پی فایل

پی فایل

بهترین و عالی در ارائه فایل
پی فایل

پی فایل

بهترین و عالی در ارائه فایل

دانلود پاورپوینت سیلاب های شهری - سیل سال 1388 شهر قم

پاورپوینت سیلاب های شهری سیل سال 1388 شهر قم
دسته بندی معماری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 6440 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
پاورپوینت سیلاب های شهری - سیل سال 1388 شهر قم

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

پاورپوینت سیلاب های شهری - سیل سال 1388 شهر قم

این فایل حاوی مطالعه سیل سال 1388 شهر قم می باشد که به صورت اسلایدهای تصویری و با فرمت PowerPoint در 14 اسلاید در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است، در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

فهرست
موقعیت مکانی پارکینگ
ذهنیت بهره برداری از بستر رودخانه
آغازخدمات مهندسی
و آنگاه سیل ...


دانلود مقاله ساختار سرمایه شرکتها و بررسی کاهش آن

مقاله ساختار سرمایه شرکتها و بررسی کاهش آن در 32 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
مقاله ساختار سرمایه شرکتها و بررسی کاهش آن

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

مقاله ساختار سرمایه شرکتها و بررسی کاهش آن در 32 صفحه ورد قابل ویرایش


مقدمه

تاکنون کسی نتوانسته است یک ساختار مطلوب سرمایه ارائه کند ولی در عین حال برای دستیابی به چنین الگویی،‌تحقیقات، مطالعات و آزمونهای زیادی انجام شده است که نتایج آنها قابل توجه است.

شرکتها به منظور بیشینه نمودن ثروت سهامداران خود می بایست بازدهی حقوق صاحبان سهام را به حداکثر برسانند و به این منظور می بایست اقدام به حداقل نمودن هزینه های شرکت بنمایند. میانگین موزون هزینه سرمایه شرکت یکی از هزینه هایی است که همواره به منظور حداقل نمودن هزینه های شرکت توجه مدیران را به خود جلب نموده است بگونه ای که مدیران مالی با استفاده از اهرم مالی همواره سعی در به حداقل رساندن هزینه های مالی شرکت داشته اند، طراحی ساختار سرمایه ای که بتواند این هزینه را به حداقل برساند یکی از اصلی ترین وظایف هر مدیر مالی کاردان در واحدهای اقتصادی است.

به طور کلی شرکتها به منظور تأمین منابع مالی به منظور اجرای پروژه های سودآور دو راهکار پیش رو دارند:

1- تأمین مالی از طریق حقوق صاحبان سهام

2- تأمین مالی از طریق بکارگیری اهرم مالی و ایجاد بدهی

بکارگیری هر یک از راهکارهای بالا و یا هرگونه ترکیبی از آندو بیانگر الگوی ساختار سرمایه شرکت ها می‎باشد. مباحث تئوریک بدنبال یافتن راهکاری به منظور رسیدن به نقطه تعادلی میان بدهی و حقوق صاحبان سهام به عنوان منابع مالی شرکت ها می‎باشد.

بکارگیری هر کدام از این راهکارها دارای محاسن و معایب خاص خود می‎باشد. راهکار اول همانگونه که در فصلهای بعد نشان خواهیم داد معمولاً باعث کاهش بازدهی هر سهم می‎شود و راهکار دوم نیز علی رغم اینکه در ابتدا ارزش شرکت را افزایش خواهد داد، ولی با استفاده بیش از حد از آن ریسک مالی شرکت افزایش یافته، در اثر افزیاش بازدهی مورد انتظار سهامداران و وام دهندگان، نرخ مؤثر بدهی شرکت و در نتیجه هزینه های مالی آن افزایش خواهد یافت.



روند تاریخی

1- شروع قرن بیستم

آرتوردوینگ در نخستین سالهای قرن بیستم در رابطه با ادغام و توسعه شرکتها کتابی را منتشر نمود. وی در تحلیل های خود پیرامون بالا بودن نرخ ورشکستگی شرکتها، وامهای سنگین را عامل اصلی ورشکستگی شرکت ها دانست، در نتیجه در کتاب خود به این نتیجه رسید که نوع ساختار سرمایه و تصمیماتی که درباره تأمین مالی گرفته می‎شود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. کتابهایی را که دوینگ پس از آن دوباره مدیریت مالی شرکت ها نوشت الگویی را به دست داد که در حال حاضر به مدیریت مالی سنتی مشهور است.

2- دهه 1920

در این دهه صنایع عمده و بزرگ شروع به رشد و توسعه نمودند. شرکتهای بزرگ برای اعمال کنترل اقدام به خرید شرکتهای کوچکتر و ادغام آنها نمودند. در این دوره حاشیه سود بالا رفت ولی کاهش میزان موجودیها و پایین آمدن قیمتها در 21-1920 باعث شد مساله ساختارهای مالی اهمیت بیشتری پیدا کند. نوسانات قیمت کالاها و افت شدید نقدینگی در بازار باعث شد که به مساله نقدینگی توجه زیادی شود.

3- دهه 1930

رکود یا بحران اقتصادی که در سال 1929 شروع شد، از نظر مدت زمان و شدت در نوع خود بی همتا بود. به تبع این بحران موجی از ورشکستگی و تجدید ساختار سرمایه در شرکتها پدید آمد، نقدینگی به شدت کاهش یافت و شرکتها سعی کردند موجودیهای خود را به هر قیمتی اب کنند. مردم سپرده های خود را از بانکها پس گرفتند و بانکها نیز ناچار شدند سقف اعتبارات خود را کاهش دهند. قیمتها رو به کاهش گذاشت و شرکتها دیگر نمی توانستند با فروش موجودیهای خود پول کافی به منظور بازپرداخت بدهیهای خود به دست آورند.

بحران در این دهه باعث شد دولت مرکزی در امور تجارت دخالت کند. انتشار و داد و ستد اوراق بهادار تحت نظارت و کنترل بور اوراق بهادار قرار گرفت و شرکتها ملزم به رعایت قوانین مختلف در زمینه انتشار و عرضه عمومی اوراق بهادار شدند.

4- دهه 1940

همه اقدامات و فعالیتهای تجاری و بازرگانی تحت جریانات جنگ جهانی دوم قرار گرفت. بسیاری از شرکتها در خدمت وزارت دفاع درآمدند و به تولید وسایل جنگی پرداختند. شرایط جنگ ایجاب می کرد کالاهایی تولید شوند که فقط در هنگام جنگ کاربرد دارند و در هنگام صلح کاربردی برای آنها متصور نبود. منابع مالی شرکتها بیشتر از طریق دولت تأمین می شد، در این دوران تأمین مالی شرکتها بیشتر از طریق کمکهای دولتی صورت می گرفت.

5- نخستین سالهای دهه 1950

علی رغم رشد و شکوفایی اقتصادی، ترس از رکود باعث بالا رفتن هزینه های دستمزد شد. جریانات وجوه نقد و تحلیلهای اقتصادی درباره نسبتهای مالی شرکتها مورد توجه قرار گرفت و روشهایی برای پیش بینی بودجه های نقدی (مثل جدول سنی حسابهای دریافتی) ارائه شد.

6- آخرین سالهای دهه 1950 و دهه 1960

در این دوران میزان سودآوری شرکتها کمتر شد. محدود شدن دامنه سودآوری شرکتها و صنایعی که در سطح ملی فعالیت می کردند باعث شد که تئوری بودجه بندی سرمایه ای مطرح شود.

7- آخرین سالهای دهه 1970 و دهه 1980

در این دوران نیز تحولات اقتصادی باعث بروز تغییراتی در رشته مدیریت مالی گردید. مهمترین تحولات این دوران عبارتند از: افزایش رقابت در سطح جهانی، پیشرفت تکنولوژی، سازگاری با محیط، حذف قوانین، نوسانات نرخ ارز، نوآوریهای مدیریت مالی، افزایش نسبت بدهیها و تغییر در سیاستهای مالیاتی.

این تحولات اثراتی از قبیل؛ افزایش اهمیت مدیر به عنوان نماینده سازمان، تسریع به ادغام و کنترل شرکتها، پیدایش راههای تازه تأمین مالی، بروز روشهای جدید قیمت گذاری اوراق بهادار مشتقه (مثل برگ اختیار خرید سهام)، کاربرد نرم افزارها و سیستم های رایانه ای و نوآوریهای مهندسی مالی و از این قبیل بر مدیریت مالی داشتند.

قبل از اینکه به مفهوم ساختار سرمایه بپردازیم لازم است تا با مفهوم هزینه سرمایه آشنا شویم.


هزینه سرمایه

هزینه سرمایه حداقل نرخ بادهی است که شرکت باید تحصیل کند تا در ارزش آن تغییری حاصل نشده، کماکان حفظ گردد.

مفهوم ساختار سرمایه بر این فرض مبتنی است که هدف شرکت عبارتست از به حداکثر رساندن ثروت سهامداران. یعنی از آنجائیکه هر شرکت دارای ریسک و بازدهی مخصوص خود می‎باشد هر یک از گروههای سرمایه گذار، خواهان میزانی از نرخ بازدهی هستند که با ریسک مربوط متناسب باشد. پس شرکت می بایست حداقل آن بازدهی را ایجاد کند تا بازده موردنظر سرمایه گذاران تأمین شود.

اهمیت نرخ هزینه سرمایه ناشی از موارد ذیل است:

1- به منظور به حداکثر رساندن ارزش شرکت، مدیریت آن باید هزینه همه منابع (از جمله هزینه سرمایه) را به حداقل برساند و به منظور به حداقل رساندن هزینه سرمایه، باید قادر به اندازه گیری آن باشد.

2- اگر مدیران مالی بخواهند با استفاده از بودجه بندی سرمایه ای تصمیمات درستی را اتخاذ نمایند باید نرخ هزینه سرمایه را پیش بینی کنند.

3- در تصمیم گیری های دیگر مالی مانند تصمیمات مربوط به اجاره سرمایه ای، بازخرید اوراق قرضه، سیاست سرمایه در گردش آگاهی از نرخ هزینه سرمایه از ضرورات است.

ویژگیهای اوراق بهادار

1- حقوق مالکانه

انتشار سهام جدید مستلزم اعطای حقوق مالکانه به سهامداران جدید است یعنی هنگامیکه شرکت اقدام به انتشار سهام جدید می نماید در واقع دیگران را در داراییهای شرکت سهیم نموده است. در حالیکه استقراض چه از طریق انتشار اوراق قرضه و چه از طریق ایجاد بدهی بانکی یا غیربانکی باعث اعطای حق مالکیت و کنترل بر داراییهای شرکت به اعطا کنندگان وام و اعتبار نخواهد شد. اعطای حقوق مالکانه به سهامداران ممتاز بستگی به نظر سهامداران عادل که مالکان اصلی شرکت می باشند، دارد.

هرگاه مالکان شرکت (سهامداران عادی) نخواهند حقوق مالکانه خود را با دیگران تقسیم کنند به جای اقدام به انتشار سهام جدید اقدام به ایجاد بدهی و انتشار سهام ممتاز بدون حقوق می نمایند و به این صورت از حقوق مالکانه خود در شرکت پاسداری می نمایند.


2- الزامات پرداخت

بدهی سر رسید می‎شود و شرکت می بایست براساس مفاد مندرج در قرارداد نسبت به بازپرداخت اصل و فرع آن اقدام کند، عدم پرداخت اصل و فرع بدهی در سررسید باعث استیلای بستانکاران بر امور شرکت می گردد و منافع سهامداران عادی را با خطر مواجه می سازد، سهام ممتاز علی رغم اینکه به مانند بدهی سررسید ندارد اما ممکن است شرکت با متعهد به پرداخت مقدار معینی از سود سالیانه نموده باشد و در هر حال دارای اولویت دریافت سود سهام نسبت به سایر سهامداران عادی می باشد، اما سهام عادی یک تأمین مالی دائمی است. این تأمین مالی گرچه هیچگاه سررسید نمی‎شود (به جز هنگام انحلال شرکت)، در عین حال الزامی هم برای پرداخت مشخص و معین سالیانه ندارد. بطوریکه شرکت ها می‎توانند سود سالیانه سهام عادی را به غیر از مقدار مندرج در قانون با توافق سهامداران عادی در شرکت نگه دارند و به این ترتیب اقدام به سرمایه گذاری مجدد وجوه نمایند.

3- ادعا بر دارایی

به هنگام ورشکستگی شرکت وام دهندگان و دارندگان اوراق قرضه اولین کسانی هستند که از حقوق خود نسبت به داراییهای شرکت بهره مند می‎شوند. دارندگان سهام ممتاز در رده دوم اهمیت قرار می گیرند و سهامداران عادی وارثان باقیمانده دارایی های شرکت هستند.

هرگاه شرکت بخواهد تمامی حقوق داراییهایش متعلق به سهامداران عادی باشد می بایست صرفا نسبت به انتشار سهام عادی جدید برای تأمین مالی اقدام نماید.

4- ادعا بر سود

بهره وام و اوراق قرضه صرفنظر از میزان سود تحصیل شده توسط شرکت می بایست در سررسیدهای مقرر پرداخت گردد. سود سهامداران ممتاز نیز قبل از پرداخت سود سهامداران عادی پرداخت می‎شود و باقیمانده سود بین سهامداران عادی تقسیم می‎شود. اینکه سهم سود سهامداران عادی از سود سایرین بیشتر شود یا کمتر بستگی به نرخ بهره و سود تضمین شده اوراق قرضه و سهام ممتاز شرکت، و رابطه آن با نرخ بازدهی سرمایه گذاریهای شرکت دارد لذا شرکتی که خواهان ایجاد محدودیت در توزیع سود بین غیرسهامداران عادی است بهتر است با انتشار سهام ممتاز و ایجاد بدهی دیگران را نسبت به سود شرکت محدود کند.

همانگونه که گفتیم ایجاد بدهی و یا انتشار سهام جدید دارای محاسن و معایب خاص خود می‎باشد، با توجه به ویژگیهایی که در مورد اوراق بهادار نیز ذکر شد، می‎توان با شناخت اهداف و شرایط شرکت نسبت به انتخاب بین سهام یا بدهی به عنوان منابع جدید تأمین مالی اقدام نمود.


دانلود مقاله ساپورت بازیابی اطلاعات درمورد ساخت و استفاده آنتولوژی

مقاله ساپورت بازیابی اطلاعات درمورد ساخت و استفاده آنتولوژی در 23 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 47 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
مقاله ساپورت بازیابی اطلاعات درمورد ساخت و استفاده آنتولوژی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

مقاله ساپورت بازیابی اطلاعات درمورد ساخت و استفاده آنتولوژی در 23 صفحه ورد قابل ویرایش

ساپورت بازیابی اطلاعات در مورد استفاده وساخت آنتولوژی (antology)

چکیده:

بازیابی اطلاعات می‌تواند به ساخت آنتولوژیها و کاربرد مؤثر و مفید آنها، کمک کند. ما از استخراج واژة اصلی مبتنی بر ترکیب و تجانس (Collocation)، جهت ارائه مفاهیم جدید، استفاده و در مورد ارائة ارتباط وسیع جهت اتوماتیک سازی جمعیت آنتولوژی با مثال، مطالعه می‌کنیم. ما، متدهای خود را در تنظیم پروژة کتابخانة دیجیتال، با استفاده از متدولوژی ارزیابی اطلاعات، ارزیابی می‌کنیم. در یک تنظیم مشابه، در مورد متدهای بازیابی مطالعه می‌کنیم که ساپورت جهت‌یابی ارائه شده توسط روابط معنایی و لغوی موجود در اغلب آنتولوژیها را جهت کمک به کاربران در بررسی آنتولوژی تکمیل می‌کنند.

مقدمه:

متدهای جستجو، جهت یابی و سازماندهی اطلاعات اینترنت رایج امروز، دهه‌های تحقیق دوره بازیابی اطلاعات را پایه و مبنا قرار می‌دهند. این متدها مبنی بر قوانین آماری کنترل کنندة استفاده انسان از زبان، نه تنها در بازیابی سند و مدرک، بلکه در امورغنی‌تر به لحاظ معنایی مثل پاسخگویی به پرسش، مورد استفاده قرار می‌گیرند. یک شکل Semantic Web این است که بسیار شبیه به Web است که ما امروزه می‌شناسیم و انتظار داریم که اسناد مدارک، سرشار از منافع قابل فهم باشند. این تفسیرها را در مورد اسناد وعبارات قابل توجیهی که در جستجوی معانی مضمون اسناد ومدارک هستند، ارائه خواهند داد. ما توضیح می‌دهیم که صورتهای صرفی IR چگونه می‌توانند در این امر، با کمک آرشیتکت‌های آنتولوژی غیرمعمولی، مؤثر باشند. تکنیکهای IR می‌توانند به تعریف، تشخیص و بررسی ثبات و تداوم آنتولوژی کمک کنند. هشت مرحله می‌توانند در پروسه ایجاد آنتولوژی متمایز شوند.

1- تعیین محدودة آنتولوژی

2- توجه به استفادة مجدد از قسمتهای مربوط به آنتولوژی موجود

3- بر شماری و ذکر کلیة مفاهیمی که می‌خواهید

4- تعریف و تشخیص تاکونومی این مفاهیم

5- تعریف و تشخیص ویژگیهای مفاهیم

6- تعریف و تشخیص جنبه‌هایی از مفاهیم مثل اصول و ارزش‌های مورد نیاز وغیره

7- تعریف و تشخیص نمونه‌ها

8- بررسی ثبات و تداوم آنتولوژی

ما، از میان این مراحل، مراحل 3 و7 را با تکنیکهای مبتنی بر IR بررسی کرده و معتقدیم که این مراحل می‌توانند به طور مفیدی با استفاده از تکنولوژی بازیابی قابل دسترس امروزی، انجام شوند. مرحلة 4 برای اتوماتیک سازی، مناسب است، در عین حال، مسئله حل‌شده‌ای به شمار نمی رود و مرحله 8 در مورد متدهای استدلال سمبولیک به گونه‌ای که مثلاً در PACER و FACT اجرا می‌شوند، بهترین گزینه است. تکنیکهای IR ، علاوه بر اینکه جهت کمک به سازندگان آنتولوژی مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند در جستجو، مرورگری و ارائه موارد غیرمترقبه نیز به کاربران کمک کنند. مردم تمایل دارند که از Semantic Web شرکتها جهت جستجوی اسناد و مدارک، بلکه جهت جستجوی اطلاعاتی در مورد روابط معنایی خاص، مثلاً در تنظیم کتابخانه های دیجیتال، استفاده کنند. بنابراین، روش‌هایی را جهت «بازیابی در یک سلسله مراتب مفهومی» ارائه می‌دهیم، که در آن‌ها به جستجوی واقعی هماهنگی به نحوییکه توسط اغلب ابزارهای جهت‌یابی و ویراستارهای آنتولوژی ارائه می‌شود. ممکن است مناسب و کافی نباشد. پیشرفتهای گذشته، با ایجاد آلگوریتم‌های بازیابی سند و مدرک مفید امروزی جهت ایجاد و به‌کارگیری زیرساختار Semantic web، مستقیماً منجر به ایجاد پیشرفتهایی در آینده می‌شوند. اما دلیل متدولوژیکی بیشتری برای نزدیک تر که من اقدامات Semantic web در IR به هم داریم، جامعه IR بر اهمیت ارزیابی، تأکید کرده است. با ظهور کنفرانس‌های بازیافت متن (IRC)، ارزیابی آزمایشی امور مربوطه به بازیابی، به پیشرفت چشمگیری رسیده که منجر به پیشرفت سریع در امور ارزیابی شده، شده است. منافع مشابهی با اقدامات ارزیابی مربوط به بازیایب و اقدامات مربوط به امور پردازش زبان غنی‌تر به لحاظ معنایی، وجود دارند. جامعه Semantic web، از تأکید شدیدتر بر ارزیابی و اموری که می‌توانند ارزیابی شوند، سود می‌برد. با خوردن غذای سگ خود، ارزیابی تجربی در مورد کلیه امور مورد بررسی در این مقاله انجام می‌دهیم.

بخش 2، تنظیمی را بررسی می‌کند که کلیة امور در آن رخ می‌دهند. پروژه Language Links و (Lolali )Logic ، به هدف فراهم آوری امکان دستیابی مبتنی بر آنتولوژی به یک کتاب راهنمای الکترونیکی در فصل مشترک و واسط زبانشناسی و منطق. در بخش 3، اتوماتیک سازی مرحله 3 و ارزیابی آنرا، توصیف می‌کنیم. در بخش 4، در مورد اتوماتیک سازی مرحله 7 و ارزیابی آن، صحبت می‌کنیم در بخش 5، جستجو در سلسله مراتب مفهوم LaLaLi را ارزیابی می‌کنیم. در بخش 6، نتیجه گیری می‌کنیم.

2- LoLaLi:

کارما، و آزمایشات مربوط به آن، در تنظیم پرونده کتابخانه دیجیتال، انجام شدند. پروژه LoLaLi ، متدهایی را جهت گسترش مزمت قدیمی کتابهای راهنمایی علمی با ابزارهای الکترونیکی ، ارائه می‌دهد. این ابزارها به خوانندگان کمک می کنند که به مضمون و محتوای کتاب راهنما دست یابند و این ابزارها، یافتن اطلاعات مربوطه را آسانتر می‌سازند.

طبق این مطالعه ، پروژه Handbook of Logic and Language در فصل 20 ص 1200 تمرکز دارد، مانند آزمایشات از منابع Latex استفاده کردیم. پروژه LoLaLi، از سلسله مراتب مهم word net جهت فراهم آوری امکان دستیابی به کتاب راهنما استفاده می‌کند. سلسله مراتب مفهوم، غالباً جهت جهت یابی از طریق ترکیب‌ها و تجانس‌ها اسناد در مدارک، مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها برای سازماندهی، نمایش دهی و ارائه اطلاعات متعدد،مفید واقع می‌شوند، و کاربرانی در جستجوی یک hypertext هستند و دارای الگوهای مرورگری سلسله مراتبی هستند، بهتر از کاربران دارای مسیرهای مرورگری متوالی، این کار را انجام می‌دهند. از اینرو، معماریهای مربوط به کتاب‌های راهنمای الکترونیکی باید الگوهای سلسله مراتبی را توجیه کننده یک سلسله مراتب مفهومی، روش مناسبی برای انجام این کار باشد. سلسله مراتب مهم LoLaLi با دست و توسط متخصصین این رشته که اخیراً حدود 600 مفهوم را جمع آوری، سازماندهی و مرتبط ساخته‌اند، ایجاد می‌شود و یک سرویس دهنده مبتنی بر secame ، اطلاعات سلسله مراتبی را ذخیره می‌کند که از طریق یک مجموعه از نوشته‌جات و Protégé هدفمند، ویرایش و به روز رسانی می‌شود. ما در بخش 3، توضیح می‌دهیم که تکنیکهای اصلی IR، چگونه می‌توانند به نویسندگان در تعیین و انتخاب مفاهیمی جهت تحول در سلسله مراتب، کمک کنند.

هر مفهوم در سلسله مراتب LoLaLi، با یک توضیح و تفسیر، حاشیه نویسی می‌شود که به طور خلاصه، آنرا توصیف می‌کنند. بعلاوه، مفاهیم دارای توصیفات طولانی‌تری هستند و آنها هم توسط نویسندگان، ارائه می‌شوند. سلسله مراتب، از یک مفهوم TOP با چهار شعبة اصلی در زیر آن تشکیل می‌شود : علم کامپیوتر، ریاضیات، زبانشناسی و فلسفه که توسط روابط زیر موضوع، فوق موضوع (Subtopic-supertopic) ، سازماندهی و تنظیم می‌شوند. این روابط، تایپ می شوند و تایپها عبارتند از “per-of”,”is-a” هستند. سلسله مراتب در LoLaLi، بیشتر یک نمودار است یا یک قالب دقیق و واضح شکل 1 . روابط غیرسلسله مراتبی نیز در نظر گرفته شده و به منظور اهداف جهت یابی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ این روابط مشتمل بر Sibing(همشیره و خواهر)، “معانی دیگر” و “مفاهیم مربوطه” می باشند. مفاهیم موجود در سلسله مراتب LoLaLi نیز به منابع خارجی ارتباط دارند. مورد اصلی در میان این روابطHand book of Logicians lenguage می‌باشد، مثال‌های دیگر مشتمل بر روابط با ابزارهای مستقیم (on line) مربوطه می‌باشند روابط با Handbook ، مفهومی را در سلسله مراتب، به عنوان منبع وبخش‌های مربوطه موجود در Hand bookرا به عنوان هدف، اتخاذ می‌کنند. در بخش 4، ما توضیح‌می‌دهیم که چگونه تکنیکهای IR به بررسی این امر کمک می‌کنند.

در حال حاضر ، کابران می‌توانند به شکل “آسانی”سلسله مراتب دست یابند از نتایج مطالعة یک کاربر، جهت یابی در راستای روابط معنایی فوق اینکه، با تسهیلات جستجوی کامل شده است که کاربران را مجاز می‌سازد مفاهیم موجود در سلسله مراتب را به شیوه‌ای اختیاری، بیابند. دربخش 5، ما تکنیکهای اصلی IR را ارزیابی و توصیف
می‌کنیم.

5- جستجو در آنتولوژی

پس از بخش 3 و4 ، که هدفشان، ساپورت IR در مورد ساخت آنتولوژی بود، مسیر را عوض کرده وبه بررسی ساپورت کاربران نهایی می پردازیم که به منظور اهداف جهت یابی به آنتولوژی ها دستیابی دارند. پروسه مرورگری از طریق آنتولوژی جهت یافتن یک مفهوم ، می تواند تصور مناسبی در مورد چگونگی سازماندهی آنتولوژی و چگونگی ارتباط مفاهیم، به کاربر ارائه دهد، اما این پروسه همچنین می‌تواند پروسه مشکل و سختی باشد. مثال‌های مربوط به عدم موفقیت مرورگری در پروسه دستیابی به اطلاعات، مشخص هستند. و مشتمل بر مواردی می باشند که ممکن است در سلسله مراتب موجود نباشند. در چنین مواردی، تکنیکهای IR می‌توانند این نیاز به اطلاعات را بررسی کنند. IR به جای تبعیت زا روابط معنایی در یک آنتولوژی به دستیابی تصادفی بر یک آنتولوژی و تفسیر انعطاف پذیر نیاز اطلاعاتی کاربر اشاره می‌کند.

امری که ما در این بخش بررسی می کنیم به شرح زیر است، یافتن مفاهیم مربوط به یک پرسش معین در سلسله مراتب مفهومی، به عبارت دیگر، نیازهای اطلاعاتی کاربران، با استفاده از واژه‌های اصلی اختیاری و انتخابی تنظیم می‌شوند، در حالیکه “اسناد و مدارک” ،مفاهیم موجود در سلسله مراتب LoLaLi می‌باشند.

1-5- تحت یک سرپوش (Under the Hand)

ما در زمان سعی جهت بازیافت مفاهیم مربوط از یک آنتولوژی ، باید با چند مسئله سروکار داشته باشیم، از پرسش‌های تمایل دارند که بسیار کوتاه باشند. تعداد واژه‌های اصلی درهر موضوع ، می توانند برابر با تعداد پرسش‌های محرک جستجوی وب، به طور میانگین دو واژه اصلی در هر موضوع، باشند.2/ اسناد ومدارک نیز بسیار کوتاه هستند. حتی اگر توصیف وسیعی در مورد مفاهیم داشته باشیم، اسناد و مدارک بازیافت شده، در مقایسه با مجموعه‌های آزمایش استاندارد، کوتاه هستند. 3/ مجموعه اسناد و مدارک کوچک می‌باشد. این امر، بدین معناست که ممکن است یادآوری ،مسئله مهمی باشد. بازیابی در برابر سلسله مراتب LoLaLi ، یک کار بسیار دقیق است اما دارای شرایط و نیازهای یادآوری می باشد.


دانلود مقاله رابطه بین هوش هیجانی و کارآفرینی

مقاله رابطه بین هوش هیجانی و کارآفرینی در 43 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 143 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43
مقاله رابطه بین هوش هیجانی و کارآفرینی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

مقاله رابطه بین هوش هیجانی و کارآفرینی در 43 صفحه ورد قابل ویرایش


هوش هیجانی

با توجه به پیشرفت روز افزون دانش و فن آوری، و همچنین اهمیت فراوان یادگیری و توانایی حل مسائل و مشکلات پیچیده عصر فن آوری، شناخت همه جانبه توانمندی های روان شناختی، اهمیت ویژه ای یافته است. دراین میان عواملی که درموفقیت فردی در ابعاد تحصیلی، شغلی، زناشوئی دخیل هستند بیش از پیش مورد توجه ومطالعه قرار گرفتند. نکته شایان ذکر است که هوش بهریا IQ به تنهایی درموفقیت افراد درابعاد ذکر شده نقش چندانی ایفا نمی کند.

درکشورهای پیشرفته بحث بهره هیجانی و هوش هیجان مطرح شده است. این مفهوم در مؤسسات، سازمانها و مراکز صنعتی و به خصوص درمصاحبه های استخدامی کابرد فراوان دارد. زیرا هوش هیجانی بالا درموفقیت افراد تأثیر فراوان دارد. البته مشروط بر آن که فرد از یک بهره هوشی نرمال برخوردار باشد.

تعریف هوش هیجانی (EQ)

اصطلاح هوش هیجانی درسال 1995 توسط دانیل گلمن مطرح شد. گلمن هوش هیجانی را چنین تعریف می کند: هوش هیجانی یعنی توانایی مهارتمایلات عاطفی و هیجانی خود، درک خصوصی ترین احساسات دیگران، رفتار آرام سنجیده درروابط انسانی، به عبارت دیگر، فردی که از هوش هیجانی بالایی برخوردار است، به خوبی می تواند احساسات خود را مهار کند و آنها را به شکل مناسب بیان کند.




مفهوم هوش هیجانی از دیدگاه بار- آن

بار- هوش هیجانی را عامل مهمی درشکوفایی توانایی افراد برای کسب موفقیت درزندگی تلقی می کند و آنرا با سلامت عاطفی و درمجموع، سلامت روانی مرتبط می‌داند.

گلمن بامطرح ساختن پژوهش های خارق العاده ای که درزمینه مغز و رفتار انجام شده است. نشان می دهد که عوامل دیگری دست اندرکارند که موجب می شوند افرادی که هوشبهر بالایی دارند درزندگی موفقیت های چندانی به دست نیاورند، اما کسانی که هوش متوسطی دارند، درمسیر موفقیت قرار بگیرند این عامل جنبه دیگری از هوشمندی را شامل می شوند که گلمن آن را هوش هیجانی می خواند.

این ویژگی ها، مشخصه افرادی است که درزندگی واقعی، موفق و کارآمدند. و درمحیط کارخود، نظر همه را به خود جلب می کنند.

هوش بین فردی توانایی درک افراد دیگر است: یعنی اینکه چه چیزی موجب برانگیختن آنان می شود. چگونه کار می کنند و چگونه می توان با آنان کاری مشترک انجام داد.

بازاریاب های موفق، ساستمداران، معلمان، پزشکان و رهبران مذهبی احتمالاً درزمره افرادی هستند که از درجات بالایی از هوش میان فردی برخوردارند.

تعریف قابلیت هیجانی از دیدگاه « کارولین سازی»[1]

صلاحیت یا قابلیت هیجان عبارت است از تجلی کفایت خود، درمبادلات اجتماعی که هیجانها را برمی انگیزد. کفایت خود یعنی فرد عقیده دارد وی دارای ظرفیت و مهارت برای رسیدن به نتیجه مطلوب می باشد. هوش هیجانی شامل کنترل احساسات و هیجانهای خود شخص و دیگران می گردد.

تنظیم آنها و استفاده از اطلاعات برمبنای هیجانها، برای راهنمائی تفکر و عمل قابلیتهائی که درهوش هیجانی وجود دارند شامل الف، ارزیابی و بیان هیجانها درخود و دیگران (ب) جذب و درونسازی هیجانها و افکار (ج) ادراک و تجزیه و تحلیل هیجانها ورد، تنظیم هیجانها برای پیشبرد رشد هیجانی وعقلانی می باشد.

سالوی درسالهای اخیر تعاریف قبلی از هوش هیجانی راتاحدی تصفیه نموده و به مدل توانایی هوش هیجانی اشاره دارد که شامل چهار جزء اصلی می باشد 1- ملاحظه و دریافتن، ارزیابی و بیان هیجان 2- تسهیل تفکر به وسیله هیجان 3- ادراک و تجزیه و تحلیل هیجانها با بکار بردن معلومات هیجانی 4- تنظیم سازگارانه هیجان به معنی دیگر هوش هیجانی از دیدگاه مایروسالوی اشاره دارد به یکدسته توانائی ها که در پردازش اطلاعات هیجانی به کار می روند.

بنابراین هوش هیجانی را میتوان این گونه تعریف کرد: توانائی درک، ارزیابی و بیان صحیح هیجانها توانایی درک مفاهیم مربوط به هیجانها کاربرد زبان مربوط به هیجانها، توانایی دستیابی و تولید احساسات برای تسهیل فعالیتهای شناختی، توانایی کنترل و تنظیم هیجانهای خود و دیگران برای رسیدن به رشد، حال خوب و ارتباطات اجتماعی مؤثر پنج عامل مرکب و مقیاسهای 15 گانه هوش هیجانی بار آن عبارتند از عامل اول) هوشی درون فردی به توانایی تشخیص و درک احساسات شخصی، بیان احساسات، عقاید و افکار و دفاع از حقوق فردی به شیوه ای غیر مخرب و رها بودن از وابستگی اطلاق می شود.

عامل دوم) هوش بیان فرد: به معنی توانایی هم دلی یعنی آگاهی، درک و ارزیابی احساسات دیگران است.

عامل سوم) قابلیت انطباق : سازگاری شامل توانمدینهای حل مساله، ارزیابی واقعیت، انعطاف و پذیرش است.

عامل چهارم) کنترل استرس : توان تحمل وقایع ناخوشایند و شرایط استرس زا و همچنین مقاومت یا به تأخیر انداختن یک تکانه، سائق یا وسوسه، برای عمل کردن می باشد.

عامل پنجم) خلق عمومی: توانایی رضایت از زندگی و شاد بودن وداشتن نگرش مثبت یا ثابت حتی درزمان بد اقبالی

خرده مقیاس ها عبارتند از:

1-خود آگاهی هیجانی:

خود آگاهی هیجانی، توانایی شناخت احساسات خود، تفکیک آنها، آگاهی از احساس خودو چرایی آن.

2- قاطعیت:

قاطعیت، توانایی بیان احساسات، عقاید و افکار خود و دفاع از حقوق خود به شیوه ای منطقی، غیر مخرب.

مهارت درارتباط بین فردی: توانایی برقراری و حفظ ارتباطات متقابل است که صمیمیت و تبادل محبت ازویژگی های آن می باشد.

3-حرمت نفس

حرمت نفس توانایی احترام به خود و پذیرش خود به و پذیرش خود به عنوان شخصی ارزشمند، احترام به خود آن گونه که هستیم، بدین معنی که توانایی پذیرش جنبه های مثبت و مفنی قابلیت ها و محدودیت خود را داریم.

4-خودشکوفایی

خودشکوفایی، مستلزم شناخت توانمندی های بالقوه در خود، سپس رشد و شکوفایی آنهاست.

5-استقلال:

استقلال عبارت است از توانایی خود هدایت گری و خود کنترلی درتفکر و عمل و عدم وابستگی عاطفی، افراد مستقل افرادی متکی به خود دربرنامه ریزی و تصمیم گیری های مهم می باشند و پیش از تصمیم گیری ، درجستجوی نقطه نظرات دیگران برمی آیند و به آنها توجه می کنند. اما تصمیم نهایی از آن خود آنهاست.

6-همدلی :

همدلی توانایی فهم و درک احساسات دیگران و حساس بودن به چگونگی و چرایی این احساسات است.

7-روابط بین فردی:

مهارت درارتباط بین فردی: توانایی برقراری و حفظ ارتباطات متقابل است که صمیمیت و تبادل محبت از ویژگی های آن می باشد.

8-مسئولیت پذیری اجتماعی:

مسئولیت پذیری اجتماعی، توانایی ابراز خود به عنوان فردی همکار، کمک رسان و سازنده درگروه های اجتماعی است. این توانایی مستلزم مسئول بودن شخص است.

چنین افرادی دارای وجدان اجتماعی بوده و رفتار آنها با پذیرش مسئولیت های اجتماعی جلوه گر میشوند.

این بعد ازتوانایی، با انجام کار با دیگران، پذیرش دیگران، اخلاقی بودن و رعایت قوانین رابطه دارد.

9-حل مساله :

حل مساله توانایی شناسایی و تعریف مشکلات، ایجاد و انجام راه حل های مؤثر است.

10-واقعیت سنجی:

واقعیت سنجی یعنی توانایی ارزیابی بین آنچه تجربه می شود با آنچه عیناً وجود دارد.

11-انعطاف پذیری:

انعطاف پذیری، توانایی منطبق ساختن عواطف، افکار و رفتار با موقعیت ها و شرایط متغیر است. این بعد از هوش هیجانی به توانایی کلی فرد و سازگاری با شرایط ناآشنا، غیر قابل پیش بینی و پویا تکیه دارد.

12-تحمل فشار روانی:

تحمل فشار روانی عبارت ست از: توانایی مقاومت دربرابر رویدادها و موقعیتهای فشار زا، بدون توقف، این توانایی به معنی پشت سرگذاشتن موقعیت های مشکل ساز، بدون ازپا درآمدن است.

13-کنترل تکانه:

کنترل تکانه، توانایی مقاومت یا به تأخیر انداختن تکانه، سائق یا وسوسه انجام عملی است. این توانایی شامل قابلیت پذیرش تکانه های پرخاشگرانه، خودار بودن و کنترل خشم، خصومت یا رفتار غیر مسوولانه است.


14-خرسندی:

خرسندی توانایی رضایت از زندگی، لذت بردن از خود و دیگران و شاد بودن است افراد خرسند اغلب احساس خوب وراحت را درمحیط کار، خانه و هنگام فراغت تجربه می کنند.

هوش هیجانی (EQ) به عنوان یک پیش بینی کننده قاطع برای موفقیت محل کار شناسایی شده است. کارآفرینان آنهایی هستند که می درخشند و در محل کار خویش در ماورا هنجار کار خود را عالی انجام می دهند. مطالعه فعلی با هدف تامین یک بینش مقدماتی به درون این حوزه تحقیق کارآفرینی است.

در زوایای استفاده از شیوه‌های کیفی چند نفر از کارآفرینان استرالیایی در رابطه با هوش هیجانی خود مورد امتحان قرار گرفتند. EQ‌از مصاحبه‌های به طور عمیق ساختدار مورد امتحان قرار گرفت وپیش بینی می‌شد که کارآفرینان به طور عمده این نسبت‌ها را و از این رو، یک تراز EQ‌ را نمایش دهند نه تنها مطالعه چنین نتیجه‌ای را تامین نکرد بلکه نشان داد که کارآفرینان ترازهای بالایی را از همه ترازهای تابعه را در هر مدل نمایش دادند، کارکرد برجسته هر کارآفرین در توانایی هوش هیجانی، و نیز در مورد همه مقیاس‌های تابعه، قویا از آن مفهوم حمایت می کند که EQ‌ ممکن است عامل گمشده‌ای باشد که محققان در مطالعه کار‌‍آفرینی در جستجو بوده‌اند.

چه چیز یک کارآفرین را می‌سازد؟ چه چیز آنها را تعریف می‌کند و از بقیه رهبران جامعه و صاحبان حرفه‌ها، سخت‌کارها و پولسازان دقیق و پرتقلا جدا می‌سازد. اقدام ها برای یافتن پاسخ دست نیافتنی به این پرسش در تحقیق به توسط مدیریت، امور دارایی، نظریه‌پردازان، رفتار سازمانی، و امثال آن، مورد خطاب قرار گرفته است، اوقات اخیر محققانی را دیده است که از قلمروی اقتصادی و مالی کار‌آفرینی دور شده‌اند.

و ترقی در کوششی را ایجاد می کنند که کیفیت‌های شخصی را در پشت سر آن کار‌‍آفرین تعریف می‌کند که پیشه‌های برجسته را گسترش می دهد. تشویق شده، همچون ریچارد برانسون، به واسطه چنین برنامه‌ها، کاوش برای راز در پشت سر چنین افراد درخشان همراه با چشم انداز روانشناسانه شده است، هوش هیجانی (EQ‌) به عنوان یک پیش بینی کننده قطعی برای موفقیت در محل کار شناسایی شده است.

این مقاله تحقیقی با هدف تامین یک بینش مقدماتی به درون زنجیره‌ای بین هوش هیجانی و کار‌‍آفرینان موفق است. در زوایای استفاده از شیوه‌های کیفی، چندین کارآفرین استرالیایی در رابطه با توانایی هوش هیجانی خود مورد امتحان قرار گرفتند. هوش هیجانی از طریق مصاحبه های عمیقا ساخت دار، با پرسش‌هایی هم بر مبنای یک مدل اصلی EQ‌ به توسط مایر، کازوسر،و سالووی (1990)، .هم بر مبنای 7 مدل در محل کار EQ‌ از گلمن (1998) که اخیرا مشهور شده مورد امتحان قرار گرفت.

کارآفرینی

تقابل بین مدیران، کارآفرینان، و رهبران و کار‍آفرینان، تحقیق رو به رشد را در حوزه کارکرد افراد درخشان در ساختار و ابقای یک شرکت از موفقیت عظیم ابقا کرده است (لیتوتن، 2000، استیورات و رث، 2001).




کارآفرین کیست ؟کارآفرینی چیست؟

کارآفرین فردی است دارای ایده و فکر جدید که از طریق فرایند ایجاد کسب و کار (کسب و کار خانگی، کسب و کارمجازی، کسب و کار درمغازه یا شرکت یاسازمان، توام با بسیج منابع و مخاطره مالی واجتماعی، محصول یاخدمت جدیدی به بازار عرضه می کند.

اصولاً کارآفرینان باکسب و کارهای تازه و نوشناخته می شوند. این تازگی، ممکن است در زمینه های زیر باشد: عرضه محصول تازه یا محصولی با کیفیت جدید ب-ارائه روشی جدید برای تولید یک محصول – گشایش بازار تازه – تهیه منابع و روشی جدید برای تأمین مواد اولیه یا اجزای تشکیل دهنده یک محصول – سازماندهی مجدد یک صنعت سپس می توان گفت که کارآفرینی به فرآیند شناسایی فرصتهای جدید و ایجاد کسب و کار و سازمانهای جدید و رشد یابنده برای بهره برداری از فرصتهای شناسایی شده اطلاق می شود که درنتیجه آن کالاها و خدمات جدیدی به جامعه عرضه می شود. کارآفرینی عبارت است از فرآیند کشف وبرنامه ریزی عنصر وجودی (خودواقعی) خویشتن درعرصه فعالیت حرفه ای جهت دست یابی به خود شکوفایی

کارآفرینی عبارت است از فرآیند ایجاد ارزش از راه تشکیل مجموعه منحصر به فردی ازمنابع به منظور بهره گیری از فرصتها (احمد پور 1380)

کارآفرینی ویژگی فردی است که با عزمی راسخ و با وجود موانع بسیار دررساندن یک محصول یا ارایه خدمت جدیدی به بازار، فرآیند نوآوری را با موفقیت هدایت می‌کند. خلاصه مطلب این که کارآفرینی چیزی بیش از ایجاد کار است گر چه این امر به طور قطع یکی از وجوه مهم آن است ولی تصویر کاملی از کارآفرینی ارایه نمی دهد. خصوصیاتی همچون جستجو به دنبال فرصتها به جان خریدن خطرات و اصرار درتحقق پیوستن ایده ها درمجموع دیدگاه خاصی را تشکیل می دهند که کارآفرینان را به تصویر می کشند (دانلداف، ریچارد ام؛ ترجمه عامل محرابی، 1383ص 22)

رفتار فرد حاصل تعامل ویژگی های شخصیتی با شرایط و عوامل محیطی است. بدون شکل رفتار همه انسانها ازشرایط اجتماعی و ویژگی های شخصیتی آنها ناشی می شود. آنچه مهم است این است که جنبه فاعلیت به کدام بخش مربوط می شود؟ درپس رفتارهای جدید معمولاً فاعلیت به ویژگی های شخصیتی و برداشت فرد از آن بر میگیردد. درکار آفرینی نیز چنین شرایطی حاکم است . به مواردی که دانلداف[1] دراین زمینه چنین بیان می کند بازاریابی مهم است، امور مالی حائز اهمیت است حتی کمک به نهادهای عمومی نیز اهمیت دارد ولی هیچ یک از آنها به تنهایی باعث ایجاد کارهای جدید نمی شوند از همین رو به شخصی نیاز داریم که درذهن او کلیه حالات ممکن گردهم آورده شوند، از همین رو به شخصی نیاز داریم که درذهن او کلیه حالات ممکن گرد هم آورده شوند، باور داشته باشد.

با پررنگ شدن نقش کارآفرینان درتوسعه اقتصادی، روان شناسان باهدف ارایه نظریه های مبتنی بر ویژگی های شخصیتی و هم چنین باتفاوت قائل شدن بین کارآفرینان بامدیران و غیر کارآفرینان به بررسی ویژگی های روانشناختی کارآفرینان پرداختند (فرن ها م 1994 به نقل از احمد پور 1380)


اهمیت کارآفرینی

کارآفرینی نوش داروی لحظات دشواری :

کارآفرین می تواند درحالت اضطراری پاسخگو باشد. او درصورت نیاز می تواند فوراً تصمیم گیری کند. برای این کار، او باید حوادثی را که ممکن است درآینده اتفاق بیفتد پیش بینی کندو از عواقب آن آگاه باشد. ماهیت شغلی کارآفرینی، سرمایه گذاری طولانی مدت، پیش بینی جایگزین ها و عواقب آن ها قبل و بعد از اتفاق پیش بینی تغییرات و آمادگی تطبیق با این شرایط را ایجاب می کند (سالازارو و همکاران، ترجمه نطاق،1380،ص 45)

کارآفرینی مسیر خودشکوفایی:

کارآفرینی یک فرآیند اجتماعی است که درآن کارآفرین با اشتیاق و پشتکار درکار خویشتن خویش را پیدا می کند و از بند عادات و سنت های مرسوم رها می شود (احمد پور، نقل از سعیدی کیا، 1382، ص35)

کارآفرینی عامل رشد و شکوفایی استعداد ها و سوق دهنده به سوی خود شکوفایی است.