات و نحوه شنیدن آنها ندارد.
دقت دیداری:

کمی با اشکال روبرو بود به خاطر اینکه کارتهای تصاویر را با دیدن مرتبه اول به خوبی جواب نمی داد.
تمییز دیداری و شنیداری:

تمییز دیداری شنیداری او با مشکل مواجه بود چون با ریزه کاریهایی که در تصاویر به او نشان داده می شد اصلاً توجه نداشت و جملاتی را هم که به کار می بردم و از او می خواستم بگوید با مکث و جا انداختن ادا می کرد.
تبانی حافظه دیداری و شنیداری:

رویهم رفته خیلی خوب نبود و این مسئله را می شد از نحوه دیکته نوشتنش متوجه شد.
شناخت اشیای محیطی

شناخت حیوانات خوب، رنگها خوب، کمی در اشکال شکل مشکل داشت که آنهم به خاطر حساسیت دیداریش بود.
آستانه عمل

کمی با مکث ولی خوب بود و نسبتاً در عمل مشکل نداشت.
هشیاری

درصد هشیاری او خوب بود و زود متوجه می شد.
انگیزه

انگیزه خوب و بسیار بالایی داشت و خود را به خاطر اینکه به همردیفهای کلاسی برساند آماده کرده بود و با انگیزه عالی همه تمرینها را به خوبی انجام می داد بدون احساس خستگی
کنجکاوی محیطی

کنجکاوی محیطی او خوب بود و دنبال این بود که مطالب جدید یاد بگیرد و مرتب سؤال می کرد خصوصاً راجع به محیط طبیعت و اینکه هر چیزی از چی بوده و چطور درست شده.

آری اینها نشانه های بالینی او بود که تقریباً همه مثبت بود و در حد نرمال اما در دیکته نویسی ضعیف بود و باید به دنبال علت می گشتم و پس از آزمونهای متعدد متوجه شدم که حساسیت دیداری و شنیداری او ضعیف است.






تقویت حافظه

تمرینهایی که برای تقویت حافظة دیداری بسیار مفید بودند را برای او اجرا کردم و از او خواستم که انجام دهد.

ریحانه دختر خوبی بود و دنبال این بود که مشکلش حل شود لذا بدون هیچ مقاومتی انجام می داد چند نمونه از تمرینهایی که با ریحانه کار کردم و جواب مثبتی هم گرفتم را در اینجا ذکر می‌کنم.

تمرین

1- ابتدا دو تصویر را که شکل های مختلفی داشت انتخاب کردم و به او نشان دادم و سپس تصویرها را در جای دیگر گذاشتم و از او خواستم آن تصاویری را که دیده نام ببرد.

2- دوباره همان تمرین اول را تکرار کردم اما این بار به جای دو تصویر سه تصویر به او نشان دادم و به همین ترتیب ادامه دادم و از او خواستم که به خاطر بسپارد. پس از اینکه او مدت زمانی را که خودش کافی می دانست به تصویر دقت کرد تصویر را برگردانده و از او خواستم که اجزای تصویر را بگوید معمولاً در دفعات اول بخشهای اندکی از جزئیات در حافظة دیداری او مانده بود و بخشهایی را به خاطر نمی آورد یا اشتباه پاسخ می داد.

سپس همان تصویر را مجدداً به او نشان دادم و از او خواستم دوباره مشاهده کند و کل اجزای آن را به خاطر بسپارد اینبار بهتر دقت کرده بود و نوع کیفیت نگاه کردنش به تصویر خیلی بهتر شده بود و تفاوت چشمگیری داشت و به نظر من همین تفاوت می توانست درمان پذیری خوبی برای او باشد خلاصه طی چند روز و روزانه چند دقیقه تمرین مجدداً اولین تصویر را به او نشان دادم و اجرای آنرا از او پرسیدم جالب بود که با کمال اطمینان و اعتماد به نفس مشاهداتش را بیان کرد و واقعاً نسبت به قبل تفاوت چشمگیری در میزان تقویت حافظه دیداری او مشاهده کردم.

راههای دیگری هم در کتاب خوانده بودم نسبتاً همه را در مورد او به کار بردم و جواب خوبی هم گرفتم.

راه دوم برای تقویت حافظه دیداری

مجموعة محدودی از اشیا را به ترتیب خاصی چیدم و از او خواستم نام و ترتیب قرار گرفتن آنها را به خاطر بسپارد بعد چشمان او را بستم و جای چند وسیله را با هم جابجا کردم و بعد چشمانش را باز کردم و از وی خواستم که اشیا را به ترتیب قبلی بچیند.

تمرین سوم

با هماهنگی اولیا مدرسه از او خواستم چند دقیقه بیرون از کلاس باشد در غیاب او محل نشستن یکی دو نفر از همکلاسیهایش را عوض کردم سپس او را به کلاس فراخواندم و از او خواستم تغییرات انجام شده در کلاس را پیدا کند.

از انواع اسباب بازیهای آموزشی مربوط به حافظه مثل دومینو استفاده باید بشود و با استفاده از آن مسابقه ای بین دانش آموزان ترتیب می‎دهیم.

در نهایت پس از اینکه به مدت چند روز و روزانه حدود پانزده دقیقه تمرینهای قبلی را انجام دادم کارتهای مقوایی به ابعاد حدود 10*7 سانتی متر تهیه می کنیم سپس واژه هایی را که دیکته صحیح آنها نیاز به حافظه دیداری دارد انتخاب کرده هر واژه را روی یک کارت می نوشتم بهتر است واژه ها از صفحاتی از کتاب درسی دانش آموز انتخاب شود که دیکته آنها به زودی در کلاس درس آموزش داده خواهد شد ابتدا کارتی را به او نشان می دادم تا به اندازه کافی به آن نگاه کند سپس کارت را مخفی کرده از وی می خواستم دیکته آن واژه را با استفاده از انگشت در هوا بنویسد این کار برای او هم ساده‌تر و هم خوشایندتر بود از نوشتن با مداد در روی کاغذ.

پس از اینکه وی در انجام این تمرین از خود موفقیت نشان داد و کارت را پی در پی به او نشان دادم و سپس خواستم با انگشت دیکته هر دوی آنها را در هوا بنویسد و به همین ترتیب به تعداد کارتها اضافه کردم با انجام این تمرین روزانه 10 الی 20 دقیقه حتی پس از گذشت یک هفته دانش آموز پیشرفت محسوسی را در دیکته نشان داد می توانیم کارتها را از واژه های نسبتاً مشکل کتاب درسی انتخاب کنیم در تعداد کارتهایی که به عنوان نشانه موفقیت به دست آورده است یادداشت کرده و این کار به خاطر تقویت رفتار وی صورت می‎گیرد.

می توانیم از خود دانش آموز به عنوان مربی استفاده کنیم و از او بخواهیم برای هر موفقیت به خودش امتیاز بدهد.


روش امتیاز دهی

1- از همه مهمتر اینکه از گفتن تعداد غلطهای دانش آموز به هنگام انجام تمرینها یا به هنگام تصحیح دیکته خودداری کنیم.

2- همیشه باید تعداد واژه هایی که درست نوشته است را و از نظر او یک تلاش موفق محسوب می‎شود را به حساب آوریم این امر موجب تقویت یاد‌گیری وی خواهد شد.

نوشتن کلمات هم خانواده

این تمرین موجب می‎شود که علاوه بر تقویت حافظه دیداری کودک درک کند که این کلمات یک ریشه دارند و هم خانواده هستند و بنابراین همانند هم نوشته می‎شوند پس از چند روز تمرین اگر فقط یک واژه را به کودک یاد دهیم مثلاً واژه سبب و از او بخواهیم دیکته این واژه ها را بنویسد (اسباب- مسبب- سببها) میزان موفقیت او در دیکته صحیح این واژه ها حتی اگر این واژه ها را قبلاً ندیده باشد بسیار افزایش خواهد یافت.


دانلود مقاله بررسی آثار روانی و کارکردهای روانشناسی تبلیغات

مقاله بررسی آثار روانی و کارکردهای روانشناسی تبلیغات در 15 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
مقاله بررسی آثار روانی و کارکردهای روانشناسی تبلیغات

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

مقاله بررسی آثار روانی و کارکردهای روانشناسی تبلیغات در 15 صفحه ورد قابل ویرایش

آثار روانی و کارکردهای روانشناسی تبلیغات

تبلیغات چیست؟ در چه مواردی باید تبلیغ کرد؟ نقش تبلیغات در جهان امروز چیست؟ تأثیر روانی تبلیغات بر ذهن انسان چگونه است.

مقدمه:

امروز ما در عصر ارتباطات بسر میبریم، دورانی که مشخصه بارز آن تلاش برای باور های همگانی است. زمانی که با حضور شبکه های ماهواره ای و کامپیوتری فاصله نقاط کره زمین نامفهوم شده است با وجود شبکه های کامپیوتری می توان از همین جا به طرف دیگر کره خاکی رفت. وارد کتابخانه ای در محله کوچکی در فلان شهر شد و سراغ یک جلد کتاب را گرفت. اکنون در هر دقیقه هزاران کالای نو در سطح جهان وارد بازار می شودکه تکمیل تر و کار آمد تر از قبل بوده است و تولید کنندگان می کوشند تا بازار هایی برای محصولات خود پیدا کنند ولی چگونه و در کجا شاهد هستیم که شبکه های ماهواره ای علاوه بر پیامدهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ابزار ارزان در سطح وسیعی برای کالاهای تجاری نیز می باشد و کشورهای غربی با آوردن ماهواره ها به مشرق زمین علاوه برفرهنگ و علم،بازار فروش خوبی برای کالاهای خود پیدا کرده اند بطوری که کمپانی های بزرگ مثل تویوتا باید برای تبلیغ خود در این شبکه ها آگهی بدهند، زیرا در کشور ژاپن پدیده های شبکة ماهواره ای بیشتر از شبکه های داخلی است. امات در کشور ما تبلیغات حیطه و شکلی دیگر دارد و قابل مقایسه با کشور های قبلی نیست. در این نوشته ابتدا به تعریف تبلیغات، شرایط تبلیغ و سپس به بررسی روانشناسی تبلیغات، حیطه و انواع تبلیغات در جهان می پردازیم و در انتها توجه شما را به نظر چندین تولید کننده در مورد تبلیغات کالاهای خود و در مقابل، نظر افراد را در مورد کالاهای تبلیغاتی جلب می نمائیم.

تبلیغات چیست؟

ساده ترین تعریفی که می توان برای آن داشت این است که بگوییم رساندن پیام یا خبر است. تبلیغات یعنی انتشار و ترویج منظم و برنامه ریزی شده در یک کالا یا یک نظر ویا عمل و فرایند اشتغال دانش یا مهارت. تبلیغ در غرب چنین تعریف شده. ایجاد تغییرات مطلوب در افکار عمومی به منظور رسیدن به اهداف مشخص و در کنار تعریف تبلیغ باید گفت که مکان آن اغلب در نشریات شبکه های تلویزیونی و رادیویی و ماهواره ای و پوستر های سطج شهر است. همنچنین باید گفت که در حیطة سیاست. سینما و تجارت کاربر فراوانی دارد که آن را می توان در چهار مورد زیر خلاصه کرد:

1- منبع پیام: یعنی چه کسی بیان کننده تبلیغ است.

2- خود پیام: یعنی چه چیزی را تبلیغ می کنیم.

3- زمینه ارائه پیغام: چگونه و در چه وضعیتی تبلیغ می شود.

4- پیغام برای چه گروهی: مخاطبین پیغام تبلیغی چه کسانی هستند.

· منبع پیام آن کسی است که به بیان و توصیف کالا می پردازد. لحن بیان. وضع ظاهر، لباس، تخصصی که گوینده دارد و محبوبیت آن شخص در اجتماع همه باعث می شود تا افراد به خرید کالا ترغیب شوند.

· خود پیام که می تواند کالا و عقیده باشد، به تنهایی بسیار مهم است. پیام باید موضوعی باشد که عواطف، هیجانات و احساسات مخاطبین را برانگیزد. مثلاً احساس ترس در پذیرفتن واکسن ها مؤثر می باشد یا احساس میهن دوستی و مبارزات سیاسی یک فرد می تواند بیشترین توجه را جلب کند.

· محتوای پیام: پیام باید با عقاید و باور های قومی و ملی و جامعه بسیار نزدیک باشد و بطور مداوم ارائة شود تا دوام بیشتری در ذهن مخاطب داشته باشد. همچنین زمینه. تصویر و محیطی که در آن تبلیغ می شود بسیار مهم است. رنگها و موسیقی حروف و کلمات در کنار یکدیگر تعداد بیشتری از افراد را بسوی خود جلب می کند و محرک و تحریک چشم و گوش و ذهن افراد بایستی از حروف درشت و رنگی عکسهای زمینه بسیار زیبا، نورهای رنگی، تصاویر کامپیوتری، صدای افراد محبوب، آهنگهای شاد و روح بخش، اشعار و احادیث بزرگان استفاده می کنند.

مخاطبین هدف تبلیغات هستند.

آگهی ها برحسب جنس وسن و گروههاز اجتماعی مخاطب پیدا می کتتد و اشکال متفاوتی به خود می گیرد. باید متذکر شد که سطح هوشی و آگاهی افراد جامعه و تجارب قبلی آنان در پذیرش و یا رد پیام و کالا بسیار مؤثر است.

می توان تقسیم بندی مخاطبان را چنین بیان کرد:

افراد نوباور، زود پذیرندگان ، پذیرندگان اولیه، پذیرندگان ثانویه، دیر باوران.

نوباوران کسانی هستند که پیش از دیگران آمادگی پذیرش و پیروی از پیامهای نو و پدیده های جدید را دارند.

بدبینی از افراد جامعه دور شود.

رشد شهرنشینی و تقسیم کار اجتماعی، باعث ایجاد تحولاتی در جامعه گردیده و این تحولات سرانجام به انقلاب صنعتی ختم شد پس از انقلاب و بروز پدیده تولید انبوه، معرفی کالاها و ایجاد نیاز برای مصرف آنها به صورت یک ضرورت درآمد و از همین جا بود که کارکرد عمده تبلیغ به عنوان وسیله ای برای ایجاد احساس نیاز آغاز شد. تاریخ اولین فعالیت تبلیغاتی به اوایل قرن 19 برمی گردد که موسسه ای در بوستون به عنوان واسطه ای بین خریدار و فروشنده تاسیس شد. در این مورد که تبلیغات امری ضروری است هیچ تردید وجود ندارد. اما بحث در مورد نحوه اجرا و ارائه پیامهای تبلیغاتی می باشد. به طور کلی دو نوع پیام تبلیغاتی وجود دارد.

تبلیغات مرکزی: پیام بر جنبه های کلیدی کالای مورد تبلیغ تمرکز دارد و گیرنده به صورت فعال درگیر محاسبات دقیق و تعمق در مورد صحت اطلاعات ارائه شده می‌گردد.

تبلیغات پیرامونی: نکات مورد تأکید در این نوع پیامها جذابیت فرستنده پیام فضایی که در آن تبلیغ می شود، لحن گفتار فرد و … هستند. در چنین شرایطی گیرنده پیام، وادار به تفکر در مورد نکات اساسی کالای موردنظر نمی شود.

مطابق یک نمونه گیری از پیامهای تبلیغاتی طی شهریور ماه 1378، بیش از 80% پیامهای تبلیغاتی تلویزیون پیرامونی بوده اند. نکتة مهمتر در این نوع بررسیها وجود ادعاهایی از سوی سازندگان برخی کالاها است که قبول آنها دشوار می نماید. از آن جمله کنترل وزن با استفاده از یک وسیله خاص یا تنها برخورد یک قطره از نوعی مایع ظرفشویی باعث برطرف شدن حجم عظیمی از چربی ظروف است.


دانلود مقاله بررسی آتشکده های ایران

مقاله بررسی آتشکده های ایران در 40 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی تاریخ و ادبیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 1261 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
مقاله بررسی آتشکده های ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

مقاله بررسی آتشکده های ایران در 40 صفحه ورد قابل ویرایش

آتش و نور

- عرفان وعناصر طبیعی

اوج کمال انسانی سعی در نجات مشخصی نیست، زاهد و عابد و صوفی که نیل به کمال را در تزکیة نفس می‌جویند و از ما سوی قطع تعلق می‌کنند فقط گلیم خویش را از موج بدر می‌برد اما به کمال راه پیدا نمی‌کنند. کمال انسان حتی در آن همه انسان مثل فقیه و حکیم و واعض در نجات انسانهای دیگر اهتمام کند، غریق را از آب بیرون آورد و در ارشاد و دستگییر راه گم کردگان سعی بجا آورد، نیست. در آن است که از «خودی» خود قدم به بیرون گذارد، در ورای عالم محدود انسان ها با تمام انسانها، با کل کاینات و با جمیع عالم اتصال و اتحاد بیاید با آتش ونور، خاک و گیاه، با حیوان وانسان، با خورشید، ستاره و آسمان وحدت هویت پیدا کند، با ابر وباد و کوه و رود و رعد وباران احساس پیوند نماید، در وجود خود انسان را با عالم وعالم را با انسان قابل تبدل بیابد و بدین گونه به آن مرتبه از کمال که اکمل از آن قابل تصور نیست می‌رسد.

- پیدایش آتش

یافتن آتش بزرگترین پدیده زندگی آدمی است و پیشرفت تمدن انسان مدیون آتش است. از این رو آتش نزد همه اقوام و ملل از دورانهای دور تاریخی مقدس بوده است. بویژه نزد اقوام هند و اروپایی که در منطقه ای با زمستانهای سرد زندگی می‌کردند، نخستین آشنائیهای ملت‌های مختلف با آتش به صورتهای گوناگون بوده و به همین جهت اسطوره های بسیار در پیدایش آتش بوجود آمده است. برخی آن را به شکل آذرخش در آسمان دیده اند و آتش را عطیه ای آسمانی پنداشته اند، برخی دیگر آن رابه شکل توده سوزان سنگهای آسمانی دیده اند که از آسمان فرو افتاده و جنگلی را به آتش کشیده است. برخی دیگر آن را در آتشفشانها و گازهای شعله ور نفتی و به صورت آتشی که از زمین می جوشد دیده اند. قوم ایرانی نیز گویا نخستین بار آن را درتلاش زندگی یافته است. باری، داستانی که فردوسی آورده چنین است که هوشنگ شاه پیشدادی روزی به هنگام شکار که با گروهی همراه بوده، مار سیاه بزرگی بر سر راه می بیند، سنگی با شدت به سویش پرتاب می کند. بر اثر اصابت سنگ برسنگ، جرقه می جهد و خارو خاشاک اطراف آن به آتش کشیده می‌شود. مار می‌گریزد و شاه و همراهان به گردآتش به جشن و سرور تا شب هنگام پرداخته و نمی گذارند آتش هیچگاه خاموش شود، از آن گاه آن جشن را سده نام نهاده و هر ساله به پاس حرمت آتش ویادگار آن ، برپایش می کنند و آن را پدیده و هدیه اورمزدی دانسته وقبله گاه خود قرار می دهند:

نشد مارکشته ولکین ز راز






ازین طبع سنگ آتش آمد فراز

جهاندار پیش جهان آفرین






نیایش همی کرد خواند آفرین

که او را فروغی چنین هدیه داد






همین آتش آنگاه قبله نهاد

بگفتا فروغی است این ایزدی






پرستید باید اگر بخردی

شب آمد برافروخت آتش چو کوه






همان شاه درگرد او با گروه

- عناصر چهارگانه طبیعت ( رمزپردازی آتش)

برحسب عادت، چهار عنصر در طبیعت تشخیص می‌دهیم. ارسطو و نیز همه حکما از زمین (خاک) و هوا‌(باد) و آب و آتش سخن گفته اند. اما عنصر « آتش» در این کتاب مورد توجه ماست… بدین گونه آتش، جا و مقام بس ممتاز و شاخصی دارد، چون نمی توان آن را با سه عنصر دیگر که به زمین نزدیکترند ، قیاس کرد. و این چنین ناخودآگاه به کیفیت مینوی و آسمانی آتش می رسیم. درباطنیت یهود، برعکس، عنصر خاک (زمین) حذف شده، ولی آتش باقی و محفوظ مانده است؛ و (لویی) کلود دوسن مارتن ظاهراً این سنت عناصر سه گانه را پذیرفته است. در آموزهها و اصول عقاید مغرب زمین (حکمت هر مسی و قبالا)، آتش، در راس سلسله مراتب عناصر جای دارد؛ و در عرف قوم سلت و هندوان، میان آب و باد (هوا).

همه این باورها معلوم می دارند که آتش همواره عنصری اساسی محسوب شده است و در واقع نوعی وضع و حالت است و نه واقعیتی انضمامی و مخالط. آتش صمیمی و جهانشمول یا کلی، در قلب و بر زمین و در کیهان و کائنات، زنده است. هم در بهشت می‌درخشد و هم در دوزخ می‌سوزد. هندوان از این «دوگانگی» آتش ، دل آگاهی داشتند که همواره آگنی، ایزد آتش را به صورت خدایی دو چهره می‌پرداختند. قلمرو سلطه و استیلای آتش، گسترده و پهناور است؛ آتش پنهان، به عنوان پایه زندگی، در درون ماده، مخفی ونامرئی است و به زعم کیمیاگران، «گرما، کیفیتی است که چیزهای ناهمگن را از هم سوا می کند و چیزهای همگن را می پزد»

آتش زایاست. اگر بدرستی حفظ و نگاهداری و مهار شود، محرک تولید مثل است و بخشنده نیروهای جدید، جوانی را باز می گرداند و می زاید و مولد است؛ ققنس از شعله های که می سوزاندش، دوباره جان می گیرد. این آتشی که نگاهدار آدمی از بیم خطر و شر است، پاک کننده وزداینده نیز هست و همه چیزهای بد وشوم را نابود می کند. نقش ویرانگر آتش، طبعاً با نقش مثبت و سازنده اش، در تضاد است. مادام که آتش بپاید، عروج مشقت بار ماده تا حالت پاکی و خلوص تام و تمام، ادامه خواهد یافت و در این راه، ماده از شکل فشرده و جامد(زمین) به شکل مایع ( آب ) و سپس از حالت گازی (هوا) به حالت درخشندگی (آتش) خواهد رسید. مادام که آتش بپاید، انسان می تواند بر اشیایی که درمیانش گرفته اند، به تردستی و چابکی ، اعمال قدرت کند و اثربگذارد و از دولت ابزار ستایش انگیز آتش، آنها را به تبعیت از اراده خود وادارد و به سود خویش مورد استفاده قرار دهد و به کارگیرد. مادام که آتش بپاید، انسان با خدا ارتباط مستقیم خواهد داشت و مخلوق، خالقش را بهتر خواهد شناخت. بدینگونه آتش، مبنای حرکت تلقی شده در وزن و ضرباهنگ ادغام می شود. در اختر شناسی ، آتش ، مثلث آتشی است.

…. باید خاطر نشان ساخت که همه اعمالی که درباره آتش، پایدار مانده و تا دوران مادام آورده اند، از معتقدات آباء و اجدادی نشأت می‌گیرند، یعنی احساسات آن اقوام کهن، هم اینک به طرز عمیقی، روزگانی و امروزین اند و این چنین اراده زمانه مان بر این قرار گرفته است که نیاکانمان که چهره ای حیوان نما داشته اند، از هوشمندی، بهره مند نبوده اند.





مهر سلیمان

عناصر مربوط به همان مهر [سلیمان]:

آتش شعله برمی‌کشد (تجلی نور)

زمین جسم است

هوا به بالا صعود می‌کند اما به سبکی آتش نیست

آب به پایین می‌چکد اما به اندازه زمین جسیم نیست با یکدیگر مهر سلیمان را تشکیل می دهند»





ستاره شش پر پویای که به مهر سلیمان معروف است جنبه‌های مکمل مختلفی را نمادین می‌سازد. مثلث سربالا نماد آتش و در عین حال انسانی است که در جهت کائنات فعال و در جهت کائنات فعال و در جهت زمین منفعل است.

پایگاه نور و آتش در آیین زردشت: در این کیش، زرتشت،‌ نور و آتش را که پاک ترین پدیده روی زمین است و به هیچ وجه آلوده نمی‌شود،‌ سمبل اهورامزدا انتخاب کرد و برای آن پایگاهی بلند و پرشکوه برگزید. به همین دستاویز گروهی از نادانی و یا بدسرشتی و فریبکاری کیش زرتشت را دین آتش پرستی می‌نامند تا با این انگیزه به اندیشه خود بر یکتاپرستی این کیش سرپوش گذارند. در اینگاه باید به این نکته اشاره کرد که همین نادانانی که آیین زرتشت را به آتش پرستی می‌خوانند آسوده کنند خودشان به شایستگی نور و آتش باورداشته و به همین فرنود،‌ آنها در «خانه خدای خود» ‌شمع روشن می‌کنند و همچنین در کتاب دینی آنها هم،‌ این برگزیدگی شایسته نیز بازگو شده است.

آتش نزد اقوام مختلف:

آتش یا آذر، از روزگاران بسیار کهن،‌ تا بامروز توجه همه اقوام روی زمین را به خود جلب کرده و هرقومی به شکلی آنرا گرامی میدارد. در اینجا کاری به جنبه‌های فیزیکی ومادی و صنعتی آتش نداریم، زیرا دامنه مصرف و کارآیی آن زیاد است. فقط یک جنبه را در گذشته یک قسم تلگراف بی‌سیم و وسیله مخابره بوده نام می‌بریم. بنا به فرمان خشایارشاه، شاهنشاه هخامنشی (485-465 پیش از مسیح) از شوشتر و همدان دو پایتخت بزرگ،‌ تا به سرحد سرزمین پهناور ایران، بر جهان بلند به فاصله‌های معین ساخته و درشبها بوسیله مشعل و نورآن وعلائم مخصوص و معینی که داشتند از برجی به برج دیگر، وقایع مهم دورترین نقاط کشور را به مراکز می‌رسانیدند و تا چندی پیش از این تپه‌های مخابره در گوشه و کنار خاک پهناور ایران دیده می‌شد. مخابره خبر فتح آتن به وسیله سپهبد ایران به نام ماردینا در سال 479 پیش از میلاد به سارد و اطلاع آن به پادشاهی وقت ایران در شب همان روز یکی از آنهاست.

در شاهنامه و یادگار زریران نیز آمده است که به واسطه آتش افروزی، در بالای کوههای بلند لکشریان بگرد آمدن و آماده حرکت شدن آگاه می‌ساختند. در ادیان آریایی مانند زرتشتی، برهمنی و بودایی و همچنین در مذاهب سامی مانند موسوی، عیسوی و اسلام، حتی در نزد بت پرستهای آفریقا،‌ آتش اهمیت ویژه‌ای دارد. ایرانیان باستان، آتش را موهبت ایزدی می‌دانستند (یکی از چهار آخشیجی که نمی‌‌بایست به پلیدی آلوده شود) و شعله‌اش را یادآور فروغ رحمانی می‌خواندند،‌ آتشدان فروزان را در پرستشگاهها به منزله مهراب قرار می‌دادند. پیشوایان دینی ایرانیان و هندوان در اوستا و ریگ‌ودا، «آتروان» می‌باشند که به معنی «آذربایجان و یا پرستار آتش»‌ و آن کسی است که برای پاسبانی آتش گمارده می‌شود. در رم باستان نیز دوشیزگانی پاکدامن ودانا از خانواده شریف به نگهبانی آتش مقدس در معبد «وستا»‌ موظف بوده‌اند که به آنها «وستاویس»‌ می‌گفته‌اند. این نگهبان می‌بایست سی سال تمام در کمال پاک دامنی بسر برد و نگذارد آتش مقدس که پشتیبان دولت رم تصور می‌شده خاموش گردد. زرتشتیان نیز برای نگهداری و پاسبانی آتش، اشخاصی را به نام آتشبند تعلیم داده‌اند و به کار می‌گمارند که امروزه نام خانوادگی برخی از ایشان به سبب پیشه پدری آتشبند است.

آتش را آذر،‌ آدر، آتر نیز می‌نامند.
طبیعت و معماری:‌

ژیگموند فروید روانشناس برجسته،‌ فرهنگ را چنین تعریف می‌کند:‌ «فرهنگ مجموعه تمام توانائیها و وسایلی است که در خدمت دو هدف می‌باشد: محافظت از بشر در مقابل طبیعت و تنظیم روابط انسانی بین افراد» «فروید»‌ در توضیح اعمالی که در ارتباط با قسمت اول هستند،‌ در کنار استفاده از ابزارها و مهار آتش، از ساختن مسکن نیز نام می‌برد.

طبیعت ومعماری در کنار هم قرار ندارند، بلکه در هم ادغام شده‌ و یکدیگر را تکمیل می‌کنند.



اوستا (یسنا) دفتر دوم:

من آزادی رفت و آمد و آزادی خانه و کاشانه را برای هر آنکس که با چارپایانش بر روی این زمین بسر می‌برد، گرامی می‌داریم. به هنگام نیایش در برابر «زور»‌ باز می‌گویم: از این پس به زیان روستای مزدا پرستان دست نیازم و آهنگ تن و جان کسی نکنم.)

اوستا (یشتها) دفتر سوم:

ای زرتشت! «اردیسور اناهیتا»‌ از سوی آفریدگار [جهان] ،‌ «مزدا» برخاست. بازوان زیبا و سپیدش ـ که زیورهای پرشکوه و چشم نواز آنرا آراسته به ستبوی شانه اسبی است. [آناهیتا] پیکری نازنین و روانی بسیار نیرومند دارد و در نهاد خویش اندیشناک است…

… کدامین کسی مرا نیایش خواهد کرد و کدامین کس «زور»‌ آمیخته به شیرود به آیین پالوده به پیشکش من خواهد آورد؟ من برای چنین وفادار نیکدلی،‌ آرزوی خوشی می‌کنم و خواستار آنم که همواره خرم و شاد ماند.

ـ اوستا (مهریشت) کرده یکم (یشتها)

«مهر» دارنده دشتهای فراخ بدان کس که به وی دروغ نگوید (پیمان نشکند) اسبان تیزنک بخشد. «آذر» «مزدااهورا» بدان کسی که به مهر دروغ نگوید (پیمان نشکند) راه راست نماید .

ـ نتیجه (conclusion) : (اوستا)

اکنون در اوستا جستجو در میان همه نمونه هایی که آتر (آتش) در آنها ذکر شده به پایان بردیم و سعی خواهیم کرد که آنچه را جمع آوری نموده‌ایم خلاصه نماییم. در ابتدا،‌ آتریک واسطه یا قوه ذهنی و یا صورت و ظاهر اهورامزدا است و بیش از آن که یک واسطه‌ای است بی‌شباهت به امشاسپند (Amesh spentas) که عقاید و خصوصیات پسندیده هستند. آشکارترین عملکرد آتش پاداشی عادلانه به نیرنگ و پلیدی و یا حقیقت و راستی در زمان دادرسی روح ارزانی داشتن می‌باشد. در این کار آتش فریب پذیر نمی‌باشد (توسط شیطان) به سخن دیگر شیطان نمی‌تواند از پسامدهای عمل آنها بگریزد. قدرت آتش از اشا (Asha) ناشی می‌شود و از سوی دیگر با
(voba Mona) جهت تکمیل دستور اشا کار می‌کند و سرانجام پیروزی‌ نهایی در مقابل شیطان. آتش به وفاداران ومومنین کمک پایدار و روشنی می‌کند و این راهنمایی و کمک واضح بسیار آسان توسط مومن قابل درک است در این مفهوم آتش نورانی می‌کند و یا مسیر و راه اشا را فاش می‌کند. آتش تنها به مومن راهنمایی و کمک ارائه نمی‌دهد. همچنین آنها را در برابر ضربه‌ها و صدمات فیزیکی (جسمانی) که توسط (مظاهر فریب آمیز) حاصل می‌شوند محافظت می‌کند. در یسنا 46/7 بصورت مشخص این گفته مطرح شده است.


دانلود مقاله بررسی Power Test (واحد نیرو محرکه موتور سازی)

مقاله بررسی Power Test (واحد نیرو محرکه موتور سازی) در 16 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 53 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
مقاله بررسی Power Test (واحد نیرو محرکه موتور سازی)

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

مقاله بررسی Power Test (واحد نیرو محرکه موتور سازی) در 16 صفحه ورد قابل ویرایش

Test

هدف از انجام این تست‌ها و آزمایشات عبارت است از :

الف ) ایجاد یک استاندارد ارزش یابی (آدیت) موتورها برای بررسی کیفی (میزان توان- گشتاور مصرف ویژه سوخت و سایر پارامترهای تعریف شده).

ب ) ایجاد روش مشخص برای شناسایی و کشف ایرادات موجود در موتورها (مخصوصاً ایرادات مهم) کلیة موتورهای تولیدی و مورد استفاده سطح ایران خودرو را می‌توان برای انجام این تست مورد استفاده قرار داد.

قبل از انجام تست Performance باید یک سری آزمایشات و تست های دیگر بر روی موتور انجام شود.

این مراحل به شکل زیر است:

1) آدیت موتورها : ارزش‌یابی و بازبینی دوره‌ای از موتورها، در حقیقت انتخاب از بین موتورهای تولیدی و تأئید شده می‌باشد. پس از آزمون عملکرد جهت شناسایی میزان انطباق با تعاریف و مشخصات فنی موتور و کشف معایب احتمالی آن از جمله معایب قطعه – مونتاژ موتور – تست نهایی و اشکالات اپراتور می‌باشد.

2) HOT Test :

کنترل کلی موتورها البته در حالت روشن که پس از مونتاژ موتور در انتهای خط تولید صورت می‌گیرد ( موتور باید بدون بار باشد)

در این تست ابتدا مدارهای آب، سوخت ، برق وگازهای خروجی از موتور را وصل می‌کنیم.

پس سطح روغن تزریقی به موتور را چک می‌کنیم وهواگیری از مدار آب را انجام می‌دهیم و اتصالات سوخت رسانی را برای جلوگیری از نشتی بنزین بررسی می‌کنیم.

موتور را روشن کرده و به دور 1750 rpm می رسانند. (فشار روغن موتور نباید در این حالت از 2.5 bar بیشتر شود) . برای مدتی که موتور در دور 1750 rpm کار می‌کند شرایطش پایدار می گردد.

سپس دور موتور را به 2500 rpm می‌رسانیم. در این حالت میزان فشار روغن و دمای روغن را بدست بیاوریم. هم چنین از طریق کامپیوتر می‌توانیم دمای آب ورودی به موتور و دمای آب خروجی از رادیاتور را نیز اندازه بگیریم. در HOT Test علاوه بر این موارد باید صدای غیرعادی موتورها اعم از knock و ارتعاشات اضافی ونویزها و هم چنین حرکت منظم موتور را مورد بررسی قرار می‌دهیم. سپس اتصالات مربوط به سیستم روغن موتور اعم از اتصال لوله روغن بر روی بلوک سیلندر-اتصال لوله گیج – اتصال فیلتر روغن – اتصال پیچ تخلیه روغن – اتصال کاسه نمد میل سوپاپ و اتصال کاسه نمد انتهای میل لنگ چک می‌شود.

هیچ گونه روغنی نباید در منیفولد هوا و اگزوز مشخص شود. هر گونه نشتی احتمالی روغن را در چهار طرف موتور بررسی می‌کنیم. حال نوبت به اتصالات مدار آب موتور است که شامل بررسی لوله های آب اتصال لوله آب به بلوک سیلندر و سرسیلندر اتصال سه راهی آب – اتصال لوله هواگیری آب – اتصال مربوط به واحد ارسال کننده دمای آب و نسور دمای آب است و دسته آخر هم باید اتصالات مربوط به سیستم سوخت رسانی که خیلی مهم است را چک کنیم.

مرحله بعدی

3) Running in

این تست که در حقیقت تست آبندی موتور است و قبل از تست Performance انجام می‌شود. این تست دارای مراحل زیر است که نشان داده شده است.

در ابتدا موتور در حالت بدون بار (یعنی دریچه تراتل کاملاً بسته ) در دور 1000rpm به مدت 30 دقیقه کار می‌کند .

1) هواکش را هم با بست می بندیم

2) سنسور دمای روغن – دمای آب ورودی و خروجی – سنسور اگزوز – دمای هوای ورودی – سنسور فشار روغن همگی را در محل خود با آچار می بندیم.

همه سنسورها مثل هم هستند به جز سنسور دمای اگزوز. یعنی همه سنسورهای دمایی رنج دمایی را دارند به جز اگزوز که رنج دمایی رادارد و مقاومتش به دلیل دمای بالای اگزوز بیشتر است.

3) لوله ورودی و خروجی بنزین را به صورت دستی می بندیم.

4) در این مرحله باید سیم گاز را وصل کنیم.

5) فیش کویل دوبل و سنسور دمای آب و خود دسته سیم منیفولد به ECU را وصل می کنیم ( به روش دستی)
مراحل روشن کردن موتور

1)‌ ابتدا باید تابلوی بیرون سلول را روشن کنیم.

2) سپس تمام بست ‌ها و اتصالات را از نظر محکم بودن بررسی می کنیم تا هیچ گونه نشتی وجود نداشته باشد.

3) سپس سیم + و – پمپ بنزین (آبی رنگ) را به باتری وصل می کنیم.

4) شیر آب موتور را باید وصل کنیم چون اگر بدون آب موتور را روشن کنیم در عرض 3 دقیقه موتور می سوزد یعنی تمام واشر سرسیلندر می سوزد و موتورآب و روغن قاتی می‌کند .

5) شیر اصلی بنزین را وصل می کنیم.

6) موتور را استارت می زنیم.

7) بعداز اینکه موتور روشن شد در ابتدا فشار روغن را بررسی می کنیم که این مقدار فشار روغن برای پیکان RD ، 4bar است اگر این عدد نبود دو دلیل وجود دارد یکی اینکه یک جای موتور نشتی دارد و دومی اینکه oil pump درست کار نمی کند.

8) پس دوباره موتور را خاموش می کنیم تا اینکه اگر احیاناً در حین کار اتفاقی برای موتور افتاد مطمئن باشیم که می توانیم موتور را قطع کنیم.

9) بعد از اینکه موتور را دوباره روشن کردیم نشتی بنزین و روغن و آب را چک می کنیم.

10 ) سپس صدای موتور را بررسی می کنیم تا اینکه صدای غیرعادی و ناهنجار ندهد.

11) هر 5 دقیقه یکبار باید دورتادور موتور را بررسی کنیم تا هیچ گونه نشتی نداشته باشد.

بعد از تست Running –in نوبت تست Performance می شود. طبق جدول مربوطه از دور 1500rpm شروع می کنیم و باید در طی هر مرحله توان، گشتاور- فشار روغن (bar)- درجه حرارت هوای ورودی و درجه حرارت روغن ودرجه حرارت اگزوز مورد بررسی قرار گیرد.

مقدار روغن بدست آمده پس از انجام این تست برابر است با

در این مرحله باید میزان مصرف روغن را اندازه گیری کرد. مقدار روغن تزریقی برابر است با . مقدار روغن تخلیه شده پس از انجام این تست برابر است با

که با تفریق این دو مقدار از یکدیگر می توان مصرف روغن را اندازه گرفت. از طرفی میزان درصد مخلوط بنزین درون روغن باید در آزمایشگاه مربوطه انجام شود. پس از پایان آزمون های ذکر شده دمریت استاتیکی موتور آزمایش شده به روش زیر صورت می گیرد.

دمریت استاتیکی :

برای انجام دمریت استاتیکی باید مراحل زیر را طی کنیم:

1) موتور باید سرد باشد.

2) بدون باز کردن قطعات و اتصالات داخلی موارد زیر را بررسی می کنیم.

- وضعیت ظاهری موتور

- میزان خلاص سوپاپ دود هوا با استفاده از فیلر

- کشش تسمه

- گشتاور قطعات بستر شده غیر از پیچ های سرسیلندر

پس از دریافت گزارش کامل آزمایشگاه موتور توسط مسئول واحد مجری ارزیابی (آدمیت) نتایج آزمون مطابق با معیارهای مندرج در فرم مقایسه و ارزیابی می گردد.

سپس با توجه دمریت استاتیکی وباتوجه به گزارش کامل آزمون موتور (دریافتی ازآزمایشگاه تست موتور ار گزارش نهایی توسط مسئول واحد مجری ارزیابی (آدیت) تهیه و به واحد های ذیربط ارسال می گردد.

مراحل باز کردن موتور :

برای باز کردن یک موتور مراحل زیر را باید به ترتیب بیان شده طی کنیم:

1) در مرحله اول هواکش ورودی را از موتور جدا می کنیم.

2) سپس سیم وصل شده به درام گاز (طلبک گاز) را از موتور جدا می کنیم.

3) سپس نوبت باز کردن سنسورهاست.

1) سنسور دمای روغن 2) سنسور فشار روغن 3) سنسور آب ورودی و خروجی

4) سنسور اگزوز

4) دو شلنگ ورود بنزین و خروج بنزین از ریل سوخت به باک را باز می کنیم.

5) بعد همه سنسورها را یکجا بوسیله چسب کاغذی که دور همه شان می پیچیم جمع می کنیم.