پی فایل

پی فایل

بهترین و عالی در ارائه فایل
پی فایل

پی فایل

بهترین و عالی در ارائه فایل

دانلود مقاله سیستم‌های حسابداری مالی

مقاله سیستم‌های حسابداری مالی در 21 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 51 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
مقاله سیستم‌های حسابداری مالی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

مقاله سیستم‌های حسابداری مالی در 21 صفحه ورد قابل ویرایش


1) چشم انداز

(چشم اندازی از چگونگی دانشگاههای ملی و اینکه دانشگاههایی هستند که افراد از طریق آنها زمینه را برای حسابداری مالی کسب می‌کنند و نقطه شروع کار آنها برای حسابداری از آنجاست).

چشم انداز 1:

تخصیص منابع بر اساس نتایج ارزیابی شخص ثالث از آموزش و تحقیق.

· در تخصیص منابعی از قیبل کمکها و اعانه های عملیاتی نتایج ارزیابی های شخص ثالث از آموزش و تحقیق در هر دانشگاه بدرستی انعکاس می‌یابد، البته در این راستا، نگاهی هم به پیشرفت توسعه فردی هر دانشگاه و ایجاد یک محیط رقابتی می‌شود.

چشم انداز 2:

ایجاد انعطاف در سیستمهای مالی جهت ایجاد خط‌مش ها و ابتکارات دانشگاهی.

به عبارت دیگر:

· پیاده سازی هدایای عملی با صلاحدید دانشگاهها بدون مشخص ساختن موارد استعمال (همچنین در اختیار قراردادن وجوهی که بایستی به سالهای بعد منتقل شوند.)

· با توجه به پرداختهای معینی که توسط دانشجویان صورت پذیرفته با ملاحظه خط‌مشی و ابتکارات هر دانشگاه در درون یک گستره مشخص شده توسط دولت، مقادیر عینی را تعیین کنید.

· سرمایه‌های مازاد حاصل از تلاشهای دانشگاهها بایستی به اهداف از قبیل تعیین شده‌ای اختصاص یابند که در طرح میان مدت، پیشاپیش، تصویب شده اند.

· با توجه به امکانات علاوه بر پیشرفت حاصل شده با استفاده از امکانات هزینه هایی توسط دولت ارائه می‌شود، همچنین ممکن است بواسطه وامهای بلند مدت یا درآمد حاصل از مصرف وام یا سایر درآمدهای حاصله بواسطه تلاشهای خود دانشگاه نیز پیشرفتهایی صورت پذیرد.

· کمکهای با عوض و سایر درآمدهای تهیه شده توسط دانشگاه بایستی بصورت قاعده‌مند، جدای از هدایای عملی پردازش شوند و با توجه به تلاشهای دانشگاه انگیزه‌هایی هم باید ایجاد شود.

· کمکهای بلاعوض توسط مسئولین محلی ممکن است تحت شرایط خاص پذیرفته شوند.

چشم انداز 3:

انجام ذیحسابی بر حسب قابلیت اعتماد مالی و تأمینی اجتماعی.

· معیارها و شیوه ها برای محاسبه و توزیع هدایای عملی بایستی برای عموم علنی گردند.

· انتشار گسترده و آشکارسازی جزئیات مالی هر دانشگاه در تمام سالها.

· بازبینی استانداردهای حسابداری براساس ویژگیهای دانشگاه و غیره.

2. خط مشی طراحی سیستم

(1) بودجه‌ها و طرحهای میان مدت

· در ایجاد سرمایه های سالانه برای هر دانشگاه دولت به عنوان یک قانون اجرای عملیاتهای اجرا شده در میان مدت به عنوان یک پیش‌شرط مد نظر قرار می‌دهد لیکن این نیز قابل درک است که در پاسخ به مسائل پیش‌بینی نشده نیازهایی ممکن اسن بروز کند لذا در حالیکه تغییراتی در طرحهای میان مدت برحسب ضرورت پیش‌ می‌آید برآوردها بایستی بطور دینامیک انطباق داده شوند و وضعیتهای اجتماعی و مالی نیز سالانه به حساب آورده شوند.

· اساساً شیوه برآوردهای بودجه‌ای بایستی سازگار با نوع قانون باشد که تصریح می‌کند در زمان اجرای طرح در میان مدت قوانین بایستی میزان بودجه را تمام شده ارائه کنند و نیز آن چیزی که کاربرد عینی در پروسه بودجه ریزی سالانه را به پیش‌ می‌برد نیز بایستی با قانون سازگاری داشته باشد، لیکن این نیز قابل درک است که هزینه‌های احتمالی متناسب با محاسبه از طریق قوانین از پیش تنظیم شده، نیستند لذا شیوه‌ها باید به نحوی سازگاری داشته باشند تا بتوانند یک چنین مواردی را به درست اصلاح کنند.


(2) هدایای عملی (شیوه‌های محاسبه هدایای عملی)

· هدایای عملی ارائه شده به دانشگاهها، مجموع (1) و (2) فوق هستند تا شفافیت در تخصیص بودجه را تضمین نموده و استقلال دانشگاهها را به پیش‌ ببرند و به درستی به اجرای پروژه‌های خاص پاسخگو باشند.

(1) اختلاف بین درآمد استاندارد و هزینه محاسبه شده با استفاده از شیوه مشابه محاسبه برای تمام دانشگاهها بر اساس تعداد دانشجویان و سایر شاخصهای عینی است (هدایای عملی استاندارد).

(2) مقادیر مورد نیاز برای پیاده‌سازی پروژه‌ها و اداره آموزش ویژه و امکانات تحقیق که با شاخصهای عینی محاسبة آنها مشکل است (هدایای عملی ویژه)

برای پیشبرد توسعه فردی در دانشگاهها و فراهم آوردن یک محیط رقابتی هدایای عملی بایستی به درستی نتایج ارزیابی های شخصی ثابت از دانشگاهها را بعد از کامل شدن طرحهای میان مدت منعکس نمایند همچنین شیوه‌های عینی و فرایند‌های آنان بایستی بازبینی گردد.

احتمال شیوه‌های قابل انعطاف در محاسبه هدایای عملی بر اساس فلسفه، اهداف، ویژگیها و شرایط هر دانشگاه بایستی مد نظر قرار گیرد. با توجه به آیتمهای ارزیابی شخص ثالث که در محاسبه هدایای عمل مورد استفاده قرار گرفت، آنها بایستی به دقت مورد بازبینی قرار گیرند تا صحت آنها تضمین گردد و ملاحظه مقتضی بایستی اعمال گردد تا تضمین شود که آنها استقلال دانشگاه را محدود نمی‌کنند.

معیارها و شیوه‌ها برای محاسبه هدایای علمی بایستی پیشاپیش در معرض عموم و دانشگاهیان واقع شود.

ادارة درآمدهای دانشگاه

درآمدهای دانشگاه را می‎توان ابتدا به درآمدهایی تقسیم کرد که پیدایش آنها از عملکردهای عادی شغلها، قطعی و اجتناب ناپذیر است (شهریه دانشجویان ، درآمدهای ناشی از بیمارستانهای وابسته به دانشگاه و غیره) و نیز سایر درآمدها (مثل وامها ویا کمکهای بلاعوض). درآمدهای ناشی از عملکرد دانشگاه را بایستی به حساب هدایای عملی گذاشت، در حالیکه سایر درآمدها را باید جدای از هدایای عملی، به حساب آورد و نبایستی در محاسبه هدایای عملی انعکاس یابند.

برای ایجاد انگیزه در دانشگاهها جهت مضاعف ساختن درآ,دهای خود در مورد درآمدهای ناشی از عملکرد عادی اگر درآمدها مثلاً از یک بیمارستان وابسته دریافت شوند و به درآمدهای استاندارد اضافه گردند یا یکسری مازاد دیگر بواسطه تلاش دانشگاه ایجاد شود آن را بایستی به حساب اهداف از پیش تصویب شده ای گذاشت که پیشاپیش در طرح میان مدت بوده است.

اداره کردن شهریه های دریافتی از دانشجویان

عطف به شهریه های دریافتی از دانشجویان لازم است تا کیفیت فرصتهای یاد‌گیری، رشد نخبگان و استقلال پیشرفته دانشگاهها، به حساب آورده شود. بنابراین در حالیکه بخاطر آوردن شیوه ای که براساس آن این شهریه ها در هدایای عملی منعکس شوند و بعد از تصریح کردن یک میزان استاندارد برای تمام دانشگاهها، گستره پرداختهای معین بایستی توسط دولت، تعیین شود و هر دانشگاه بایستی میزان قطعی خود را در داخل آن گستره تنظیم نماید.

واقع خواهد شد.

کمپانیهای خارجی،‌ با تغییر گرایش به سمت IFRS ، یک زبان گزارش مالی بین المللی را پذیرفته اند که باید تا حد زیادی دردسرهای مربوط به زبان و گزارش محلی گذشته را کاهش دهد. از این گذشته، تقارب به سمت یک GAAP مشترک، بایستی ارتباط داخلی را تسهیل نموده و گزارش کردن برای کمپانیهای چند ملیتی را آسان نمود و در نهایت منجر به تصمیم گیری قویتر در سطح بین الملل گردد. IFRS ، همچنین از طریق سازگاری بیشتر با محاسبة مقدار معاملة شامل جنبه های افزایش/ ساده سازی معامله پیشنهادی، بر تحصیل ها و تحریم ها نیز تأثیر خواهد گذاشت.

تغییر به IFRS - پریشانی و فرصت

در حالیکه هدف نمایی یک استاندارد جهانی، پسندیده و مطلوب است، پروسة پذیرش IFRS ، بدون شک یک چالش را ایجاد خواهد نمود که قابل مقایسه با بحران Y2K و Sarbanes- Oxley در دهة گذشته است. این استاندارد فراریت بیشتری را متوجه درآمدهای گزارش شده خواهد نمود و در ارتباط با خط مشی های جدید حسابداری، موانع قابل توجهی را متوجه مشارکت خواهد ساخت و باعث خواهد شد تا فرایندهای گزارش و ویرایشهای انجام شده بر روی سیستمهای اطلاعات مالی و مدیریت، بازبینی شوند. بهرحال، این موارد تغییر، ممکن است فرصتهایی را برای بازسازی، کاهش هزینه ها و بالا بردن انسجام، بدنبال داشته باشند. از این گذشته، مدیریت صحیح پروسة تبدیل، جهت تضمین محدود شدن گسست در تجارت و نیز ساپورت دائمی و اطمینان بخشی به سرمایه گذاران، رهبران، تحلیلگران و سایر سهامداران، تعیین کننده خواهد بود.

تبدیل به IFRS، کاری به مراتب بیشتر و بالاتر از یک فعالیت اجرایی است. برای بسیاری از افراد و شرکتها، IFRS، با ایجاد تغییرات عمده در اصول حسابداری گذشته،‌شکل می‎گیرد. انتظار می رود که بالاترین اختلافات در حسابرسی اسناد مالی، دارائی های غیرعینی، مالیاتهای معوق، ترکیبات تجاری و سود کارکنان حادث شود. IFRS همچنین دارای یکسری قواعد پیچیده جهت تشخیص این موضوع است که چه چیز بدهی و دارائی خالص را تشکیل می‎دهد.

(توجه: GAAP , IFRS ، حسابداری را در حوزه های ترکیبات تجاری، گزینه سهم و فعالیتهای ناقص تا میزان زیادی، همگرا نموده است. IFRS امروزه بر روی تقارب مالیاتهای معوق و مستمریه ای بازنشستگی (پانسیون ها) کار می‌کند.)

ملاحظات معامله تحت IFRS - قبل از تحصیل و پس از تحصیل

حرکت به سمت اعمال IFRS، مثل این است که بایستی زندگی یک فراگیرنده را خلاصه کنیم، چون جهان به سمت یک مجموعه واحدی از اصول در حرکت است. به هر حال، با یک سیستم «اصول- محور»، سطح فزاینده ای از قضاوت مدیریتی پیش می‎آید که بایستی مدنظر دقیق قرار گیرد. در حالیکه محاسبة قواعد، ممکن نیست هیچگونه تغییراتی را در تجارت اصولی هدف انعکاس دهد، ایجاد استانداردهای جدید و قابلیت قیاس پیشینه ای، آنالیز بیشتری را لازم خواهد داشت.

یک هدف استانداردهای IFRS، بالا بردن شفافیت است که بایستی برای یک میدان فروش ساده باشد تا تشخیص دهد آیا کسب فلان چیز، ضرر است یا منفعت. به هر حال، در حین مدت موقت گذار، تبدیل به IFRS، چالشهایی را برای کمپانیهایی بوجود می‎آورد که در حال اندیشیدن بر روی عایدات هستند.

حرکت به سمت IFRS بر مدلهای رشد/ خلاصه سازی قبلی که برای ارزیابی معاملات شرکتی، استفاده می شد تأثیر می گذارد (شبیه به آن چیزی که FASB 141/142 در ایالات متحده انجام داد). تغییرات در حسابداری خرید و نیز بازشناخت درآمد و عوایدی و تخصیص سرمایه، ممکن است دارای یک اثر ذاتی بر مدلهای معامله باشد و به هنگام بحث بر سر قراردادهای بانکی، نیازمند به توجه بیشتری است.

نگرانیهای ویژة فراگیرنده ها شامل این موارد است:

- ترکیبات تجاری، به عنوان یک درآمد، محاسبه شود- در مقابل محاسبة «ادغام قبلی» سرقفلی دیگر واگذار نگردد اما در عوض هر سال در معرض تست اختلال واقع گردد. سرقفلی ممکن است یک آیتم دائمی ترازنامه شود. در طی سالهای اولیه، ممکن است معاملاتی با بیش از قیمت واقعی، انجام پذیرد.

- مارکهای اکتسابی، تکنولوژی، روابط مشتری و سایر دارائی های ناملموس و غیرعینی، از سرقفلی جدا شوند و در قیمت عادله خویش، گزارش گردند و در طول زندگی مفید خویش، واگذار شوند (دیاگرام 1). در سال 2003، یک مطالعه براساس تجربه ایالات متحده در پذیرش FAS141/142 نشان داد که به طور متوسط، 22 درصد قیمت خرید، به دارائی های جداگانة غیرعینی، ولی قابل شناسایی، تعلق گرفته است.

- سرقفلی منفی که تشخیص داده شد،‌ بلافاصله به عنوان درآمد تلقی گردد.

- فعالیتهای خزانه ممکن است از قوانین سفت و سخت حسابداری IFRS، تأثیر بپذیرند.

- فهم اینکه کدام گزینه های ایجاد گردیده «به عنوان گزینه های سیاست حسابداری در استانداردهای معین IFRB» هستند، همچنان وجود دارد.

- تضمین اینکه اختلافات کلیدی IFRS، به هنگامی که از اطلاعات مالی «قبل از GAAP» به عنوان اساس پیش بینی های مدیریت یا مقایسه با این پیش بینی ها استفاده می‎شود، درست فهمیده و درک شوند.

موارد بالقوه در ارتباط با توافقات خرید عبارتند از:

? ناهماهنگیها و ناسازگاریها در گزارش مالی پیشینه، برقراری ارتباط مدلهای افزایش/ ساده سازی با دوره های پیشین گزارش را با مشکل مواجه می سازد.

? وجود مشکلات با وام دهندگان بین المللی، قراردادهای بدهی را سازگار با GAAP ایالات متحده یا IFRS اصلاح می‌کند.

? وجود مشکلات در برآورد تنظیمات سرمایة کاری، بطور برجسته ای در طول دوره های انتقال و گذار موقت است.

گذار اولیه IRE را موجب می‎شود:

با اولین موجی که در اروپای تحت IFRS، پیش آمد، سازمانهای معینی اعلام کردند که هزینه و پیچیدگیهای همراه با اجرا، سودهایی که از قبل انتظار می رفت را ارائه ننموده است. مخالفین می گفتند که شکلهای درآمدی گزارش شده تحت IFRS، شباهت بسیار کمی با گردش وجوه دارد. یعنی چیزی که مبنای کلیدی اندازه گیری سرمایه گذاران و کارشناسان است. آقای اریک آنستی (Eric Anstee) مدیر اجرایی ICAEW می‌گوید:

«IFRS ، قانون نه چندان خوب Sarbanes- Oxley آمریکا در بازارهای سهام کم مشتری را گرفتار نموده است. برخی از کمپانیهای بزرگتر می گویند که شاهد منافع خالصی از Sarbanes- Oxley هستند، ولی منافعی را در IFRS، شاهد نمی باشند که بعید می دانند که بدرد بخورد».


دانلود طراحی شبکه های جمع آوری فاضلاب شهری-پاورپوینت

جزوه پاور پوینت کامل و کاربردی طراحی شبکه های فاضلاب پروژه طراحی فاضلاب قابل استفاده دانشجویان مهندسی عمرانآب و فاضلابآب
دسته بندی عمران
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1145 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 154
طراحی شبکه های جمع آوری فاضلاب شهری-پاورپوینت

فروشنده فایل

کد کاربری 4141

جزوه پاور پوینت کامل و کاربردی طراحی شبکه های فاضلاب
پروژه طراحی فاضلاب
قابل استفاده دانشجویان مهندسی عمران آب و فاضلاب


دانلود مقاله سیستم مدیریت و نگهداری و تعمیرات تجهیزات برای کلیه مراکز درمانی کشور

مقاله سیستم مدیریت و نگهداری و تعمیرات تجهیزات برای کلیه مراکز درمانی کشور در 15 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
مقاله سیستم مدیریت و نگهداری و تعمیرات تجهیزات برای کلیه مراکز درمانی کشور

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

مقاله سیستم مدیریت و نگهداری و تعمیرات تجهیزات برای کلیه مراکز درمانی کشور در 15 صفحه ورد قابل ویرایش

«فهرست مطالب»

عنوان صفحه

1- مقدمه 1

2- تعریف سیستم 2

3- اهداف سیستم 3

4- کاربرد سیستم 5

5- مبانی سیستم 6

- مدیریت تجهیزات 6

- مدیریت کالا 6

- مدیریت گردش کار 7

- مدیریت نگهداری پیشگیرانه 8

- مدیریت کالیبراسیون 8

- مدیریت انبار 9

- مدیریت پروژه 10

- مدیریت مالی 11

- مدیریت پیمانها 11

6- نمودار اجرائی پروژة CMMS 12

7- جدول زمانبندی طراحی، نصب و راه اندازی سیستم CMMS 13

مقدمه

در عصر حاضر صنایع، واحدهای تولیدی و خدماتی،‌ مراکز پزشکی و بیمارستانها به در اختیار داشتن یک سیستم مدون و مجهز نگهداری و تعمیرات تجهیزات به نسبت توسعه و افزایش حجم فعالیت های آنها فزونی می‌یابد و وجود یک سیستم مجهز و برنامه‌ریزی شدة مدیریت نگهداری و تعمیرات از آن جهت ضروری و الزام آور است که نه تنها کنترل مستمر و اطلاع کامل از اوضاع و احوال و نحوه عملکرد تجهیزات، ادوات، ابنیه، تاسیسات، ماشین آلات و سرویسها را ممکن می سازد بلکه از طریق سیستم های مدیریت بر پایه ریسک نیز اطلاعات را در جهت کمک به قدرت تصمیم گیری مدیریت مورد تجزیه و تحلیل قرار می‎دهد. لذا ارائه مطلوبترین سرویسهای نگهدرای و تعمیرات تجهیزات با اتخاذ بهترین روشها برای تداوم کار تجهیزات با حداکثر بازدهی و تحمل حداقل هزینه امکان‌پذیر می گردد. اما آنچه که در این مقوله حائز اهمیت است عبارتست از ایجاد فرهنگ و نگرش نگهداری و تعمیرات بهره ور در کلیه سطوح مراکز درمانی و طبقات مدیریتی بعبارت دیگر نگهداری و تعمیرات مختص یک قسمت یا اداره نبود. بلکه در این سیستم کلیه افراد یک مرکز درمانی بعنوان کارگردانان اصلی در نگهداری تجهیزات و اموال این مراکز سهیم و شریک بوده و هر کس در جایگاه خود با انجام فعالیت های شخصی سعی در حفظ، نگهداری و بهبود مستمر تجهیزات و نهایتاً رضایتمندی بیمار و ارتقاء خدمات درمانی کشور را سبب می‎شود.

تعریف سیستم:

نظام یکپارچه مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات (CMMS) به مجموعه مدیریت، برنامه‌ریزی و نظارت مکانیزه بر کلیه عملیات موردنیاز و از پیش تعیین شده جهت کنترل سلامت و بهبود شرایط عملکرد تجهیزات در طول چرخه عمر با در نظر گرفتن سرمایه اولیه و هزینه های بهره برداری اطلاق می گردد.

اهداف سیستم:

نظام یکپارچه مدیریت نگهدارزی و تعمیرات تجهیزات (CMMS) بر پایه اهداف استراتژیکی استوار است که اهم آنها بقرار ذیل با اجرای آن نظام محقق خواهد شد:

1- کاهش و صرفه جوئی قابل توجه در کلیه مراکز درمانی کشور (cost)

2- افزایش قابلیت اطمینان عملکرد تجهیزات درمانی کشور (Reliebility)

3- افزایش قابلیت در دسترس بودن تجهیزات و ادوات درمانی (Availibility)

4- افزایش بازدهی و عمر مفید تجهیزات و دستگاههای پزشکی (Eficiency & Lifecycle)

5- ایجاد ایمنی نسبی برای بیماران، کارکنان و مراکز درمانی کشور (Safty & Security)

6- افزایش کیفیت خدمات در تمامی مراکز درمانی کشور (Quality)

7- افزایش رضایت بیمار در مراکز درمانی کشور

8- بازتاب اجتماعی مناسب نزد مردم کشورمان از مراکز درمانی کشور

9- کاهش تنش های ناشی از انجام کار در مراکز درمانی کشور

10- کاهش نرخ خرابیهای تجهیزات، قطعات مصرفی، منابع موردنیاز مراکز درمانی کشور.

کاربرد سیستم:

با بهره بردای کامل از سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات امکانات ذیل در اختیار سازمان و مدیریت قرار خواهد گرفت.

1- دسترسی آسان و سریع به اطلاعات موردنیاز در سطوح مختلف و متناسب با هر طبقه و اداره ای در مراکز درمانی

2- گردش عملیاتی منسجم فعالیت ها و اقدامات با توانائی پیگیری و امکان آشکارسازی مشکلات

3- تحلیل اطلاعات و وقایع به منظور بهینه نمودن روشها با تهیه صورت مسئله و حل آنها

4- تهیه و ثبت گزارش و تاریخچه عملکرد با محوریت تجهیزات

5- ………

مبانی سیستم:

مبانی نظام یکپارچه مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات پزشکی و مراکز مرتبط بر پایه 7 قابلیت اصلی و 2 قابلیت فرعی (انتخابی) به شرح جدول اشاره شده استوار گردید. که متناسب با هر مجموعه و سادگی و پیچیدگی فعالیت ها، طراحی و مورد بهره‌بردای قرار می‎گیرد:

مبانی

شرح مبانی

نمونه‌های قابلیت‌های مبانی

مدیریت تجهیزات

هر دستگاه یا وسیله که بنحوی در انجام فعالیت های روزمره مورد استفاده قرار گرفته و جزء اموال منقول و غیرمنقول هر سازمان به حساب آید یک تجهیز نامیده می‎شود این ماژول از برنامه کلیه موجودیت های یک تجهیز را مشتمل بر بهره برداری، نگهداری و تعمیر و هزینه های مرتبط، به شکل کاملاً سیستماتیک مدیریت می‌کند.

1- تعریف، مفهوم و اطلاعات اولیه تجهیز

2- نمودار درختی و موقعیت هر تجهیز

3- نمودار فنی تجهیز

4- اطلاعات شناسنامه ای تجهیز

5- اطلاعات مالی، نگهداری و تعمیر

6- تهیه، تنظیم و مشاهده انواع گزارشات

7- ……..

مدیریت کالا

این ماژول از سیستم سه بخش کلی از نیازمندیهای سازمان را به شرح زیر شامل می‎شود:

1- عملیات انبارداری کالاهای مصرفی و قطعات یدکی

2- عملیات سفارشات و خرید بهمراه تجزیه و تحلیل‌های مرتبط با اقلام موجود در انبار

3- عملیات تدارکات، خرید و تأمین کالا و قطعات

1- تعریف اطلاعات اولیه مواد، کالا و قطعات

2- تعریف، مشاهده و آنالیز هزینة قطعات در هر سه بخش

3- مدیریت اطلاعات فروشندگان، سازندگان

4- انجام تجزیه و تحلیل های ABC & ECQ

مبانی

شرح مبانی

نمونه‌هائی از قابلیت‌های مبانی

مدیریت کالا (ادامه)

در هر بخش اطلاعات بصورت سیستماتیک کنترل و نظارت می‎شوند بنحوی که مدیریت سازمان و مجموعه قابلیت های بسیاری را در پیش روی خود خواهند داشت.

5- تعریف حداقل و حداکثر مواد، کالا و قطعات موردنیاز براساس تجزیه و تحلیل‌ها

6- امکان تهیه و تنظیم انواع گزارشات از وضعیت کالا در سازمان

7- …………

مدیریت گردش کار

این ماژول از برنامه با استفاده از دو ماژول مدیریت تجهیزات و کالا قادر است کلیه فعالیت‌ها و گردش کارهای سازمان را از هنگام تهیه درخواست کار تا هنگام اتمام بصورت منطقی و سیستماتیک منطبق با آخرین استانداردهای جهانی مدیریت کند. بعبارت دیگر هر فعالیت و اقدامی در سازمان که به منظور نگهداری و تعمیرات تجهیزات صورت می‌پذیرد در این ماژول ثبت و کلیه کارکنان و مدیریت سازمان را قادر خواهد ساخت که در هر لحظه از زمان روند اجرای کار را در برنامه پیگیری و مشاهده نمایند.

1- تعریف اطلاعات اولیه انجام کار

2- خلق و صدور انواع درخواست کار (روزمره، پیشگیرانه، پروژه ای و اصلاحی)

3- تعریف فعالیت‌های سازمان بشکل استاندارد

4- طرح و برنامه‌ریزی و آنالیز انجام فعالیت‌های مرتبط با هر تجهیز

5- تجزیه و تحلیل عملکرد و گردش کار با استفاده از الگوهای استاندارد

6- ثبت کلیه سوابق و گردش کارها

7- تهیه، تنظیم و مشاهده انواع گزارشات

8- RCM

9- …….


دانلود مقاله سازماندهی خدمات مشاوره در سازمان هلال‌احمر

مقاله سازماندهی خدمات مشاوره در سازمان هلال‌احمر در 32 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
مقاله سازماندهی خدمات مشاوره در سازمان هلال‌احمر

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

مقاله سازماندهی خدمات مشاوره در سازمان هلال‌احمر در 32 صفحه ورد قابل ویرایش


« مقدمه »

کشور ما از نظر حادثه خیزی چه در مورد بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله و چه حوادث بشری مثل تصادفات رانندگی و سقوط هواپیما،‌متأسفانه در بین کشورهای جهان رتبه دهم را داراست و به این لحاظ سالانه متحمل خسارات سنگین اقتصادی و مهم تر از آن ضایعات و تلفات انسانی چه از ظر مرگ و میر و چه از نظر معلولیت های جسمی و روانی ناشی از حوادث و بلایا می گردد.

که این مورد اخیر خود در دراز مدت به دلیل از بین بردن عملکرد نیروی انسانی ، از نظر فیزیکی و روانی مجدداً خسارات اقتصادی هنگفتی را به جامعه ما تحمیل می نماید. متأسفانه چرخش در این دایره بسته روز به روز بر مشکلات اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و بهداشتی جامعه می افزاید.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ، به عنوان عمده ترین نهاد امدادی ، در زمان وقوع حوادث و بلایا، وظیفه امداد رسانی و نجات افراد حادثه دیده را چه در داخل کشور و چه در اقصی نقاط جهان که مورد نیاز باشد به عهده دارد . طبعاً در چنین شرایطی ، افراد زیادی دچار صدمات جسمی ، روانی حاد می شوند که لزوم رسیدگی سریع را جهت حفظ جان آنان و پیشگیری از تشدید عوارض مرا ایجاب می‌نماید، دربعد امداد رسانی فیزیکی و جسمی توسط هلال اهمر اقدامات مؤثری صورت گرفته ، لیکن بعد بسیار مهم امداد رسانی روانی و به عبارت دیگر مداخله در بحران های روانی ناشی از حوادث و بلایا،‌کمتر مورد توجه قرار گرفته است. و لازم است به این وجهه نیز پرداخته شود.

این طرح پیشنهادی ، در واقع زمینه ای را مهیا می کند، تا در کنار امداد فیزیکی به امداد روانی حادثه دیدگان ناشی از حوادث یا بلایای طبیعی نیز توجه ویژه به عمل آید و با اقدامات تخصصی و رسیدگی های به موقع از ایجاد یا تشدید اختلالات و بیماریهای روانی در دراز مدت پیشگیری شود.

بدیهی است که این امر بسیار حیاتی کاملاً در راستای وظایف و اهداف اصلی جمعیت هلال احمر که همانا تسکین آلام بشری و تأمین سلامت انسان ها است می باشد.

(مبانی نظری ارائه خدمات مشاوره ای)

هدف اصلی مشاوره فراهم آوردن موقعیتی مناسب برای مراجع است تا بتواند راحت تر و رضایتبخش تر به زندگی اش ادامه دهد. مشاوره با تسهیل فرایند رشد، شناسایی و حل مشکلات ،‌آموزش شیوه های تصمیم گیری درست و نحوة مواجهه با بحرانهای زندگی همراه است و به گسترش بینش و حل تعارضهای درونی و رشد روابط سازنده با دیگران انجامد وظیفه مشاور آن است که رشد مراجع را تسهیل و تسریع کند. برای ارزشهای او احترام قائل شود و توان تصمیم گیری را در مراجع تقویت کند (هاوارد ،‌1996)

به نظر رابینسون مشاوره عبارت از کمک به افراد عادی برای کسب سازش بهتر با خود و دیگران افزایش بلوغ عاطفی ، استقلال و قبول مسئولیت است. بنابراین با افراد عادی و حتی با کسانی که مشکل روانی خاصی ندارند نیز می توان مشاوره کرد از این رو مشاوره به افزایش کارآمدی و سازش بهتر با خود و محیط پیرامون منجر گردد.

با توجه به تعاریف زیبای مشاوره که در سازماندهی خدمات مشاوره در هلال احمر به خوبی می توان از آنها استفاده کرد می توان گفت قسمت مهمی از خدمات پیشگیرانه است (آموزش کنترل استرس و مقابله با بحرانها) و قسمتی از خدمات هم درمانی و در هنگام بروز حوادث ضروری می باشد اما به جرأت می توان گفت خدمات رشدی جزء اساسی مشاوره در هلال احمر می باشد و با اطلاع رسانی صحیح هم برای پرسنل و کارکنان و امدادگران و هم برای افراد مراجعه کننده زمینه های افزایش بلوغ عاطفی ، استقلال و قبول مسئولیت و شیوه های تصمیم گیری درست را فراهم نمود و به افزایش کارآمدی و توانمندی افراد کمک نمود.

(سوابق ارائه خدمات مشاوره ای در داخل سازمان هلال احمر)

طبق ماده 2و3 اساسنامه جمعیت هلال احمر مصوب مجلس محترم شورای اسلامی در سال 1382 جمعیت هلال احمر وظیفه دارد تا برای تسکین آلام بشری تلاش نموده و از زندگی و سلامت انسان ها خصوصاً در هنگام حوادث حمایت نماید به منظور تحقق اصول فوق، سازمان داوطلبان با بهره گیری از توان و تخصص کادر مددکار و روانشناس شاغل در ستاد و مراکز استانها ،‌در کنار کمک ها و خدمات مادی و مالی ، نسبت به ارائه انواع خدمات مشـاوره ای با هـدف راهـنمایی و هـدایت مـددجویان به سوی زندگی بهتر اقدام می نماید. خدمـات مشـاوره ای فـوق با رعایـت کلـیه اصول مددکـاری و روانشناختی ارائه می گردد. و تلاش می شود تا با توانمند سازی روحی و روانی و تقویت ابعاد مثبت زندگی و شخصیتی مددجویان مهارتهای زندگی آنان ارتقاء یابد.

در هنگام بروز حوادث و سوانح غیر مترقبه نیز به دلیل شیوع بالای اختلالات روحی و روانی میان آسیب دیدگان و باقی ماندگان حادثة روانشناسان و مددکاران با حضور در محل حادثـه و تشکیل تیم های حمـایت روانی ، خدمات مشاوره ای به حادثه دیدگان ارائه می نمایند.

همانطور کـه از مواد اسـاسنامه جـمعیت هلال احمر برداشت می شود ارائه خدمات مشاوره ای بسیار محدود و تنها می توان در ستاد و مراکز استانها از توان و تخصص مددکاران استفاده نمود و هنگام بازدید و تحقیق در سازمان هلال احمر خلأ ارائه خدمات مشاوره ای توسط مشاوران متخصص و باتجربه کاملاً به چشم می خورد امیدوارم در آینده شاهد ارائه انواع خدمات مشاوره ای اعم از خانواده تحصیلی، شغلی در سازمان هلال احمر باشیم که این امر به تحقق اهداف سازمان هلال احمر کمک شایانی خواهد کرد.
مداخله در بحران

مداخله در بحران با افرادی سروکار دارد که در میان بحران هستند و سرعت عمل اهمیت اساسی دارد. مداخلة در بحران نه تنها بر واکنش های فوری موقعیت های اضطراری بلکه بـر ایـجاد سـازگاری روانشناختی معطوف به پیشگیری از مسائل بیشتر در آینده، تأکید می کند(کاپلان، 1379).

هدف اساسی مداخلـه در بـحران،‌ فراهم آوردن حمایت وکمک به افراد بحران زده و خانواده های آنان است تا بتوانند هر چه سریع تر تعادل روانی خود را بازیابند. مداخله در بحران بر نظریة بحران متکی است و دارای چند مؤلفه است.

1- مداخله در بحران بر اهداف درمانی کوتاه مدت و مشخص متمرکز است. تمرکز اصلی مداخله مبتنی بر کاهش تنش و حل و فصل سازگارانة مشکل است. وجود محدودیت زمانی می تواند انگیزة فرد آسیب دیده را برای رسیدن به اهداف تعیین شده و مشخص حفظ و تقویت کند.

2- مداخله در بحران مستلزم ارزیابی دقیق منبع استرس و معنای آن برای فرد و بازسازی شناختی فعال و مستقیم است.

3- مداخلة در بحران به مراجع کمک می کند تا مکانیزمهای مسأله گشایی سازگارانه را یاد بگیرد و تا بتواند به سطح عملکرد قبل از بحران برگردد.

4- مداخلة در بحران در حد امکان از ارائة آموزش ها و راهبردهای مقابله ای مؤثر استفاده می کند.

5- مداخلة در بحران واقعیت گراست و بر شفاف سازی برداشت ها و ادراکات شناختی فرد بحران زده و فراهم آوردن حمایت روانی و عاطفی او تمرکز دارد.

6- مداخلة در بحران می تواند مقدمه و سرآغاز درمان های بعدی باشد. بنابراین در شیو ة مداخلة در بحران ،‌فرد آسیب دیده، برای ارزیابی پاسخ های مقابله ای ناسازگارانه مورد حمایت واقع می شود. و می تـواند کـمبودها و نقایص خود را تشخیص داده و راه های دیگر مقابله با مشکلات را پیدا کند.

(فرایند سوگ )

سوگ فرایند لازم و طبیعی پس از یک فقدان قابل ملاحظه است، اما نیروهای بسیاری در جامعة ما تجربة کامل سوگ را دشوار می سازند. هنجارهای اجتماعی یک بهبود عاجل را اقتضا می کند و سایر افراد اغلب نمی توانند بفهمند که چرا برگشت یک فرد سوگوار به حالت طبیعی این قدر به درازا می انجامد همانند هر هیجان دیگری،‌سوگ و اندوه به سرعت ابراز و حل نمی شود و مانع از رها شدن از موقعیت و تشکیل روابط جدید می گردد.

مشاوران باید به بازماندگانی که عزیزی را از دست داده اند کمک کنند تا با وضعیت پیش آمده مقابله کنند. شاید بسیاری ازبازماندگان نیازمند دریافت این اطمینان هستند که آنها (از فقدان عزیز خود و شدت غم و غصه ) دیوانه نمی شوند.

برخی هرگز قادر نیستند مرگ فرزند یا همسر خود را بپذیرند. آنها ممکن است با انکار کردن احساسات خود و سعی در پنهان کردن درد خود ،‌این عدم پذیرش را حفظ کنند . مشاورانی که با چنین مراجعانی کار می کنند کاملاً بر ارزش درمانی تجربة درد در آنها واقف اند. در برخی مقاطع از فرایند سوگواری ، مردم ممکن است بهت زده شوند. و به مانند یک آدم ماشینی عمل کنند. وقتی این بهت زدگی زایل می شود،‌درد شدت پیدا می کند افرادی که این درد را تحمل می کنند باید بیاموزند که ممکن است قبل از بهبودی وضعشان وخیمتر شود، به منظور شناسایی این موضوعهای حل نشده و احساسات بیان نشدة مردم .

(بازی درمانی)

مشاور باید اهمیت نیاز کودک را برای یافتن جانشینی برای عزیز از دست رفته در یابد. کودک ممکن است که نیاز خود را برای مادر،‌نه به یک نفر بلکه به چند نفر منتقل سازد. اگر فرد ثابتی برای جانشینی فراهم نباشد. ممکن است کودک از نظر روانی شدیداً آسیب دیده و در هیچ رابطه ای در انتظار و جستجوی صمیمیت نباشد.اهمیت مدارا با واکنش سوگ کودکان بسیار حائز اهمیت است.

برای هر فردی این احتمال وجود دارد که با واقعه غیرمترقبه و شدیدی روبرو شود،‌به طوری که با مکانیسم های معمولی حل مسأله قادر به حل آن نباشد. در این جاست که فرد با بحران روبروست. یعنی شرایط استرس زایی که سازگاری و تطابق فرد را به هم زده است.

ربـر(1985)بحـران را به معنای شرایط واکنش فرد در برابر یک حادثه تهدیدآمیز تعریف می کند .

به نظر فرانس (1961) بحران یک واقعه کوتاه مدت است که از چند روز تا چند هفته به طول می انجامد. در حالت بحران فرد دچار عدم تعادل می شود و تعادل قبلی خود را از دست می دهد. به اعتقاد جرالد کاپلان (1964)اولین فردی که الگوی بحران را مفهوم سازی نمود هر شخصی در تلاش دایمی برای حفظ تعادل است . زمانی که فرد با مشکلی که قادر به حل آن نیست،‌روبرو می شود این تعادل به خطر می افتد و با افزایش سطح تنش و نگرانی وضعیت عدم تعادل شدیدتر می گردد در این هنگام فرد تلاش می کند تا ب حالت تعادل برگردد و به همین جهت به شیوه های مختلف واکنش نشان می دهد . این واکنش ها در صورت کارآمد بودن می توانند فرد را به تعادل رسانده و بحران خاتمه یابد و در غیر این صورت به تشدید وضعیت بینجامد .

(مراحل شکل گیری بحران ومتغیرهای مؤثر)

شروع تنش و افزایش آن و در صورت تداوم محرک تنش زا ایجاد احساس ناراحتی و عدم آسایش .

عدم توانایی و مدارا و تطبیق با شرایط و افزایش احساس ناراحتی و نگرانی.

1- افزایش بیش از حد تنش به عنوان یک محرک درونی قوی برای بسیج منابع درونی و بیرونی.

2- در صورت تداوم مشکل اولیه افزایش تنش و ایجاد ناسازگاری و بروز حالت عدم تعادل.

برای کاهش اثرات نامطلوب فشار روانی معمولاً از راهبردهای مقابله ای استفاده می شود.
پنج وظیفه اصلی مقابله از دیدگاه مگزوهندلسون

1- موقعیتهای محیطی آسیب زننده را کاهش داده و انتظار بهبودی را افزایش می دهند.

2- در جهت سازگاری با وقایع منفی عمل می کنند.

3- حفظ تصور مثبت از خود.

4- حفظ تعادل هیجانی.

5- تداوم ارتباطات رضایت بخش با دیگران.

طبقه بـندی راهـبردهای مقـابله ای(فیورشـتاین وهمـکاران،‌ 1987 به نقل از سموعی1378 ،‌ص 43).

1- مقابله شناختی فعال: مثل زمانی که فرد به جنبه های مثبت یک مسأله توجه می کند.

2- مقابله شناختی اجتنابی : شخص فکر کردن درباره مشکل را موقتاً کار می گذارد یا آن که معنای موقعیت را تغییر می دهد.

3- مقابله رفتاری فعال: مثل کمک خواستن از دیگران.

4- مقابله رفتاری اجتنابی: پرداختن به فعالیتهایی همچون ورزش.

شیوه های مقابله با فشار روانی به دو دسته تقسیم می شوند.

1- مقابله مسأله مدار، با کنترل عامل فشار زای روانی برای کاهش یا حذف فشار حاصل از آن سروکار دارد. بـرای مـثال امـدادگری که بـه یـادگیری رفـتارهای لازم در موقعیت های بحرانی می پردازد از شیوة مسأله مدار برای مقابـله با فـشـار روانـی اسـتفاده می کند.

2- مقابله هیجان مـدار فرد به کنترل واکنش های هیجانی ناشی از عامل فشارزای روانی می پردازد تا تعادل عاطفی و هیجانی حفظ شود. برای مثال آسیب دیده ای که با کم اهمیت جلوه دادن حادثه سعی در کاهش تنش خود دارد. انکار، اجتناب و یا تخلیه هیجانی مثل: گریه کردن، عصبانی شدن و مکانیزمهای دغاعی مقابله هیجان مدار هستند.